-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!f
eeds.phibee-telecom.net!feeder.news-service.com!postnews.google.com!news1.googl
e.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwind
s-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
Date: Fri, 08 Apr 2011 20:57:17 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
<tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
<q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
<8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
<zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
<s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
<149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
<injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
<4d9e193b$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<inm37f$3ha$3@news.net.icm.edu.pl>
In-Reply-To: <inm37f$3ha$3@news.net.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 34
Message-ID: <4d9f5a8c$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.131.185
X-Trace: 1302289036 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2496 83.11.131.185:6397
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361215
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-08 06:34, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-04-07 22:06, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
>> go to głównie hamowanie, (...)
>>
> Opanowanie wylatującego przodu to hamowanie? Hamowanie nic nie da...
> Pogorszy, bo koła i tak są zablokowane.
Dlaczego mają być zablokowane?
Poślizg podsterowny to sytuacja kiedy na zakręcie brakuje przyczepności
na osi kierowanej i samochód nie skręca tak mocno jak chciałby kierowca.
> To właśnie trzeba puścić
> hamulec, żeby koła zaczęły się obracać w kierunku właściwym, wtedy
> złapią tor i samochód wyjdzie z podsterowności na prostą.
Tzn. jeżeli przyczyną poślizgu było zablokowanie przednich kół to
oczywiście tak jak piszesz.
Ja miałem na myśli sytuacje, kiedy samochód na łuku ma zbyt dużą
prędkość i przyczepność przedniej osi jest niewystarczająca, żeby
samochodem skręcić. Wtedy trzeba tą prędkość zmniejszyć.
Możliwości dociążania osi kierowanej są dość ograniczone, przyczepności
się nie urodzi, więc trzeba zwolnić.
I normalnie na wprost można hamować na tyle na ile przyczepność i
pozostałe miejsce pozwoli.
Jeżeli mimo hamowania nie uda się zmniejszyć prędkości na tyle żeby
przód był w stanie wejść w zakręt, to po prostu prędkość na wejściu była
zbyt duża i raczej nic się już nie dało zrobić.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:38 J.F.
- 08.04.11 21:40 Artur Maśląg
- 08.04.11 21:51 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
- 09.04.11 22:43 Tomasz Pyra
- 09.04.11 23:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 10.04.11 00:49 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=