  • 11. Data: 2009-06-05 11:15:09
    Temat: Re: Nowoczesny blysk
    Od: FD <f...@o...pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > Nie przesadzalbym z euforia krotko mowiac.

    ale odróżniasz program naukowy od popularno-naukowego
    kluczem jest słowo - popularny

  • 12. Data: 2009-06-05 11:22:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 05 Jun 2009 13:15:09 +0200, FD wrote:

    > ale odróżniasz program naukowy od popularno-naukowego
    > kluczem jest słowo - popularny

    Odrozniam. Przeciez wspominalem o NG i Discovery :-)

    Sonda to jest ten poziom, wiec naprawde -- milo się wspomina, ale w
    przesadny zachwyt dzis wpadal nie bede, tylko tyle.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2009-06-05 11:29:14
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Odrozniam. Przeciez wspominalem o NG i Discovery :-)
    >
    > Sonda to jest ten poziom, wiec naprawde -- milo się wspomina, ale w
    > przesadny zachwyt dzis wpadal nie bede, tylko tyle.

    Dostęp do informacji jaki mieli wtedy w Polsce, a dostęp do informacji
    teraz to niebo i ziemia. W tej chwili w ciągu 5 minut możesz wiele
    rzeczy sprawdzić, wtedy wymagało to znajomości, wyjazdów.

    wer

  • 14. Data: 2009-06-05 11:36:46
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 05 Jun 2009 13:29:14 +0200, b...@n...pl wrote:
    > Dostęp do informacji jaki mieli wtedy w Polsce, a dostęp do informacji
    > teraz to niebo i ziemia. W tej chwili w ciągu 5 minut możesz wiele
    > rzeczy sprawdzić, wtedy wymagało to znajomości, wyjazdów.

    OK, zgoda. Ja jedynie polemizuje z teza ,,wteeeedy to byly programy, za
    to teraz są tylko gwiazdy na lodzie''.

  • 15. Data: 2009-06-05 11:37:28
    Od: FD <f...@o...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Dostęp do informacji jaki mieli wtedy w Polsce, a dostęp do informacji
    > teraz to niebo i ziemia. W tej chwili w ciągu 5 minut możesz wiele
    > rzeczy sprawdzić, wtedy wymagało to znajomości, wyjazdów.

    no.... teraz w dobie internetu kazdy taki "madry" ze hoho :)
    a Sonda... to zupełnie inna epoka...

  • 16. Data: 2009-06-05 11:40:14
    Od: conik <c...@i...pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Masz NG, Discovery w kilku wersjach... Ogladasz ,,na lodzie'' tylko
    > jesli chcesz, wybor jest.

    nie mam nawet telewizora....swiadomie

  • 17. Data: 2009-06-05 12:21:40
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > OK, zgoda. Ja jedynie polemizuje z teza ,,wteeeedy to byly programy, za
    > to teraz są tylko gwiazdy na lodzie''.

    Wtedy programy prowadzili zapaleńcy znający się na tym o czym mówią:

    Zin, Słodowy, Sumiński, Kaczyński. Teraz robi to często jakiś aktor,
    który nie wychwyci błędu. Prowadzący są tylko od tego, żeby się
    prezentować. Dobrych programów jest niewiele, wszystko idzie w kierunku
    płytkiej rozrywki. Gwiazdy na lodzie, śpiewające, w cyrku. To, że
    Cichopek czy inna Mucha zrobi saltomortale nie podnosi niczyjej wiedzy o
    świecie.

    wer

  • 18. Data: 2009-06-05 13:57:46
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 05 Jun 2009 14:21:40 +0200, b...@n...pl wrote:
    > Wtedy programy prowadzili zapaleńcy znający się na tym o czym mówią:
    >
    > Zin, Słodowy, Sumiński, Kaczyński. Teraz robi to często jakiś aktor,
    > który nie wychwyci błędu.

    W poscie w ktorym wlaczylem się do tego watku [1] wytknalem babole z kilku
    minut ,,Sondy''. Naprawde dzis byle program na jakims kanale
    popularnonaukowym jest na tym samym poziomie, jesli nie lepszym.

> [...]
    > na lodzie, śpiewające, w cyrku. To, że Cichopek czy inna Mucha zrobi
    > saltomortale nie podnosi niczyjej wiedzy o świecie.

    W poscie w ktorym wlaczylem się do tego watku [1] napisalem, ze mozesz
    zamiast tanczacych czy spiewajacych celebrytow wlaczyc sobie NGC czy
    Discovery *...

    [1] <s...@a...zonk.pl>

  • 19. Data: 2009-06-05 17:44:24
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > Sonda byla super jak na owe czasy, wczoraj obejrzalem odcinek o blyskaniu
    > i juz na starcie: moc w Ws; ,,żarnik'' o palniku lampy blyskowej;
    > tyrystorowa lampa to ,,prawie komputer''... Jakby takie babole ktos w
    > artykule w sieci posadzil to by suchej nitki na autorze nie zostawiono ;)
    >
    > Nie przesadzalbym z euforia krotko mowiac.
    ==============
    A jednak - wartości tego programu nie da się przecenić.
    ale wie to tylko ten, kogo to wówczas interesowało
    i oglądał to okno na świat w szarzyźnie lat 70-tych
    Trudno znać się na wszystkim a błędy w rodzaju wyrażania
    mocy w Ws czy kWh to dziś codzienność wśród Telewizyjnych
    redaktorów
    AdamCCS

  • 20. Data: 2009-06-05 17:54:03
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > OK, zgoda. Ja jedynie polemizuje z teza ,,wteeeedy to byly programy, za
    > to teraz są tylko gwiazdy na lodzie''.
    ---------
    Trzeba rozumieć proporcje i przyłożyć odpowiednią miarę.
    Żaden z programów popularno naukowych w dzisiejszej TV
    w najmniejszym stopniu nie może się równać do tego co Sonda
    znaczyła i jak była redagowana. Zresztą czy dzisiaj w TVP
    (czy komercyjnej tym bardziej) są jakieś cykliczne programy
    popularno-naukowe ? Oglądalność by spadła ...
    AdamCCS
    ---------