  • 131. Data: 2010-09-06 21:00:05
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Nie z białym i nie tusz, Ale stosuje się srebne farby drukarskie,
    > współczynnik odbicia światła bardzo wysoki. [...]
    >[...]

    Ale... chyba nie do wydruków zdjęć?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 132. Data: 2010-09-08 13:35:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    strzałach. Sadzisz, że gdy aparaty będą mogły rejestrować 20EV w jednym strzale, to
    zdjęcie o tak szerokim zakresie dynamiki nie będzie HDR-em?

    > Oczywiscie, ze nie.
    >
    > "high dynamic range imaging (HDRI or just HDR) is a set of techniques that allow a
    greater dynamic range of luminances between the lightest and darkest areas of an
    image than standard digital imaging techniques or photographic methods."

    > Kiedy matryce 20EV beda standardem, zdjecie z taka rozpietoscia nie bedzie miescic
    sie w definicji.

    Standard methods - to znaczy zdjęcia robione normalnie.
    Na takich zdjęciach zakres wejściowy, który oddawany jest na wyjściu,
    to góra kila EV. Nawet jeśli matryca zarejestrowała dużo więcej.
    Inaczej mówiąc to jest zdjęcie zrobione "normalną" typową krzywą, czy
    to wypadkową filmu i papieru o średniej gradacji, czy też np.
    defaultową krzywą generacji jpeg-a. Owszem to nie jest całkiem ścisłe,
    ale wiadomo o co chodzi.

    HDR to metoda upakowania znacznie większej dynamiki wejściowej niż taka
    standardowa, do wyjściowego, małego zakresu. Na wejściu możesz mieć jednego
    RAWa, albo kilka. Albo jeden negatyw, albo kilka.

    Zatem z matrycy 20EV można zrobić nie-hdra (tracąc część informacji)
    albo HDR-a (tracąc mniej)

  • 133. Data: 2010-09-08 13:44:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > "Sebastian Nibisz" i5rmlg$rnj$...@i...gazeta.pl

    > A rozpiętość rzędu 10 EV pokażesz na papierze?

    Oczywiście że nie. Dlatego pokazanie całego 10EV na papierze
    czy monitorze i to tak aby i w światłach i w cieniach było widać
    szczegóły, wymaga jakichś technik niestandardowych czyli HDR-u

  • 134. Data: 2010-09-09 07:40:15
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >Bedzie HDR-em.

    Z definicji nie bedzie bo technika HDR polega
    na wiecej niz 1 ekspozycji i laczenia zdjec
    w jedno o szerszym zakresie tonalnym.

    Chodzi tutaj o zwiekszenie zakresu tonalnego rejestracji wzgledem
    tego co uzyskamy powyzej 1 ekspozycji.

    Jezeli na 1 ekspozycji bede mial 20 EV to nie bedzie zaden HDR
    a jak zloze z prostego aparatu 3 ekspozycje w zakres 20 EV to
    bedzie HDR.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 135. Data: 2010-09-09 11:17:55
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 02 Sep 2010 00:20:40 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > A EVF w czym w tym momencie przeszkadza?
    > (akurat parę innych wad może mieć - na dzisiejszym "konsumenckim"
    > poziomie technologicznym - ale co chcesz w zakresie ustawiania
    > filtra??)

    Z doświadczenia, to faktycznie niewygodnie się polara ustawia. Przy
    kręceniu filtrem elektronika dostosowuje się do zmiany oświetlenia, i
    efekt jest inny niż człowiek intuicyjnie oczekuje - zamiast wycinania
    części światła, rozjaśniają się ciemne elementy - w dodatku z opóźnieniem.

    Dlatego właśnie często ściągam filtr i przystawiam do oka, żeby zobaczyć
    co i jak faktycznie mi się polaryzuje, a potem na EVF tylko staram się
    to odtworzyć.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 136. Data: 2010-09-09 18:22:03
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Dariusz W. wrote:
> [...]
    >
    > Jezeli na 1 ekspozycji bede mial 20 EV to nie bedzie zaden HDR
    > a jak zloze z prostego aparatu 3 ekspozycje w zakres 20 EV to

    Zapomnij o aparacie wyobraz sobie, ze go nie ma. "Zwiekszasz" zakres nosnika
    docelowego jakim jest monitor lub papier.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 137. Data: 2010-09-09 22:16:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010, Mariusz Chwalba wrote:

    > Z doświadczenia, to faktycznie niewygodnie się polara ustawia. Przy
    > kręceniu filtrem elektronika dostosowuje się do zmiany oświetlenia

    Przeciwko temu właśnie protestowałem - działanie automatyki ekspozycji
    (w tym oddziaływanie na wyświetlacz) można *wyłączyć*, co najmniej
    w "lepszych" hybrydach.
    "M" dla aparatu, "jak na zdjęciu" dla EVF i problemu nie ma :D

    pzdr, Gotfryd

  • 138. Data: 2010-09-10 08:44:57
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >Zapomnij o aparacie wyobraz sobie, ze go nie ma. "Zwiekszasz" zakres
    >nosnika docelowego jakim jest monitor lub papier.

    Napisze Ci nieco inaczej...

    HDR to nie tylko kwestia duzej rozpietosci tonalnej.

    Ale glownie METODA... obchodzenia ograniczen w rejestracji matrycy.
    Polega ona na wiecej niz 1 ekspozycji z odpowiednim
    pomiarami swiatla tak aby w efekcie koncowym ekspozycje uzupelnialy swoje
    zakresy tonalne i dawaly wysokiej jakosci material w swiatlach
    i cieniach.

    Co dalej z tym materialem zrobisz to juz nie wazne jest.

    Mozesz miec dwa zdjecia wygladajace dokladnie tak samo
    ale jedno z nich bedzie wykonane technika HDR a drugie nie.

    Po prostu utarlo sie od jakiegos czasu, ze HDR musi wygladac
    na OKO jak HDR i efekt koncowy jest mocno czesto przerysowany
    w tym wzgledzie.

    A przeciez taki efekt mozna sztucznie wytworzyc na 1 zdjeciu
    i uzyskac taki sam wyglad a przeciez w technice HDR nie
    o to tak naprawde chodzi.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 139. Data: 2010-09-10 10:45:25
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Fri, 10 Sep 2010 00:16:34 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Przeciwko temu właśnie protestowałem - działanie automatyki ekspozycji
    > (w tym oddziaływanie na wyświetlacz) można *wyłączyć*, co najmniej
    > w "lepszych" hybrydach.

    Prowokujesz mnie do ponownego przejrzenia opcji.

    > "M" dla aparatu, "jak na zdjęciu" dla EVF i problemu nie ma :D

    Kiedyjalubię na A, nie na M. I wtedy problem tak czy siak jest :P

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 140. Data: 2010-09-10 16:23:16
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Dariusz W. wrote:
> [...]
    > pomiarami swiatla tak aby w efekcie koncowym ekspozycje uzupelnialy swoje
    > zakresy tonalne i dawaly wysokiej jakosci material w swiatlach

    A jezeli nie bedzie aparatu a obraz bedzie rejestrowany bezposrednio na
    papierze fotograficznym?

    > Mozesz miec dwa zdjecia wygladajace dokladnie tak samo
    > ale jedno z nich bedzie wykonane technika HDR a drugie nie.

    j/w

    Pozdrawiam,
    - Bastek -