-
11. Data: 2009-08-09 17:40:17
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>
Andrzej Libiszewski pisze:
> Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
> sprzedawcę.
Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
-
12. Data: 2009-08-09 17:42:42
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl>
Witam.
Zgadzam się z Tobą, ale rzeczywistość jest raczej inna.
Poczytaj wątek z mojego linku.
Osobiście rozmawiałem z Nikon Polska, pisałem do nich, rozmawiałem z
Federacją Konsumentów.
Niestey nic prosto nie załatwisz. Trzeba "ulec" Nikonowi i robić tak jak on
chce.
Oczywiście zawsze jest droga sądowa, ale jak wiemy bardzo dłuuuga i raczej
duży wygrywa.
Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i
robie zdjęcia do "bólu".
Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(
pozdrawiam
Gatar
-
13. Data: 2009-08-09 17:52:09
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "Santana" <s...@i...pl>
Użytkownik "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h5n1r3$fi8$1@news.onet.pl...
> Witam.
>
> Zgadzam się z Tobą, ale rzeczywistość jest raczej inna.
> Poczytaj wątek z mojego linku.
> Osobiście rozmawiałem z Nikon Polska, pisałem do nich, rozmawiałem z
> Federacją Konsumentów.
> Niestey nic prosto nie załatwisz. Trzeba "ulec" Nikonowi i robić tak jak
> on chce.
> Oczywiście zawsze jest droga sądowa, ale jak wiemy bardzo dłuuuga i raczej
> duży wygrywa.
> Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i
> robie zdjęcia do "bólu".
> Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
> Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
> przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(
>
Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić. Biegałeś z
tym problemem nawet do federacji konsumentów :) Możesz podac konkretny
powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat lub jego część? Co
konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
Pozdrawiam
P.S. Jeśli faktycznie czujesz się pokrzywdzony, to zapewniam Cię że sąd
wcale nie jest taki straszny, a to że zawsze większy wygrywa, to mit :)
-
14. Data: 2009-08-09 18:35:02
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
> Andrzej Libiszewski pisze:
>
>> Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
>> sprzedawcę.
>
> Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
Ale firma nie musi zwracać kasy jeśli doprowadzi sprzęt do działania.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".
-
15. Data: 2009-08-09 18:54:23
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>
W kwestii samego D5000 - jesli Ci sie jeszcze nie zepsul, mozesz go odeslac
do serwisu i sobie poczekac, nie ma bowiem dowodu, ze Twoj egzemplarz jest
felerny.
Jesli sprzet juz odmowil Ci pracy, to co innego - wowczas zastanow sie, czy
chcesz zeby naprawe wykonywal serwis z tytulu gwarancji, czy chcesz
dochodzic swoich praw z tytulu tzw. ustawy konsumenckiej. Roznice sa
zasadnicze i trudno mi wyrokowac, co bedzie lepsze akurat w tym przypadku.
Pamietaj tez, ze czesto sklepy, a juz na pewno mediamarkt, Twoje zgloszenie
reklamacyjne "domyslnie" probuja traktowac jako posrednictwo w gwarancyjnym
zgloszeniu usterki. Musisz wyraznie zaznaczyc (i przypilnowac stosownego
zapisu na druku zgloszenia) - jaka forme dochodzenia roszczenia chcesz
wybrac.
>> Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
>> sprzedawcę.
>
> Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
Tak, a niby gdzie?
Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.
Pozdrawiam
Darek
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4319 (20090809) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
-
16. Data: 2009-08-09 19:04:13
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: XX YY <f...@g...com>
> Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i
> robie zdjęcia do "bólu".
> Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
> Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
> przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(
>
> pozdrawiam
> Gatar
w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
tlumaczyc .
wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
oryginalny.
nie wiem jak to w tym wypadku byloby .
uzywales 4 dni.
-
17. Data: 2009-08-09 19:09:59
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl>
Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
news:h5n16p$ef8$1@news.interia.pl...
>
> Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić.
Ma sprawny i z tego co czytałem to raczej mało jest egzemplarzy wolnych od
tej "wady".
Nie chce go wymienić.
>Biegałeś z tym problemem nawet do federacji konsumentów :)
Nie biegałem atylko ich zapytałem o owaą "akcję serwisową" Nikona.
>Możesz podac konkretny powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat
>lub jego część?
Ja widze jeden powód, Skoro wypiścili serię z możlwiością usterki. Przyznali
sie do tego to mogliby wymiec
te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego
nie zrobią.
>Co konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
Konkretnie to , że w tym konkretnym przypadku aby owa usterka w moim
aparacie mogłaby byc zlikwidownan musze na SWÓJ koszt wysłac sprzet do
Nikona.
Równiez to, że nie gwarantują szybkiego terminu naprawy. Ludzie czekali po
45 dni.
pozdrawiam
Gatar
-
18. Data: 2009-08-09 19:46:30
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>
Dariusz Gasior pisze:
>>> Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
>>> sprzedawcę.
>> Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
>
> Tak, a niby gdzie?
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli kupiłbym
aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach zarobkowych, to
są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej niedogodności".
> Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.
Najlepiej to utwierdzać ludzi w przeświadczeniu, że nie mogą zrobić nic, prócz
godzenia się na nie wiadomo jak długo trwające pobyty sprzętu w serwisie
autoryzowanym, prawda? To swoją drogą smutne, że dziś trzeba sprzedawców
dyscyplinować odpowiednimi przepisami - kiedyś wystarczały takie rzeczy, jak
przyzwoitość i dobre imię.
-
19. Data: 2009-08-09 19:58:26
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "Santana" <s...@i...pl>
Użytkownik "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h5n6uq$rlp$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:h5n16p$ef8$1@news.interia.pl...
>>
>> Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić.
> Ma sprawny i z tego co czytałem to raczej mało jest egzemplarzy wolnych od
> tej "wady".
> Nie chce go wymienić.
No to wczym problem skoro ma sprawny?
>>Biegałeś z tym problemem nawet do federacji konsumentów
> Nie biegałem atylko ich zapytałem o owaą "akcję serwisową" Nikona.
>>Możesz podac konkretny powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat
>>lub jego część?
> Ja widze jeden powód, Skoro wypiścili serię z możlwiością usterki.
> Przyznali sie do tego to mogliby wymiec
> te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego
> nie zrobią.
Z "możliwością usterki" a nie z pewnością usterki! Skoro aparat jest
sprawny, to z powodu jakiej przypadłości mają go wymienić?
>>Co konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
> Konkretnie to , że w tym konkretnym przypadku aby owa usterka w moim
> aparacie mogłaby byc zlikwidownan musze na SWÓJ koszt wysłac sprzet do
> Nikona.
> Równiez to, że nie gwarantują szybkiego terminu naprawy. Ludzie czekali po
> 45 dni.
Jaka kurna usterka? Domniemana? Masz zwalony aparat czy domniemujesz że być
może się zwali za czas nieokreślony?
Dodatkowe pytanie? Dajesz sobie samodzielnie rade z pokonaniem drogi do
kibla? :)
-
20. Data: 2009-08-09 20:26:53
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: juha <j...@n...pl>
XX YY pisze:
> w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
> w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
> tlumaczyc .
> wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
> oryginalny.
Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
w sklepie to zapomnij.