eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-08 11:23:55
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ppf6du$v3j$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018.10.05 o 12:31, J.F. pisze:
    >>> moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz
    >>> sobie tu:
    >>> https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
    car=164032
    >>> 170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
    >
    >> Ale bezwladnosc tego silnika musi byc wieksza niz jakiegos
    >> wspolczesnego diesla 2-2.5l
    >> Fakt, ze wspolczesnego diesla trzeba rozkrecic do wyzszych obrotow
    >> :-)
    >> Skrzynie i przelozenia to on tez mial inne, wiec wplyw bezwladnosci
    >> tez inny ...
    >
    >bezwładność zapewne bardzo dawała w kość, ale to chodziło z
    >automatem, co biegi zmienia w 2s a nie w 0,1 jak obecnie, więc
    >bezwładność się pewnie dobrze uzupełniała z czasem zmiany biegów. A
    >momentem robiło dobre przyspieszenia.

    Tak czy inaczej - w praktyce gdzies na pierwszym biegu ta bezwladnosc
    silnika jest dosc istotna, a na wyzszych coraz mniej.

    No bo wdepnij gaz na luzie - ile sie silnik bedzie rozpedzal do duzych
    obrotow - sekunde ?

    I na moj gust, to przy zmianie biegu na wyzszy silnik odda to co
    wczesniej zabral ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: