  • 1. Data: 2009-06-04 16:02:06
    Temat: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Od: " witek" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm poproszę o opinie na temat takiego
    zestawu,jestem początkującym amatorem fotografowania lustrzanką do tej pory
    bawiłem się kompaktami.Każda opinia mile widziana.Dziękuje

  • 2. Data: 2009-06-04 16:29:44
    Temat: Re: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Od: Krzysztof Nowaczyk <k...@u...poczta.onet.pl>

    witek pisze:
    > Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm poproszę o opinie na temat takiego
    > zestawu,jestem początkującym amatorem fotografowania lustrzanką do tej pory
    > bawiłem się kompaktami.Każda opinia mile widziana.Dziękuje

    Dobry sprzęt, choć mało mpixeli ma ;). Ma mega zooma więc spokojnie ci
    starczy. Jak nie robiłeś wcześniej zdjęć na lustrzance to ten zoom
    bedzie ok.
    Pozdr.
    Krzysztof NOwaczyk

  • 3. Data: 2009-06-04 20:23:44
    Od: "nos" <w...@t...pl>

    mało megapixeli? chyba raczej za dużo :))
    a tak na serio - to bardzo dobry sprzęt na początek, duże szanse na
    strzelenie "super fotki" :)))

  • 4. Data: 2009-06-05 06:17:26
    Od: Bogdan <k...@w...pl>

    > Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm poproszę o opinie na temat takiego
    > zestawu,jestem początkującym amatorem fotografowania lustrzanką do tej pory
    > bawiłem się kompaktami.Każda opinia mile widziana.Dziękuje

    IMHO lepiej A300 + tamron 18-250 (jeśli już musi być spacerzoom)

  • 5. Data: 2009-06-05 07:30:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mam 18-200 produkowany przez Sigme. Opinia jest taka ze wsrod
    hiperzoomowa najlepszy (i najdrozszy) jest Tamron 18-250, potem Sigma
    18-200, a potem dopiero Tamron/Sony 18-200.
    Na matrycy 6MP obiektyw spisuje sie bardzo dobrze, choc troche
    wkurzajace jest samowysuwanie sie obiektywu. Oczywiscie potrzebuje
    przyzwoitego swiatla lub lampy, bo do najjasniejszych nie nalezy...
    Marx

  • 6. Data: 2009-06-05 19:50:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > Mam 18-200 produkowany przez Sigme. Opinia jest taka ze wsrod
    > hiperzoomowa najlepszy (i najdrozszy) jest Tamron 18-250, potem Sigma
    > 18-200, a potem dopiero Tamron/Sony 18-200.

    Popierniczyło Ci się. Sonowe 18-200 to Sigma tak naprawdę, a nie tamron.
    Sonowy 18-250mm to owszem jest tamron z zmienionymi gumkami.

    > Na matrycy 6MP obiektyw spisuje sie bardzo dobrze, choc troche
    > wkurzajace jest samowysuwanie sie obiektywu.

    Wkurzające jest zasysanie kurzu do środka. Tylko przyjrzyj się tej pompce.

    > Oczywiscie potrzebuje
    > przyzwoitego swiatla lub lampy, bo do najjasniejszych nie nalezy...

    Nie należy do najjaśniejszego, do najostrzejszego itd.. Jedyna radość w
    krotności zooma, bo poza tym nawet wspomniany najlepszy z tych tamron jest
    po prostu kiepski. To już lepiej kupić duokita :)

    d.

  • 7. Data: 2009-06-08 06:23:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Popierniczyło Ci się. Sonowe 18-200 to Sigma tak naprawdę, a nie tamron.
    > Sonowy 18-250mm to owszem jest tamron z zmienionymi gumkami.
    Komu sie popierniczylo?
    http://www.klubkm.pl/forum/showthread.php?t=7969
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=14444

    > Wkurzające jest zasysanie kurzu do środka. Tylko przyjrzyj się tej pompce.
    obiektywem robi sie zdjecia, pokaz mi ten kurz na zdjeciach (o ile jakis
    jest, ja zadnego nie widzialem ale go tez nie szukalem)

    > Nie należy do najjaśniejszego, do najostrzejszego itd.. Jedyna radość w
    > krotności zooma, bo poza tym nawet wspomniany najlepszy z tych tamron
    > jest po prostu kiepski. To już lepiej kupić duokita :)
    lepiej do czego? do samoobrony? do cwiczen w noszeniu zlomu?
    Duokit nie daje lepszej jakosci a jest znacznie mniej wygodny.
    Marx

  • 8. Data: 2009-06-08 20:53:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > Komu sie popierniczylo?
    > http://www.klubkm.pl/forum/showthread.php?t=7969
    > http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=14444

    Chyba masz rację, chociaż zastanawiam się co w takim razie było sigmowego
    u sony, jeśli nie ten obiektyw. Nie wiem czemu uparcie go miałem nie za
    tamrona.

