  • Data: 2010-05-14 22:25:48
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 May 2010 15:42:45 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś.
    >Chodziło mi o to że właśnie jazda na zamek zmniejsza liczbę samochodów
    >stojacych w jednej linii (rozkładają się na dwie) i w efekcie
    >PRZYSPIESZA przejazd.
    >
    >De facto korek nie tworzy się dlatego że jest zwężenie. Tworzy się
    >właśnie dlatego że ileś tam samochodów jadących jeden za drugim -
    >spowalnia czas przejazdu. Własnie ten czas reakcji, to że samochody
    >zwalniają coraz bardziej - powoduje to że któryś tam w kolejce stanie w
    >miejscu.

    Tylko skad ten korek sie wzial ? Drugi pas wlasnie zbudowali i sie
    jeszcze nie zdazyl korek na dwa pasy rozlozyc ?
    Nie, jechali sobie ludzie dwoma pasami normalnie, az sie okazalo ze
    sie jednak wszyscy nie mieszcza w zwezeniu.

    >Bo teoretycznie zweżenie i ograniczenie do 20 km/h samo w sobie nie
    >powinno zatrzymać sznura samochodów. Powinno go tylko spowolnić do 20
    >km/h. Tyle że to teoria - bo w praktyce nakładają się te czynniki
    >związane "nadmiernym" zwalnianiem kolejnych samochodów.
    >pierwszy zwolnił do 20, drugi do 18, trzeci do 15, czwarty do 12, piąty
    >do 10, a ósmy stanął w miejscu. Zanim ruszy, zanim ten za nim ruszy...

    Niedoskonalosc regulatora miedzy uszami. Przesterowuje i sa skutki.

    Swoja droga trafilem na to na zwyklej drodze i nie potrafilem
    powstrzymac, ciekawe. Ale to tylko raz jeden bylo, wiec widac jakies
    d* sie zebraly :-)

    >Im więcej tych stojących/jadących jeden za drugim na jednym pasie tym
    >wolniej.

    Tylko ze zapominasz ze jesli na jednym pasie jada 20, to kolejka na
    dwoch pasach bedzie jechac ok 10.

    >Więc lepiej jechać na zamek, bo dzięki temu dwukrotnie skracamy kolejkę
    >na każdym z pasów, i zmniejszamy wpływ tego zwalniania kolejnych.

    Obawiam sie ze bez wiekszego znaczenia. Liczy sie tylko bezposrednia
    bliskosc zwezenia - jesli tam panuje porzadek, to przepustowosc jest
    zachowana. To co sie dzieje dalej jest bez znaczenia - nawet jak sobie
    niektorzy postoj urzadza celem oszczedzania sprzegla to i tak nadgonia
    jeszcze przed zwezeniem.
    [z RoManem mielismy kiedys ciekawa na ten temat dyskusje, IMO sie
    mylil].

    >100 samochodów jadąc na zamek - przejedzie zwężenie szybciej niż 100
    >samochodów w sznureczku po jednym pasie.

    Bardzo watpliwe. Zawsze sie okaze ze ktorys sie nie wpasowal, a tu
    barierka blisko, trzeba hamowac, inni tez musza hamowac zeby go
    wpuscic i przepustowosc spada.
    W szczegolnosci to np nie nalezy jechac absolutnie do konca pasa,
    tylko skoro dwa pasy jada 10, a jeden 20, to gdzies przed zwezeniem
    powinny sie pojazdy rozpedzac, robiac miejsce miedzy soba.
    Ale to powinno byc z kilkadziesiat metrow przed zwezeniem zeby bylo
    plynnie.

    J.