-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Date: Thu, 4 Oct 2018 20:29:10 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <pp5m5p$nb7$1@node1.news.atman.pl>
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
<y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1538677753 23911 89.69.207.111 (4 Oct 2018 18:29:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Oct 2018 18:29:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.0
In-Reply-To: <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640939
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Gdzieś napisali obrazowo, że KM to przyspieszenie a Nm to siła uciągu.
>
> To musiało być na tej samej stronie gdzie było o płaskiej ziemii i
> szczepionkach służących do depopulacji planety ;)
Tak też założyłem - dlatego przestałem czytać.
>> Jakim cudem zatem masę 1800kg
>> rozpędzam do setki poniżej 7s? Nie mam pojęcia.
>
> No to żeby pojęcie jakieś się pojawiło myśl wyłącznie o mocy silnika.
> Moc przy obrotach z którymi akurat jedziesz.
> Wymiar mocy bardzo ładnie z grubsza determinuje zarówno przyspieszenie
> (jako stosunek mocy do masy) i prędkość maksymalną (jako pierwiastek
> stosunku mocy do oporu aerodynamicznego).
Jest jeszcze jedna rzecz. Nie jeden raz słyszałem w warsztatach
samochodowych o tym, że zwraca się uwagę na "płaskość" charakterystyki
Nm. Jaki to ma sens (o ile w ogóle) skoro i tak moc się liczy? Jeśli moc
= moment * obroty to wynika z tego, że przyrost mocy z obrotami będzie
liniowo rosnący przy płaskiej charakterystyce Nm. Tymczasem byłoby
idealnie aby Nm spadały wraz z obrotami - to wtedy mielibyśmy cały czas
pełną dostępną moc. A więc odwrotnie do powyższego fetyszu mechaników.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.18 21:15 Tomasz Pyra
- 05.10.18 00:16 LordBluzg(R)
- 05.10.18 10:03 J.F.
- 05.10.18 11:33 ks
- 05.10.18 12:00 ks
- 05.10.18 12:11 J.F.
- 05.10.18 12:17 ks
- 05.10.18 12:31 J.F.
- 05.10.18 17:02 Marek S
- 05.10.18 17:07 Marek S
- 08.10.18 10:57 ks
- 08.10.18 11:01 ks
- 08.10.18 11:20 J.F.
- 08.10.18 11:23 J.F.
- 08.10.18 14:25 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
Najnowsze wątki
- 2024-10-10 Podnieś rękę!
- 2024-10-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-10 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-10-10 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-09 Próby RCB SMS alarmowy
- 2024-10-09 Bye Bye Aero2
- 2024-10-09 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-09 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-09 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-09 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-09 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-09 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-09 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=