  • 1. Data: 2009-06-03 20:55:55
    Temat: krotka pilka - dwa pytania (do canonowcow)
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    heja :*

    mam taka sprawe, a mianowicie jak radzicie sobie ze zgrywaniem zdjec z dwoch
    aparatow.
    ja to robie metoda wejscia na karte i kopiuj-wklej do folderu, jednak czesto
    mam sytacje,
    ze mam te same nazwy plikow z dwoch body i musze dzielic niestety na
    katalogi to wszystko.
    pomimo tego, ze w jednym aparacie mam nazewnictwo ustawione na kontynuacje a
    w drugim na odliczanie od 0,
    to czasem jednak licznik przkreca sie o te 10.000 :)
    jakis fajny sofcik do zgrywania i zmieniania nazwy wg daty klapniecia?

    druga sprawa, odebralem niedawno aparat (40D) z serwisu, czy oni tam
    wymienili mi soft? pewnie nie...
    w zwiazku z tym prosze o info skad i jak bezpiecznie zmienic sobie firmware
    na nowszy bo zapewne jest...

    --
    pozdrawiam
    dziadek69

  • 2. Data: 2009-06-03 21:00:17
    Temat: Re: krotka pilka - dwa pytania (do canonowcow)
    Od: "abpc" <j...@a...com.pl>

    Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości
    > heja :*
    >
    > mam taka sprawe, a mianowicie jak radzicie sobie ze zgrywaniem zdjec z
    > dwoch aparatow.

    Podpowiedział bym ale niestety mam Nikona i uznałbyś to za OT ... szkoda
    :(

    abpc

    --
    www.abpc.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-03 21:16:29
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "abpc" <j...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiedział bym ale niestety mam Nikona i uznałbyś to za OT ... szkoda
    > :(

    szkoda <'>

    a jak to robisz w nikonie ?
    kwestia do canonowcow tyczyla sie drugiego pytania :P

  • 4. Data: 2009-06-03 21:23:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    abpc pisze:
    > Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiedział bym ale niestety mam Nikona i uznałbyś to za OT ... szkoda
    > :(

    Ale ja mam Canona, więc odpowiem :)

    Soft do zgrywania:
    Total Commander + Power Pack - możesz ustawiać dość dowolnie sposób
    nazywania plików z wpisywaniem daty i godziny z exif do nazwy pliku -
    nie radzi sobie z rawami ( w każdym razie mój, może jest jakaś nowsza
    wersja, która sobie radzi)..
    Cam2PC - ten to już specjalizowany program do zgrywania z kart pamięci
    zdjęć. Także tworzy nazwy wg. zadanych reguł, do tego ma opcje
    spłaszczania jak i zachowywania struktury folderów. Moze tworzyć foldery
    nazywane wg. dat i tam umieszczać zdjęcia z danego dnia/miesiąca/roku.
    Oba programy oferują też inne sposoby nazewnictwa plików, przy czym
    chyba Cam2Pc zapamiętuje, jaki był numer ostatniego pliku i kontynuuje
    numerację. Mnie to nie potrzebne. Stosuję format nazwy: data-czas.jpg i
    to z reguły wystarcza. Może być tylko problem przy zdjęciach seryjnych,
    albo przy zdjęciach z wielu aparatów. Wtedy trzeba sobie dodać jeszcze
    jakąś zmienną wedle gusty. Opcji jest sporo.
    Oprogramowanie dołączone na płycie - nie znam. Z tego zestawu
    interesował mnie tylko Photo Stich, ale na pewno oferuje jakieś opcje
    archiwizacji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 5. Data: 2009-06-03 22:11:55
    Od: John Smith <j...@e...net>

    dziadek69 napisał(a):
> [...]
    > to czasem jednak licznik przkreca sie o te 10.000 :)
    > jakis fajny sofcik do zgrywania i zmieniania nazwy wg daty klapniecia?

    Ja zgrywam canonowskim CameraWindow. Zdjęcia z obu aparatów trafiają do
    automatycznie tworzonych (przez CameraWindow) katalogów z nazwą
    odpowiadającą dacie wykonania zdjęcia z EXIF.

    Żeby się nie mieszały zmieniam im nazwy TotalCommanderem, dodając
    dwuliterowy przedrostek identyfikujący aparat, oraz cyfry znaczące z
    przodu numeru zdjęcia. 350D sam z siebie numeruje zdjęcia od 0000 do
    9999 po czym przekręca licznik, więc dodaję jedną cyfrę znaczącą z
    przodu, w ten sposób mam numerację od 00000 do 99999, czyli do końca
    migawki wystarczy :-). Drugi aparat zawija licznik już przy 999 więc
    dodaję w nazwach plików dwie cyfry z przodu, czyli też mam od 00000 do
    99999.

    Później w Picasie ustawiam sortowanie po czasie wykonania zdjęcia i mam
    chronologiczny porządek w ramach każdego dnia (zdjęcia z obu aparatów
    się przeplatają). Warunkiem jest oczywiście pilnowanie zegarków w obu
    aparatach i zmian czasu na letni/zimowy.

    Aha, ściągam zdjęcia za pomocą czytnika, nie bezpośrednio z aparatu
    (miałem jakieś dziwne problemy ze strefami czasowymi i czasem zapisanym
    w EXIF-ie).

    --
    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 6. Data: 2009-06-03 22:34:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dziadek69" napisał
    > druga sprawa, odebralem niedawno aparat (40D) z serwisu, czy oni tam
    > wymienili mi soft? pewnie nie...
    > w zwiazku z tym prosze o info skad i jak bezpiecznie zmienic sobie
    > firmware na nowszy bo zapewne jest...

    A po co ?
    Czy fix załatwia problem jaki masz ?
    Tego się z reguły nie dotyka bez potrzeby.

    adam

  • 7. Data: 2009-06-03 23:33:04
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> w <h06o0t$789$1@news.onet.pl>:

    >mam taka sprawe, a mianowicie jak radzicie sobie ze zgrywaniem zdjec z dwoch
    >aparatow...

    Bywają momenty, ze mam zdjęcia z trzech.
    W Total Comanderze zmieniam nazwy na
    rrmmdd_xxxxx
    i wrzucam do wspólnego katalogu.

    pozdrawi AM
    --
    makaraj XI.
    na Nie będziesz ufać nogom swoim.

  • 8. Data: 2009-06-04 06:06:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dziadek69 wrote:
> [...]
    > to czasem jednak licznik przkreca sie o te 10.000 :)
    > jakis fajny sofcik do zgrywania i zmieniania nazwy wg daty klapniecia?

    zmienić prefix w aparatach, np w jednym nazwy niech sie zaczynają od CN1 a w
    drugim od CN2

  • 9. Data: 2009-06-04 06:06:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    abpc wrote:
    > Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiedział bym ale niestety mam Nikona i uznałbyś to za OT ...
    > szkoda :(

    nie gadaja ze w Canonie sie tak nie da :)

  • 10. Data: 2009-06-04 06:08:01
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał(a):

    >druga sprawa, odebralem niedawno aparat (40D) z serwisu, czy oni tam
    >wymienili mi soft? pewnie nie...

    Nie wiem. Sprawdz wersje i porowanaj.

    >w zwiazku z tym prosze o info skad i jak bezpiecznie zmienic sobie firmware
    >na nowszy bo zapewne jest...

    Ze strony Canona?