    > obiektywem robi sie zdjecia, pokaz mi ten kurz na zdjeciach (o ile jakis
    > jest, ja zadnego nie widzialem ale go tez nie szukalem)

    Nie mam już tego szkła, przez tydzień nazbierało tyle syfu, że przednia
    soczewka nadawała się do mocnego czyszczenia. Oczywiście kurz był od środka.

    > lepiej do czego? do samoobrony? do cwiczen w noszeniu zlomu?
    > Duokit nie daje lepszej jakosci a jest znacznie mniej wygodny.

    Duokit dodawany do zestawu jest znacznie tańszy i kłóciłbym się czy jest
    wielka różnica. Z pewnością nawet najtańsze zoomy 70-300mm dają radę na
    200mm jeszcze spokojnie, gdy tamron (czyli ten najlepszy z hiperzoomów)
    IMHO ostry jest tak do 110mm nawet przymknięty.
    W cenie tego obiektywu za to spokojnie kupisz dwa, z czego jeden będzie
    znacznie lepszy w swoim zakresie. Przykładowo sigma 70-300 APO jest
    całkiem fajna i niedroga, a na szeroki zostaje jeszcze sporo do ceny tego
    hiperzooma.

    d.

  • 9. Data: 2009-06-09 01:25:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 05 of Jun 2009 21:50, dominik wrote:

> [...]
    > w krotności zooma, bo poza tym nawet wspomniany najlepszy z tych
    > tamron jest po prostu kiepski. To już lepiej kupić duokita :)

    Ja mam krótszą połowę duokita. Jeśli ta sigma/tamron jest gorsza,
    to wole dziurkę :-)

    --
    nb

  • 10. Data: 2009-06-09 06:29:22
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Nie mam już tego szkła, przez tydzień nazbierało tyle syfu, że przednia
    > soczewka nadawała się do mocnego czyszczenia. Oczywiście kurz był od
    > środka.
    Hmm, swoj mam juz pare miesiecy, a kupiony byl w grudniu, i nie ma
    takiego problemu. Innymi slowy jestes przypadkiem Muzykanta, ktoremu
    jako jedynemu kurzy sie Canon :)
    A powaznie, Sigma to niestety taka jakosc, miales pecha, ale nie
    generalizuj na podstawie jednego przypadku.

> [...]
    > 200mm jeszcze spokojnie, gdy tamron (czyli ten najlepszy z hiperzoomów)
    > IMHO ostry jest tak do 110mm nawet przymknięty.
    Ale ja nie pisze o Tamronie, tylko o Sigmie, ktora jest ostra.

> [...]
    > znacznie lepszy w swoim zakresie. Przykładowo sigma 70-300 APO jest
    > całkiem fajna i niedroga, a na szeroki zostaje jeszcze sporo do ceny
    No to jedziemy, ceneo.pl:

    Sony 18-70mm f/3.5-5.6 DT: 289,00
    Sony DT 55-200mm F4-5.6: 499,00
    Razem: 788zl
    Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC Asp. IF Minolta: 999,00

    Roznica: 211zl

    Teraz twoja propozycja:
    Sigma AF 70-300/4-5.6 APO DG MACRO SONY/MINOLTA: 659,00 (i trzeba miec
    szczescie zeby zebatki nie polecialy)
    Zostaje 340zl, czekam co zaproponujesz nowego lepszego od kita w tej
    cenie...

    No i przypominam, ze do ceny dolicz niewygode noszenia i zmiany
    obiektywow - nie kazdy to lubi.
    Hiperzoom jest kompromisem, ale w wypadku swiadomego wyboru to czasami
    najlepsze rozwiazanie. Ja np. swiadomie wybralem Sigme, bo w warunkach
    reporterskich (a wiekszosc zdjec robie wlasnie takich) nie ma czasu na
    zmiane obiektywu.

    Marx