  • Data: 2009-09-30 14:15:01
    Temat: Re: Nikon D 90
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nieznajomy wrote:
    ro aparatów? Wystarczy przecież podstawowy

    > A gdzie używasz trybu M? Portret, krajobraz, architektura, macro,
    > fotki u cioci ... tu naprawedę nie ma pośpiechu i jedno kółeczko
    > nastaw w zupełności wystarczy, z resztą mam E-300 i mimo jednego kółka
    > szybko i wygodnie można przełączać regulację czasu i przysłony.

    A próbowałeś dwoma?

    > A co ty chcesz focić w ciemnym lesie z użyciem funkcji podnoszenia
    > lustra? Ptaszki i zwierzątka? Nie boisz się, że ci uciekną.
    > Na drzewa i grzybki, przy statywie i długim czasie naświetlania
    > drgania od lustra są nieistotne.

    Przy czasie 1/30 - 1/5 sekundy jak najbardziej są istotne.

    > Z czego nie można korzystać? Z lustra? No to trzeba nie D90 kupić,
    > tylko jakiś kompakt.
    >
    > Następnym razem pisz precyzyjniej, bo nie chce mi się domyślać o co ci
    > chodzi. Lustro, lampę, statyw ...

    O lampę, nie trudno się domyślić.

    > A RAW do czego jest?
    > Poza tym to modelkę gdzie fotografujemy? Studio, plener? A może plener
    > w otoczeniu nastrojowych świetlówek i innych sodówek z zastosowanie
    > modnej techniki światła zastanego ... hahahaha

    Śmiejesz się z własnej głupoty? Gratulacje. Sesja w plenerze, 3, 4
    miejsca z różnym światłem, raz w cieniu, raz w słońcu. W studio dwa
    zestawy lamp. WB PRE daje Ci to, że nie musisz potem jeździć w tę i
    nazad suwakami w LR czy w innym programie. Po prostu masz materiał,
    który musisz lekko skorygować.

    > Takie archaiczne problemy to ma chyba tylko Nikon i Sony.

    Twój argument jest na poziomie, a u was to murzynów biją. Ale to chyba
    generalnie twój poziom.

    > No popatrz, to 10, 20, 30 lat temu ludzie wcale nie robili fotek z
    > szybko przemieszczającymi się obiektami ...
    > Jak ktoś jest myślący to i z MF zrobi dobre fotki w takich sytuacjach.

    Kiedyś na budowach koźlarze nosili cegły, czy oznacza to, że mamy
    zrezygnować z żurawi?

    > Aaaa zapomiałem, że Nikon kiepsko współpracuje ze starymi manualnymi
    > obiektywami ....Brak potwierdzenia ostrości ...

    Akurat D60 i D90 mają potwierdzenie ostrości, ale czasami potrzebne jest
    naprawdę dokładne ustawienie. Rozumiem, że masz sensor autofokusa
    wielkości 2x2 piksele.

    > Najwięcej przeszkadza w robieniu zdięć brak wiedzy u fotografa, a nie
    > aparat.

    Dalej sobie foć zachody słońca, bo raczej z innym rodzajem fotografii
    się nie zetknąłeś.

    > Albo tak się jedynie wydaje niektórym operatorom tych prostych modeli.

    To Tobie się wydaje, że każdym aparatem w KAŻDYCH warunkach można zrobić
    udane technicznie zdjęcie. Swoją drogą dlaczego korzystasz z lustrzanki?
    Przecież aparat wbudowany w komórkę powinien Ci wystarczyć. Sądzać z
    tego co piszesz musisz źle się czuć z aparatem, bo przecież komórka
    wystarczy.

    > Zazwyczaj pewnie udanych fotek?

    Nie oceniaj po sobie.

    wer