eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Fri, 08 Apr 2011 21:33:27 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <innnu8$q5n$1@news.onet.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
    <4d9e193b$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <inm37f$3ha$3@news.net.icm.edu.pl>
    <4d9f5a8c$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302291208 26807 83.16.130.26 (8 Apr 2011 19:33:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 19:33:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <4d9f5a8c$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361233
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-04-08 20:57, Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2011-04-08 06:34, Filip KK pisze:
    >> W dniu 2011-04-07 22:06, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >>> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
    >>> go to głównie hamowanie, (...)
    >>>
    >> Opanowanie wylatującego przodu to hamowanie? Hamowanie nic nie da...
    >> Pogorszy, bo koła i tak są zablokowane.
    >
    > Dlaczego mają być zablokowane?

    :-)))

    > Poślizg podsterowny to sytuacja kiedy na zakręcie brakuje przyczepności
    > na osi kierowanej i samochód nie skręca tak mocno jak chciałby kierowca.

    Tak naprawdę, to wtedy, gdy: kąt poślizgu opon wykracza poza pewien
    graniczny kąt przy którym opony mają największą przyczepność :-)

    HINT: Samochód _nigdy_ tak naprawdę nie skręca tak mocno jak skierowane
    są koła (czyli tak jak chce kierowca), jednak różnica jest na tyle
    niewielka, że niezauważalna - chyba, że przekroczymy pewien graniczny
    kąt... a wtedy..... :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: