  • 1. Data: 2009-06-03 18:03:31
    Temat: Lightroom - czy jest mozliwosc zmiany folderu z plikami prev?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    zainstalowalem sobie demo LR 2,3.
    Mam chwilowo "zwariowana" konfiguracje laptopa - maly dysk C z Winda i
    duzy dysk zew. na FireWire800. Chcialbym przerzucic katalog "glowny"
    LR na dysk zewnetrzny. Chodzi mi o ten katalog gdzie sa zapisywane
    wszystkie "prewiew" i modyfikacje plikow.
    Czytam sobie instrukcje - ale nie moge znalezc opcji zmiany polozenia
    katalogu. Slabo szukam, czy ten katalog jest zawsze na dysku na ktorym
    byla przeprowadzona instalacja? A moze mozna to wybrac w trakcie
    instalacji?
    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-06-03 18:47:53
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > katalogu. Slabo szukam, czy ten katalog jest zawsze na dysku na ktorym
    > byla przeprowadzona instalacja? A moze mozna to wybrac w trakcie

    Edit -> Ustawienia Katalogu?
    (catalog settings?)
    chyba pierwsza pozycja - sciezka dostepu do calego katalogu wraz z baza
    danych...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Lodzi

  • 3. Data: 2009-06-03 18:51:23
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Uzytkownik <p...@a...pl> napisal w wiadomosci:

> [...]
    > katalogu. Slabo szukam, czy ten katalog jest zawsze na dysku na ktorym
    > byla przeprowadzona instalacja? A moze mozna to wybrac w trakcie

    Tez tego szukalem, ale jedyne co moge podpowiedziec, to:

    LR ustawienia zapisuje w pliku tekstowym o nazwie 'Lightroom 2
    Preferences.agprefs'
    umieszczonym w ponizszym katalogu:
    C:\Documents and Settings\<user>\Dane aplikacji\Adobe\Lightroom\Preferences
    Pod koniec tego pliku jest podana sciezka do bazy danych LR o nazwie:
    'Lightroom 2 Catalog.lrcat', która z kolei miesci sie w:
    C:\Documents and Settings\<user>\Moje dokumenty\Moje obrazy\Lightroom
    Mozna to sprawdzic w LR, klikajac: Edit -> Catalog settings...
    i tam na pierwszej zakladce widac nazwe pliku bazy danych i katalog
    docelowy.
    Wydaje mi sie (nie sprawdzalem), ze gdyby wyniesc na inny dysk caly
    katalog 'Lightroom' z 'moich obrazów', zmienic sciezke (recznie) w pliku
    .agprefs (gdzies na dole, na koncu pliku to jest), to mozliwe, ze to
    zadziala.
    Trzeba szukac takiego ustawienia:
    libraryToLoad20 = "C:\\Documents and Settings\\<user>\\Moje dokumenty\\Moje
    obrazy\\Lightroom\\Lightroom 2 Catalog.lrcat",
    i ponizej jeszcze jedno.

    -- Zibi

    PS Sprawdzilem, zadzialalo, trzeba tylko jeszcze zwrócic uwage na sciezke do
    katalogu backupów.
    Zmienilem na:
    libraryToLoad20 = "E:\\Lightroom\\Lightroom 2 Catalog.lrcat",
    po skopiowaniu calego katalogu 'Lightroom' na dysk E:
    Ten z C: wywalilem :)

  • 4. Data: 2009-06-03 18:52:50
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Uzytkownik "zkruk [Lodz]" napisal w wiadomosci:

    > Edit -> Ustawienia Katalogu?
    > (catalog settings?)

    Obawiam sie, ze tam jest tylko "Show" (schowaj?) ;)

    -- Zibi

  • 5. Data: 2009-06-03 19:41:12
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Zibi wrote:

    > Obawiam sie, ze tam jest tylko "Show" (schowaj?) ;)

    show = pokaz a nie schowaj...

    wczesniej jest location - i sciezka dostepu
    a show sluzy do pokazania w okienku explorera...

    http://img199.imageshack.us/img199/5730/lrbaza.jpg

  • 6. Data: 2009-06-03 19:58:55
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

> [...]

    > show = pokaz a nie schowaj...
    >
    > wczesniej jest location - i sciezka dostepu
    > a show sluzy do pokazania w okienku explorera...

