eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-05 13:12:45
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):

    > ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    > przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    > Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    > podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    > niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).

    skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.

    A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    napędzie)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: