    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon ulega modzie
    Date: Sat, 24 Sep 2011 17:12:05 +0200

    On 2011-09-24 08:38, marcin.STIG.saldat wrote:
    > Sie podpisze... Mimo zapewnien kilku osob, ze chcieliby cos takiego w
    > gory, nadal nie widze dla mirrorless tak duzej grupy docelowej, zeby w
    > ogole byl sens konstruowania tych systemow.

    Ogólnie segment ma sens, bo lustro jest elementem, który zdecydowanie
    prędzej czy później wypadnie. Jako uzupełnienie lustra też fajnie nawet
    gra (ale żadne przejściówki). Natomiast pisałem że nikona i pentaksa
    system jak dla mnie to taki ani nie kompakt, ani nie aparat który ma
    jakieś zalety z wymiany obiektywów. No bo przy tym cropie sterowanie GO
    jest żadne, matryca ma taką sobie powierzchnie i to przekłada się na szum,
    żeby dostać możliwości z APS-C trzeba by tworzyć szkła jasność pewnie z
    4EV większej, tymczasem te najmniejsze mirrorlasy mają jasności jak pełna
    klata.

    > Jak ktos chce cos lekkiego w
    > gory, to sobie znajdzie wsrod kompaktow calkiem znosny model, ktory bedzie
    > mial przyzwoity stosunek ilosci pikseli do rozmiarow matrycy, a i szkielko
    > nienajgorsze.

    Ale żaden kompakt z taką matrycą nie da tego co daje największy fun -
    czyli sterowanie przysłoną i GO w rozsądnym zakresie. Dla mnie dlatego
    wszelkie kompakty odpadają, bo często nie chcę zdjęć bez wyróżnienia na
    plany. Wbrew jakimś niewiarygodnym doniesieniom nie potrzebuję w góry też
    ogniskowej 300mm, raczej szerokiego, standardu i lekkiego tele. Taki
    zestaw spokojnie da się ułożyć.

    > Roznica w obrazowaniu IMHO nie jest warta roznicy w cenie i
    > kolejnych pieniedzy na jakies tandetne, ciemne szkielka, ktore pewnie beda
    > kosztowac tyle, co zawodowe sloje 2.8 dla FF z drugiej reki.

    Przy tym nikonie to owszem, ale przy mirrorlesach z większymi matrycami to
    będzie raczej z obrazem tak jak w lustrach, niż kompaktach i to jest
    właśnie to na co czekam - małe, z jasnymi małymi stałkami i jakością
    wynikającą z przynajmniej APS-C.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564