  • Data: 2013-06-30 22:20:29
    Temat: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Komosa" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:kqpurr$655$1@news.task.gda.pl...

    > Jeśli mnie nie stać na pokrycie szkód, które uczynię, to jeżdżę tak
    > ostrożnie, aby nie było w zdarzeniu mojej winy abym nie został np. przez
    > sąd puszczony w skarpetkach, gdy zostanie stwierdzona w zdarzeniu moja
    > wina.

    Uwielbiam ten najgłupszy argument, który zawsze się pojawia w dyskusjach o
    obowiązkowym OC.
    Nadal jednak nie rozumiem, dlaczego jego autorzy pomijają jeden istotny
    szczegół.
    Każdy człowiek, najbardziej rozsądny i ostrożny, może popełnić błąd, który w
    konsekwencji doprowadzi do wypadku.
    W jaki sposób poszkodowani mają wyegzekwować rekompensaty w przypadku, kiedy
    ten "ostrożny" nie ma wystarczającego majątku (lub go ukrywa)?

    > I abym nie musiał płacić, będę miał sprawne hamulce i kilka innych
    > elementów wyposażenia również - bez ubezpieczenia.

    Problem w tym, że większość wypadków nie wynika z powodu awarii samochodu.
    Najczęściej to jest po prostu błąd człowieka lub zbieg różnych okoliczności.

    > W efekcie bezpieczeństwo na drodze wzrasta - psuje je SOCJALISTYCZNY
    > OBOWIĄZEK UBEZPIECZENIA!

    Bzdura. Na bezpieczeństwo wpływa głównie prawo karne, a w szczególności
    nieuchronność jego egzekwowania.
    Obowiązek ubezpieczenia ma pomagać ofiarom w egzekwowaniu rekompensat za ich
    straty.
    Gdyby tego obowiązku nie było, w obecnej rzeczywistości mało kto byłby w
    stanie uzyskać jakiekolwiek odszkodowanie lub trwało by to latami.