    Oj, zartowalem, skojarzylo mi sie ze slaskim 'schow' (Gustlik tak mówil np.)
    (emotikona na koncu celowo byla)

    Wracajac do 'Show' - 'Show' pokaze ta sciezke w oknie Eksploratora,
    ale ja nic nie moge zmienic. Jakis tajny kliknik jest?

    -- Zibi

  • 7. Data: 2009-06-03 20:20:20
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    On 3 Cze, 20:51, "Zibi" <l...@i...pl> wrote:

    Dzieki (to dla wszystkich odpowiadajacych w temacie). Zanim sie
    zapytalem zajrzalem w miejsca o ktorych pisaliscie [tak, zeby nie
    marnowac Waszego czasu ;)], ale nie znalazlem opcji zmiany katalogu.

> [...]
    > libraryToLoad20 = "E:\\Lightroom\\Lightroom 2 Catalog.lrcat",
    > po skopiowaniu calego katalogu 'Lightroom' na dysk E:

    To chyba rozwiaze sprawe :)
    Z drugiej strony - ciekawe jaki jest stosunek "wagi" plikow typu
    "prewiew" do plikow NEF. Ale chyba jednak warto powalczyc, bo na
    starym komputerze w C1 wazyly calkiem sporo.

    Z jeszcze innej strony - baaardzo nie lubie programow tworzacych
    biblioteki. Nie ufam im ;) Za skomplikowane i niepotrzebne
    duplikowanie plikow. Wole zachowanie C1 niz LR, Winampa niz Itunes.
    Ale to moje uprzedzenia ;)
    C1 jest szybki i efektywny - ale odkrylem wlasnie w LR maski i
    miejscowa korekcje - cud, miod, malina :)

    pozdr
    Piotr

  • 8. Data: 2009-06-03 20:39:48
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Zibi wrote:

    > Oj, zartowalem, skojarzylo mi sie ze slaskim 'schow' (Gustlik tak
    > mówil np.) (emotikona na koncu celowo byla)

    ;]

    > Wracajac do 'Show' - 'Show' pokaze ta sciezke w oknie Eksploratora,
    > ale ja nic nie moge zmienic. Jakis tajny kliknik jest?

    kopiujesz tam gdzie chcesz (czym chcesz)
    a potem file -> i open catalog

  • 9. Data: 2009-06-03 20:45:25
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > To chyba rozwiaze sprawe :)
    > Z drugiej strony - ciekawe jaki jest stosunek "wagi" plikow typu
    > "prewiew" do plikow NEF. Ale chyba jednak warto powalczyc, bo na
    > starym komputerze w C1 wazyly calkiem sporo.

    a to zalezy od ustawien przy imporcie
    sa chyba 4 - w zaleznosci od tego czy wolisz najpierwsz ponudzic sie przy
    kompie, czy pózniej przy obróbce..
    na samym dole okna z importem - rozwijana lista...

> [...]
    > biblioteki. Nie ufam im ;) Za skomplikowane i niepotrzebne
    > duplikowanie plikow. Wole zachowanie C1 niz LR, Winampa niz Itunes.

    koledze wysypala sie baza LRa - mial duzo mniejsza niz moja
    zamknal program i jak go nastepnym razem uruchomil to nie mial nic co zrobil
    od ostatniego uruchomienia...

    mi moja baza nie wysypala sie ani razu - obecnie sam plik bazy ma 1GB - a z
    prefkami jest tego 90 GB i zyje...
    (mam dysk tylko do bazy)
    kopie robie na bezpiecznego raida...

    > C1 jest szybki i efektywny - ale odkrylem wlasnie w LR maski i
    > miejscowa korekcje - cud, miod, malina :)

    pedzle sa boskie i odechciewa sie uzywania PSa..

    choc znam takich co twierdza, ze LR to szmira z powodu kolorów...
    ja tam ich nie slucham ;)

  • 10. Data: 2009-06-03 21:10:43
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    > kopiujesz tam gdzie chcesz (czym chcesz)
    > a potem file -> i open catalog

    W zyciu bym na to nie wpadl. Jednak jak Adobe cos wymysli, to nie ma zmiluj.

    Anyway, wniosek jest taki:
    Zamiast grzebac recznie, trzeba skopiowac caly katalog 'Lightroom'
    z 'Moich obrazów' gdzie sie chce, a potem metoda "Open catalog"
    go wlaczyc w LR. :) (A ja recznie grzebalem w plikach ;))

    -- Zibi