eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
    stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!f
    eeds.phibee-telecom.net!feeder.news-service.com!postnews.google.com!news1.googl
    e.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwind
    s-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    Date: Fri, 08 Apr 2011 20:57:17 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
    <4d9e193b$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <inm37f$3ha$3@news.net.icm.edu.pl>
    In-Reply-To: <inm37f$3ha$3@news.net.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <4d9f5a8c$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.131.185
    X-Trace: 1302289036 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2496 83.11.131.185:6397
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361215
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-08 06:34, Filip KK pisze:
    > W dniu 2011-04-07 22:06, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
    >> go to głównie hamowanie, (...)
    >>
    > Opanowanie wylatującego przodu to hamowanie? Hamowanie nic nie da...
    > Pogorszy, bo koła i tak są zablokowane.

    Dlaczego mają być zablokowane?

    Poślizg podsterowny to sytuacja kiedy na zakręcie brakuje przyczepności
    na osi kierowanej i samochód nie skręca tak mocno jak chciałby kierowca.



    > To właśnie trzeba puścić
    > hamulec, żeby koła zaczęły się obracać w kierunku właściwym, wtedy
    > złapią tor i samochód wyjdzie z podsterowności na prostą.

    Tzn. jeżeli przyczyną poślizgu było zablokowanie przednich kół to
    oczywiście tak jak piszesz.

    Ja miałem na myśli sytuacje, kiedy samochód na łuku ma zbyt dużą
    prędkość i przyczepność przedniej osi jest niewystarczająca, żeby
    samochodem skręcić. Wtedy trzeba tą prędkość zmniejszyć.

    Możliwości dociążania osi kierowanej są dość ograniczone, przyczepności
    się nie urodzi, więc trzeba zwolnić.
    I normalnie na wprost można hamować na tyle na ile przyczepność i
    pozostałe miejsce pozwoli.
    Jeżeli mimo hamowania nie uda się zmniejszyć prędkości na tyle żeby
    przód był w stanie wejść w zakręt, to po prostu prędkość na wejściu była
    zbyt duża i raczej nic się już nie dało zrobić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: