eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNorwegia włączyła UKF FMRe: Norwegia włączyła UKF FM
  • Data: 2017-01-18 14:32:29
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-01-18 o 13:43, Jarosław Sokołowski pisze:
    > viktorius pisze:
    >
    >> Urządzenia które daje Netia z umową na ADSLa mają co prawda usera
    >> "admin" ale to nie jest max level uprawnień (choć dużo może np
    >> w porównaniu z routerkiem, który UPC udostepnia swoim klientom).
    >> Jest jeszcze user "netia" który może najwięcej.
    >> To na tym loginie osoby z wsparcia technicznego logują się z
    >> zewnątrz, żeby np SSID albo kanał WiFi zmienić, bo klient chce,
    >> ale nie wie jak to zrobić.
    >
    > Tu akurat zgadzam się (wyjątkowo) z ich menedżmentem, że tak to
    > powinno być zorganizowane.
    >
    W cholerę operatorów na świecie ma to tak zrobione, tylko nasze rodzime
    Orange pozostało mocno w tyle, klient sam musi sobie kliknąć.

    >> Plusem Netiaspotów jest autokonfiguracja zaciągana z serwera ACS,
    >> Wyciągasz nowy z pudełka, włączasz, łapie synchro dsl, pobiera
    >> konfig, restart i masz neta. User friendly :)
    >
    > Przede wszystkim Operator Friendly. W innej sytuacji by im przyszło
    > zwariować.
    >
    Wdrożenie kosztuje, potem tylko oszczędności, szczególnie na kosztach
    Call Center, samo się skonfiguruje w 99% przypadków, tylko reszta co im
    nie pykło zadzwoni.
    W Netii na słuchawce w CC technicznym wytrzymałem 3 miesiące. Do porzygu
    "wejdź tu, ustaw to, zrestartuj, voila". I nastepny tak samo, po 8h
    dziennie. 80% tematów rozmów tego dotyczyła.
    To było w erze routerów nie zarządzanych z ACSa, dopiero później
    wprowadzili urządzenia z obsługą protokołu TR-069, ale mnie już na
    słuchawce nie było.

    >
    > Vectra (kablówka) zmianę SSID tak zorganizowała, że robi się to przez
    > WWW *na ich stronie* w panelu klienta, a potem modem sobie to zaciąga
    > z serwera. Tyz piknie.
    >
    Czyli management via ACS. A jakby sobie samemu na routerku kliknąć, to
    się da?

    >>> W Netii mam łącze ze stałym numerem IP, ustalany jest on przez
    >>> login DSL, nikt mi routera nie wcisnął, mam własny.
    >>
    >> Netia nie daje klientom na łączach ADSL stałego IP. Cały czas
    >> masz IP z DHCP.
    >> Tylko że serwer autoryzacyjny przydziela ten sam IP co dobę.
    >
    > A co to za różnica? Dla mnie (klienta), to nawet lepiej -- gdyby padł
    > DSLAM, to mogę swojego numeru IP użyć w zupełnie innej lokalizacji.
    >
    Nie wiem czy na umowie nie jest sztywno dopisana lokalizacja. To chyba
    wymóg geolokalizacji IP.
    Teoretycznie to jest możliwe, że gdzielkolwiek się zapniesz do ADSLa
    Netiowego, powinieneś dostać sesję i własny IP.

    Spotkałem kilku klientów, którym takie dostarczanie stałego IP nie
    pasowało. W większości tym, co przeszli z usługi InternetDSL w
    Orange/TP. Tam można było IP sobie na sztywno wpisać i działało.
    I weź tu wytłumacz, że stałe IP w Netii opiera się na serwerze DHCP
    (konkretniej sesjach PPPoA z serwowaniem cały czas tego samego IP) ;)

    Oczywiście nawalili handlowcy (jak wszędzie).
    - Panie przejdziesz do nas, nic nie będziesz zmieniać, będzie działać
    jak dotychczas, tyko że taniej.
    - A stałe IP?
    - Oczywiście mamy. (a tu powinien być opis działania, ale brakło).


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: