eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Thu, 4 Oct 2018 20:29:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <pp5m5p$nb7$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1538677753 23911 89.69.207.111 (4 Oct 2018 18:29:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Oct 2018 18:29:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.0
    In-Reply-To: <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640939
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:

    >
    >> Gdzieś napisali obrazowo, że KM to przyspieszenie a Nm to siła uciągu.
    >
    > To musiało być na tej samej stronie gdzie było o płaskiej ziemii i
    > szczepionkach służących do depopulacji planety ;)

    Tak też założyłem - dlatego przestałem czytać.

    >> Jakim cudem zatem masę 1800kg
    >> rozpędzam do setki poniżej 7s? Nie mam pojęcia.
    >
    > No to żeby pojęcie jakieś się pojawiło myśl wyłącznie o mocy silnika.
    > Moc przy obrotach z którymi akurat jedziesz.
    > Wymiar mocy bardzo ładnie z grubsza determinuje zarówno przyspieszenie
    > (jako stosunek mocy do masy) i prędkość maksymalną (jako pierwiastek
    > stosunku mocy do oporu aerodynamicznego).

    Jest jeszcze jedna rzecz. Nie jeden raz słyszałem w warsztatach
    samochodowych o tym, że zwraca się uwagę na "płaskość" charakterystyki
    Nm. Jaki to ma sens (o ile w ogóle) skoro i tak moc się liczy? Jeśli moc
    = moment * obroty to wynika z tego, że przyrost mocy z obrotami będzie
    liniowo rosnący przy płaskiej charakterystyce Nm. Tymczasem byłoby
    idealnie aby Nm spadały wraz z obrotami - to wtedy mielibyśmy cały czas
    pełną dostępną moc. A więc odwrotnie do powyższego fetyszu mechaników.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: