  • 1. Data: 2013-06-29 20:38:47
    Temat: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    2 lata temu za OC bylo 219 zl, rok temu 260 zl. Liczylem 2 tygodnie temu
    ile wyjdzie przedluzenie i pokazywalo 268 zl i juz mialem kupowac ale
    pomyslalem - poczekam. OK. Dzis pojawila sie na koncie nowa kalkulacja -
    340 zl po wszystkich kuponach. Jak to jest mozliwe, ze w 2 tygodnie cena
    skacze o prawie 70 zl? Az wyczyscilem cookies, zmienilem IP, popatrzylem
    z innych przegladarek bez logowania i nic, dalej 340 zl. Bylo jednak
    kupic te 2 tygodnie temu... A winny to Allianz Direct. Ubezpieczam tam
    kilka aut i na zadnym takiego przekretu jeszcze nie bylo :/

  • 2. Data: 2013-06-29 21:25:37
    Temat: Re: Niez?y wa? z OC w Allianz Direct
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 29 Jun 2013 20:38:47 +0200, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:

> [...]
    >pomyslalem - poczekam. OK. Dzis pojawila sie na koncie nowa kalkulacja -
    >340 zl po wszystkich kuponach. Jak to jest mozliwe, ze w 2 tygodnie cena

    Jak bylem maly i chodzilem do szkoly, to byla taka zagadka : "Dlaczego
    pies lize sie po jajach?" Prawidlowa odpowiedz: "Bo moze"

    A.L.

  • 3. Data: 2013-06-29 23:10:43
    Temat: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Od: masti <g...@t...hell>

    kapitalizm się nie podoba?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-06-30 12:19:15
    Od: tá´Ź

    neoniusz wrote:

> [...]
    > kupic te 2 tygodnie temu... A winny to Allianz Direct. Ubezpieczam tam
    > kilka aut i na zadnym takiego przekretu jeszcze nie bylo :/

    Prawdziwy dramat, ja bym się pociął. Przecież firma ubezpieczeniowa nie
    ma prawa zmienić ceny o 70 zł, powinna zmieniać o 1 zł każdego dnia i
    informować o tym każdego klienta listem poleconym.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-06-30 14:31:21
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 29.06.2013 23:10, masti pisze:

    > kapitalizm się nie podoba?

    Jaki kapitalizm?

    OBOWIĄŻKOWE ubezpieczenie nazywać kapitalizmem to jest raczej debilizm.

    A cały system to republika bananowa - tzn. kapitalizm dla wybranych
    socjalizm dla reszty.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 6. Data: 2013-06-30 17:53:43
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 29.06.2013 20:38, neoniusz pisze:
    > Jak to jest mozliwe, ze w 2 tygodnie cena skacze o prawie 70 zl?

    Kupili nowy biurowiec to teraz muszą się odkuć. :-)

    S.

  • 7. Data: 2013-06-30 18:28:01
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 14:31:21 UTC+2 użytkownik Jan Komosa napisał:
    > Jaki kapitalizm?
    >

    > OBOWIĄŻKOWE ubezpieczenie nazywać kapitalizmem to jest raczej debilizm.
    >

    > A cały system to republika bananowa - tzn. kapitalizm dla wybranych
    >
    > socjalizm dla reszty.

    Mylisz zagadnienia.
    Jakieś nakładane przez państwo obowiązki mogą być ewentualnie w sprzeczności z wolnym
    rynkiem a nie z kapitalizmem.
    Ale w tym wypadku nawet ta sprzeczność nie występuje, bo wolny rynek nie jest wtedy,
    gdy robisz co chcesz. Wolny rynek jest wtedy, gdy państwo nie wyznacza palcem u kogo
    możesz kupić legalny produkt.
    Możesz nawet sam sobie założyć towarzystwo ubezpieczeniowe i u siebie opłacać OC.

  • 8. Data: 2013-06-30 18:29:45
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 14:31:21 UTC+2 użytkownik Jan Komosa napisał:
    > A cały system to republika bananowa - tzn. kapitalizm dla wybranych
    >
    > socjalizm dla reszty.

    Odwrotnie.

  • 9. Data: 2013-06-30 18:58:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.06.2013 14:31, Jan Komosa pisze:

    > Jaki kapitalizm?
    >
    > OBOWIĄŻKOWE ubezpieczenie nazywać kapitalizmem to jest raczej debilizm.

    Obowiązkowe OC to mniej-więcej takie samo ograniczenie kapitalizmu jak
    wymóg, by pojazd był sprawny technicznie i posiadał np. hamulce.

    > A cały system to republika bananowa - tzn. kapitalizm dla wybranych
    > socjalizm dla reszty.

    Tak się przypadkiem składa, że republiki bananowe były prostą pochodną
    kapitalizmu - maksymalizacja zysków kosztem innych.

  • 10. Data: 2013-06-30 19:28:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.06.2013 18:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak się przypadkiem składa, że republiki bananowe były prostą pochodną
    > kapitalizmu - maksymalizacja zysków kosztem innych.

    Uzupełnienie: nawet nie pochodną, ale kwintesencją. Taka kapitalistyczna
    korporacja na skalę kraju.