  • 11. Data: 2009-08-09 17:40:17
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
    > sprzedawcę.

    Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

  • 12. Data: 2009-08-09 17:42:42
    Od: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl>

    Witam.

    Zgadzam się z Tobą, ale rzeczywistość jest raczej inna.
    Poczytaj wątek z mojego linku.
    Osobiście rozmawiałem z Nikon Polska, pisałem do nich, rozmawiałem z
    Federacją Konsumentów.
    Niestey nic prosto nie załatwisz. Trzeba "ulec" Nikonowi i robić tak jak on
    chce.
    Oczywiście zawsze jest droga sądowa, ale jak wiemy bardzo dłuuuga i raczej
    duży wygrywa.
    Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i
    robie zdjęcia do "bólu".
    Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
    Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
    przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(

    pozdrawiam
    Gatar

  • 13. Data: 2009-08-09 17:52:09
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
    > przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(

    Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić. Biegałeś z
    tym problemem nawet do federacji konsumentów :) Możesz podac konkretny
    powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat lub jego część? Co
    konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
    Pozdrawiam
    P.S. Jeśli faktycznie czujesz się pokrzywdzony, to zapewniam Cię że sąd
    wcale nie jest taki straszny, a to że zawsze większy wygrywa, to mit :)

  • 14. Data: 2009-08-09 18:35:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

    Ale firma nie musi zwracać kasy jeśli doprowadzi sprzęt do działania.

  • 15. Data: 2009-08-09 18:54:23
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    W kwestii samego D5000 - jesli Ci sie jeszcze nie zepsul, mozesz go odeslac
    do serwisu i sobie poczekac, nie ma bowiem dowodu, ze Twoj egzemplarz jest
    felerny.
    Jesli sprzet juz odmowil Ci pracy, to co innego - wowczas zastanow sie, czy
    chcesz zeby naprawe wykonywal serwis z tytulu gwarancji, czy chcesz
    dochodzic swoich praw z tytulu tzw. ustawy konsumenckiej. Roznice sa
    zasadnicze i trudno mi wyrokowac, co bedzie lepsze akurat w tym przypadku.
    Pamietaj tez, ze czesto sklepy, a juz na pewno mediamarkt, Twoje zgloszenie
    reklamacyjne "domyslnie" probuja traktowac jako posrednictwo w gwarancyjnym
    zgloszeniu usterki. Musisz wyraznie zaznaczyc (i przypilnowac stosownego
    zapisu na druku zgloszenia) - jaka forme dochodzenia roszczenia chcesz
    wybrac.

    > Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

    Tak, a niby gdzie?

    Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.

    Pozdrawiam
    Darek

    4319 (20090809) __________

  • 16. Data: 2009-08-09 19:04:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
    > przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(

    w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
    w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
    tlumaczyc .
    wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
    oryginalny.

    nie wiem jak to w tym wypadku byloby .
    uzywales 4 dni.

  • 17. Data: 2009-08-09 19:09:59
    Od: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić.
    Ma sprawny i z tego co czytałem to raczej mało jest egzemplarzy wolnych od
    tej "wady".
    Nie chce go wymienić.
    >Biegałeś z tym problemem nawet do federacji konsumentów :)
    Nie biegałem atylko ich zapytałem o owaą "akcję serwisową" Nikona.
    >Możesz podac konkretny powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat
    >lub jego część?
    Ja widze jeden powód, Skoro wypiścili serię z możlwiością usterki. Przyznali
    sie do tego to mogliby wymiec
    te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego
    nie zrobią.
    >Co konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
    Konkretnie to , że w tym konkretnym przypadku aby owa usterka w moim
    aparacie mogłaby byc zlikwidownan musze na SWÓJ koszt wysłac sprzet do
    Nikona.
    Równiez to, że nie gwarantują szybkiego terminu naprawy. Ludzie czekali po
    45 dni.

    pozdrawiam
    Gatar

  • 18. Data: 2009-08-09 19:46:30
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Dariusz Gasior pisze:

    > Tak, a niby gdzie?

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli kupiłbym
    aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach zarobkowych, to
    są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej niedogodności".

    > Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.

    Najlepiej to utwierdzać ludzi w przeświadczeniu, że nie mogą zrobić nic, prócz
    godzenia się na nie wiadomo jak długo trwające pobyty sprzętu w serwisie
    autoryzowanym, prawda? To swoją drogą smutne, że dziś trzeba sprzedawców
    dyscyplinować odpowiednimi przepisami - kiedyś wystarczały takie rzeczy, jak
    przyzwoitość i dobre imię.

  • 19. Data: 2009-08-09 19:58:26
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ma sprawny i z tego co czytałem to raczej mało jest egzemplarzy wolnych od
    > tej "wady".
    > Nie chce go wymienić.

    No to wczym problem skoro ma sprawny?

> [...]
    > Przyznali sie do tego to mogliby wymiec
    > te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego

    Z "możliwością usterki" a nie z pewnością usterki! Skoro aparat jest
    sprawny, to z powodu jakiej przypadłości mają go wymienić?

> [...]
    > Nikona.
    > Równiez to, że nie gwarantują szybkiego terminu naprawy. Ludzie czekali po

    Jaka kurna usterka? Domniemana? Masz zwalony aparat czy domniemujesz że być
    może się zwali za czas nieokreślony?
    Dodatkowe pytanie? Dajesz sobie samodzielnie rade z pokonaniem drogi do
    kibla? :)

  • 20. Data: 2009-08-09 20:26:53
    Od: juha <j...@n...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > tlumaczyc .
    > wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak

    Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
    do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
    w sklepie to zapomnij.