-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Date: Fri, 14 May 2010 22:25:48 +0200
Organization: -
Lines: 63
Message-ID: <i...@4...com>
References: <hsgbcl$gu2$1@inews.gazeta.pl>
<4...@h...googlegroups.com>
<hsgutr$67d$1@news.onet.pl> <hsitf4$5i8$1@news.onet.pl>
<hsjr1l$va0$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1273868745 22892 82.143.187.50 (14 May 2010 20:25:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 14 May 2010 20:25:45 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280371
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 14 May 2010 15:42:45 +0000 (UTC), Massai wrote:
>Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś.
>Chodziło mi o to że właśnie jazda na zamek zmniejsza liczbę samochodów
>stojacych w jednej linii (rozkładają się na dwie) i w efekcie
>PRZYSPIESZA przejazd.
>
>De facto korek nie tworzy się dlatego że jest zwężenie. Tworzy się
>właśnie dlatego że ileś tam samochodów jadących jeden za drugim -
>spowalnia czas przejazdu. Własnie ten czas reakcji, to że samochody
>zwalniają coraz bardziej - powoduje to że któryś tam w kolejce stanie w
>miejscu.
Tylko skad ten korek sie wzial ? Drugi pas wlasnie zbudowali i sie
jeszcze nie zdazyl korek na dwa pasy rozlozyc ?
Nie, jechali sobie ludzie dwoma pasami normalnie, az sie okazalo ze
sie jednak wszyscy nie mieszcza w zwezeniu.
>Bo teoretycznie zweżenie i ograniczenie do 20 km/h samo w sobie nie
>powinno zatrzymać sznura samochodów. Powinno go tylko spowolnić do 20
>km/h. Tyle że to teoria - bo w praktyce nakładają się te czynniki
>związane "nadmiernym" zwalnianiem kolejnych samochodów.
>pierwszy zwolnił do 20, drugi do 18, trzeci do 15, czwarty do 12, piąty
>do 10, a ósmy stanął w miejscu. Zanim ruszy, zanim ten za nim ruszy...
Niedoskonalosc regulatora miedzy uszami. Przesterowuje i sa skutki.
Swoja droga trafilem na to na zwyklej drodze i nie potrafilem
powstrzymac, ciekawe. Ale to tylko raz jeden bylo, wiec widac jakies
d* sie zebraly :-)
>Im więcej tych stojących/jadących jeden za drugim na jednym pasie tym
>wolniej.
Tylko ze zapominasz ze jesli na jednym pasie jada 20, to kolejka na
dwoch pasach bedzie jechac ok 10.
>Więc lepiej jechać na zamek, bo dzięki temu dwukrotnie skracamy kolejkę
>na każdym z pasów, i zmniejszamy wpływ tego zwalniania kolejnych.
Obawiam sie ze bez wiekszego znaczenia. Liczy sie tylko bezposrednia
bliskosc zwezenia - jesli tam panuje porzadek, to przepustowosc jest
zachowana. To co sie dzieje dalej jest bez znaczenia - nawet jak sobie
niektorzy postoj urzadza celem oszczedzania sprzegla to i tak nadgonia
jeszcze przed zwezeniem.
[z RoManem mielismy kiedys ciekawa na ten temat dyskusje, IMO sie
mylil].
>100 samochodów jadąc na zamek - przejedzie zwężenie szybciej niż 100
>samochodów w sznureczku po jednym pasie.
Bardzo watpliwe. Zawsze sie okaze ze ktorys sie nie wpasowal, a tu
barierka blisko, trzeba hamowac, inni tez musza hamowac zeby go
wpuscic i przepustowosc spada.
W szczegolnosci to np nie nalezy jechac absolutnie do konca pasa,
tylko skoro dwa pasy jada 10, a jeden 20, to gdzies przed zwezeniem
powinny sie pojazdy rozpedzac, robiac miejsce miedzy soba.
Ale to powinno byc z kilkadziesiat metrow przed zwezeniem zeby bylo
plynnie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.10 22:39 J.F.
- 14.05.10 23:04 Cavallino
- 14.05.10 23:11 Gotfryd Smolik news
- 15.05.10 00:19 Czabu
- 15.05.10 02:12 złoty
- 15.05.10 02:22 złoty
- 15.05.10 02:25 Filip KK
- 15.05.10 09:14 J_K_K
- 15.05.10 09:35 JaromirD
- 15.05.10 09:46 J.F.
- 15.05.10 09:52 Jurand
- 15.05.10 09:52 Jurand
- 15.05.10 09:55 Jurand
- 15.05.10 10:03 J.F.
- 15.05.10 11:32 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=