-
Data: 2010-05-14 22:25:48
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 14 May 2010 15:42:45 +0000 (UTC), Massai wrote:
>Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś.
>Chodziło mi o to że właśnie jazda na zamek zmniejsza liczbę samochodów
>stojacych w jednej linii (rozkładają się na dwie) i w efekcie
>PRZYSPIESZA przejazd.
>
>De facto korek nie tworzy się dlatego że jest zwężenie. Tworzy się
>właśnie dlatego że ileś tam samochodów jadących jeden za drugim -
>spowalnia czas przejazdu. Własnie ten czas reakcji, to że samochody
>zwalniają coraz bardziej - powoduje to że któryś tam w kolejce stanie w
>miejscu.
Tylko skad ten korek sie wzial ? Drugi pas wlasnie zbudowali i sie
jeszcze nie zdazyl korek na dwa pasy rozlozyc ?
Nie, jechali sobie ludzie dwoma pasami normalnie, az sie okazalo ze
sie jednak wszyscy nie mieszcza w zwezeniu.
>Bo teoretycznie zweżenie i ograniczenie do 20 km/h samo w sobie nie
>powinno zatrzymać sznura samochodów. Powinno go tylko spowolnić do 20
>km/h. Tyle że to teoria - bo w praktyce nakładają się te czynniki
>związane "nadmiernym" zwalnianiem kolejnych samochodów.
>pierwszy zwolnił do 20, drugi do 18, trzeci do 15, czwarty do 12, piąty
>do 10, a ósmy stanął w miejscu. Zanim ruszy, zanim ten za nim ruszy...
Niedoskonalosc regulatora miedzy uszami. Przesterowuje i sa skutki.
Swoja droga trafilem na to na zwyklej drodze i nie potrafilem
powstrzymac, ciekawe. Ale to tylko raz jeden bylo, wiec widac jakies
d* sie zebraly :-)
>Im więcej tych stojących/jadących jeden za drugim na jednym pasie tym
>wolniej.
Tylko ze zapominasz ze jesli na jednym pasie jada 20, to kolejka na
dwoch pasach bedzie jechac ok 10.
>Więc lepiej jechać na zamek, bo dzięki temu dwukrotnie skracamy kolejkę
>na każdym z pasów, i zmniejszamy wpływ tego zwalniania kolejnych.
Obawiam sie ze bez wiekszego znaczenia. Liczy sie tylko bezposrednia
bliskosc zwezenia - jesli tam panuje porzadek, to przepustowosc jest
zachowana. To co sie dzieje dalej jest bez znaczenia - nawet jak sobie
niektorzy postoj urzadza celem oszczedzania sprzegla to i tak nadgonia
jeszcze przed zwezeniem.
[z RoManem mielismy kiedys ciekawa na ten temat dyskusje, IMO sie
mylil].
>100 samochodów jadąc na zamek - przejedzie zwężenie szybciej niż 100
>samochodów w sznureczku po jednym pasie.
Bardzo watpliwe. Zawsze sie okaze ze ktorys sie nie wpasowal, a tu
barierka blisko, trzeba hamowac, inni tez musza hamowac zeby go
wpuscic i przepustowosc spada.
W szczegolnosci to np nie nalezy jechac absolutnie do konca pasa,
tylko skoro dwa pasy jada 10, a jeden 20, to gdzies przed zwezeniem
powinny sie pojazdy rozpedzac, robiac miejsce miedzy soba.
Ale to powinno byc z kilkadziesiat metrow przed zwezeniem zeby bylo
plynnie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.10 22:39 J.F.
- 14.05.10 23:04 Cavallino
- 14.05.10 23:11 Gotfryd Smolik news
- 15.05.10 00:19 Czabu
- 15.05.10 02:12 złoty
- 15.05.10 02:22 złoty
- 15.05.10 02:25 Filip KK
- 15.05.10 09:14 J_K_K
- 15.05.10 09:35 JaromirD
- 15.05.10 09:46 J.F.
- 15.05.10 09:52 Jurand
- 15.05.10 09:52 Jurand
- 15.05.10 09:55 Jurand
- 15.05.10 10:03 J.F.
- 15.05.10 11:32 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO