  • 81. Data: 2011-09-24 15:12:05
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-24 08:38, marcin.STIG.saldat wrote:
    > Sie podpisze... Mimo zapewnien kilku osob, ze chcieliby cos takiego w
    > gory, nadal nie widze dla mirrorless tak duzej grupy docelowej, zeby w
    > ogole byl sens konstruowania tych systemow.

    Ogólnie segment ma sens, bo lustro jest elementem, który zdecydowanie
    prędzej czy później wypadnie. Jako uzupełnienie lustra też fajnie nawet
    gra (ale żadne przejściówki). Natomiast pisałem że nikona i pentaksa
    system jak dla mnie to taki ani nie kompakt, ani nie aparat który ma
    jakieś zalety z wymiany obiektywów. No bo przy tym cropie sterowanie GO
    jest żadne, matryca ma taką sobie powierzchnie i to przekłada się na szum,
    żeby dostać możliwości z APS-C trzeba by tworzyć szkła jasność pewnie z
    4EV większej, tymczasem te najmniejsze mirrorlasy mają jasności jak pełna
    klata.

    > Jak ktos chce cos lekkiego w
    > gory, to sobie znajdzie wsrod kompaktow calkiem znosny model, ktory bedzie
    > mial przyzwoity stosunek ilosci pikseli do rozmiarow matrycy, a i szkielko
    > nienajgorsze.

    Ale żaden kompakt z taką matrycą nie da tego co daje największy fun -
    czyli sterowanie przysłoną i GO w rozsądnym zakresie. Dla mnie dlatego
    wszelkie kompakty odpadają, bo często nie chcę zdjęć bez wyróżnienia na
    plany. Wbrew jakimś niewiarygodnym doniesieniom nie potrzebuję w góry też
    ogniskowej 300mm, raczej szerokiego, standardu i lekkiego tele. Taki
    zestaw spokojnie da się ułożyć.

    > Roznica w obrazowaniu IMHO nie jest warta roznicy w cenie i
    > kolejnych pieniedzy na jakies tandetne, ciemne szkielka, ktore pewnie beda
    > kosztowac tyle, co zawodowe sloje 2.8 dla FF z drugiej reki.

    Przy tym nikonie to owszem, ale przy mirrorlesach z większymi matrycami to
    będzie raczej z obrazem tak jak w lustrach, niż kompaktach i to jest
    właśnie to na co czekam - małe, z jasnymi małymi stałkami i jakością
    wynikającą z przynajmniej APS-C.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 82. Data: 2011-09-24 15:25:17
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-23 01:03, Janko Muzykant wrote:
    > Nie wszyscy. Nadal twierdzę, że to najlepszy system bez lustra z jednym
    > zastrzeżeniem - nie ma co przykręcić :)

    Ostatnio trochę już jest, mi w sumie by wystarczyło już do uzupełnienia
    lustra o poręcznego cosia. Tyle że na razie to za drogie w ogólności jest.
    Tak sobie myślę jeszcze że nikt nie wróżył chyba, że to sony z samsungiem
    pokażą bezlusterkowce z największymi matrycami.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 83. Data: 2011-09-24 15:28:43
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-22 23:03, mt wrote:
    > W którym miejscu masz podane, że ten Nikon (a o nim jest ta dyskusja a nie
    > o NEX7;)) ma taki EVF? Jakoś wszędzie piszą o 1,44 mln pikseli czyli
    > 800x600 *3.

    A to sorry, te pewnie tyle owszem mają.
    Ale poza wygodą używania zysk z wysokorozdzielczego LCD/EVF jak dla mnie
    żaden - i tak wszystko będzie ostre przy tak małej matrycy. Do kadrowania
    samego rozdzielczość nie ma aż tak wielkiego znaczenia.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 84. Data: 2011-09-24 16:57:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-23 19:59, Kosu pisze:

    > Wpadłem na jeszcze bardziej rewolucyjny i hi-tech pomysł. Lustro można
    > czyścić dokładnie tak samo jak matrycę :).

    A ja wpadłem na jeszcze bardziej rewolucyjny pomysł - wstawić matrycę do
    szczelnego pudełka z prostopadłą do matrycy szybką naprzeciw powierzchni
    światłoczułej - samo oddalenie o kilkanaście do kilkudziesięciu cm
    zredukuje znacznie efekt 'syfów' na zdjęciach, a do tego będzie łatwy
    dostęp do powierzchni, którą trzeba będzie wyczyścić (patent Sigmy, żeby
    nie było, że plagiatuję).

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 85. Data: 2011-09-24 23:32:47
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/

    > Trend ogólnie jest ok, ale nie w tej postaci (matryca!).

    Imo matryca stanowi tu najmocniejszy punkt.
    Wycisnęli z niej co się da, i w efekcie mamy używalne ISO 1600 (poczekajmy
    na ACR-a, to może będzie więcej).
    Za to obiektywy mają gabaryty proporcjonalne do wielkości korpusu.
    NEX ma szkłą gabarytów absurdalnych, przekreślające sens małego korpusu:
    choćby 18-200 ma gabaryty niemal takie same w Nikonie DX i NEX-ie. 10-100 do
    N1 jest malutkie, i ma większy zakres ogniskowych.
    Reszta tkwi w szczegółach... A te zapowiadają się nieźle (szybki AF,
    filmowanie z AF z detekcja fazy i możliwością "doklikania" fotek itede
    itepe)...

  • 86. Data: 2011-09-25 06:43:11
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Marcin [3M] pisze:

    > NEX ma szkłą gabarytów absurdalnych, przekreślające sens małego korpusu:
    > choćby 18-200 ma gabaryty niemal takie same w Nikonie DX i NEX-ie.
    > 10-100 do N1 jest malutkie, i ma większy zakres ogniskowych.

    ja wiem, że Sonego się tu nie lubi ;) ale trzymaj się faktów:

    18-200 w NEX to ekwiwalent 27-300
    10-100 w N1 to ekwiwalent 27-270 to gdzie tu masz większy zakres???

    pozdrawiam

  • 87. Data: 2011-09-25 06:50:39
    Od: osiek <o...@g...pl>

    osiek pisze:

    > ja wiem, że Sonego się tu nie lubi ;) ale trzymaj się faktów:
    >
    > 18-200 w NEX to ekwiwalent 27-300
    > 10-100 w N1 to ekwiwalent 27-270 to gdzie tu masz większy zakres???
    >
    > pozdrawiam
    i wymiary:
    18-200 76x99mm średnica filtra 67
    10-100 77x95mm średnica filtra 72

  • 88. Data: 2011-09-25 07:47:44
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 24/09/2011 07:29, marcin.STIG.saldat wrote:

    > Wlasnie widzimy ten "spadek kosztow produkcji". Nawet biorac pod uwage

    niezależnie od kosztu w fabryce, wszystkie nowe konstrukcje pociągają
    bardzo wysoki koszt "research & development". My widzimy końcowy
    produkt, nie mamy pojęcia ile ślepych zaułków odwiedzili inżynierowie
    zanim dotarli do tego co widzimy. Jest to nie tylko nowe body ale też
    nowy procesor i przede wszystkim, nowy system. Takich rzeczy się nie
    planuje na zasadzie rzutu kostką.

    B.

  • 89. Data: 2011-09-25 10:13:03
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "osiek" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > i wymiary:
    > 18-200 76x99mm średnica filtra 67
    > 10-100 77x95mm średnica filtra 72

    No popacz, masz rację... Jak to obraz omamia...
    Może to dlatego, że 10-100 jest pomyslany jako obiektyw do filmowania, i
    robi za uchwyt...

    Za to 10-30 jest sporo mniejszy od 18-55, choć to bez wielkiego znaczenia...
    Ale S55- 210 to ca. 64x108, a N1 30-110 to 60x61mm. Razem te dwa obiektywy
    dają dużą różnicę w objętości...

    Jakość podstawowego zoom-a do NEX-a, jak i naleśnika, pozostawia sporo do
    życzenia. Może N7 wymusi przemyślenie koncepcji - w końcu to o wiele
    bardziej wymagająca matryca...
    BTW, NEX5 ma AF z detekcją fazy, czy kontrastu? A jak to wygląda w nowej
    7-ce?

  • 90. Data: 2011-09-25 10:23:33
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 22 Sep 2011 12:53:13 +0200, marcin.STIG.saldat wrote:
    > IMHO -- bezlusterkowce to po prostu kompakty z wymienianymi szklami.

    ...i stosunkowo duzymi matrycami. I wystarczy.

    > Amatorowi zbedne, a jak ktory chce sie rozwijac czy przyszpanowac, to
    > zawsze moze sobie kupic malenka lustrzanke, ktore sa aktualnie nawet
    > tansze.

    No i co z tego ze lustro jest tansze? Lustrzanki są duze, maja duze i
    ciezkie szkla... Ja do u4/3 uzywam glownie 20/1.7 i 9-18. Mam rowniez
    450D i wiem, o ile bardziej krowiasty jest ten drugi w zestawie z jasnym
    standardem i UWA...

    PS. Przeszlo Ci moze przez mysl, ze EVILe są fajnym uzupelnieniem
    systemu lustrowego?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns