-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 12 Oct 2014 19:07:39 +0200
From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
References: <m0jvtc$li8$1@news.icm.edu.pl>
<542db670$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
<m0keol$6cn$1@news.icm.edu.pl>
<542dc1de$0$3174$65785112@news.neostrada.pl>
<m0khgp$hpv$1@news.icm.edu.pl>
<542dcfb6$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5436d44c$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<54396b33$0$18084$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<54399199$0$18075$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<543a39de$0$16436$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 173
Message-ID: <543ab4e5$0$18690$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.219.239
X-Trace: 1413133541 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 18690 79.191.219.239:57918
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:905214
[ ukryj nagłówki ]On 2014-10-12 14:59, Budzik wrote:
> Upadanie firm źle zarządzanych jest w interesie.
Nie jest.
> Lepsze firmy wypierają z rynku gorsze.
Też nie.
Po pierwsze: Ty mówisz o konkurencji. I w wyniku konkurencji upadają
nie firmy "gorsze" tylko te z mniejszym zyskiem. Lepsze wyniki można
osiągnąć z różnych powodów - dzięki lepszej organizacji, tańszej
sile roboczej, gorszej jakości itp. Nie wiem jak definiujesz "lepszość",
ale miałbym opory przy nazwaniu Biedronki lepszą od wyspecjalizowanych
sklepów spożywczych (np. rzeźników, piekarni).
Po drugie: ja mówiłem o upadku nie w wyniku wyparcia z rynku, tylko
błędu, który kończy się stratą, karą czy odebraniem koncesji. W takiej
sytuacji miejsce jednej firmy zajmie druga - zupełnie losowa. Czyli
może "lepsza", a może "gorsza".
> Poza tym nie demonizujmy ze taki błąd moze doprowadzić do bankructwa firme
> sony.
Firmy Sony nie może, ale firmę "Marek - eksperymentalne drukowanie
zdjęć" już by mogła. A przepisy się w miarę możliwości robi takie same
dla wszystkich.
> Ale wezmy inny przykład:
> Opel produkuje auto w ktorym nagle przestają działać hamulce - ma wypłacic
> odszkodowania, czy tez ukrywamy problem bo to moze doprowadzic firme Opel
> do bankructwa.
Błędy konstrukcyjne są wpisane w taką działalność i ew. akcje serwisowe
uwzględnia się w planach finansowych.
Poza tym istnieją odpowiednie ubezpieczenia.
> No własnie.
> Prawo chroni! W tym przypadku trzeba tylko ustalic czy sony opisujac
> produkt jako kompatybilny mogło miec na mysli ze jest czesciowo
> kompatybilny.
Mogło mieć cokolwiek chciało. "Kompatybilny" to jest luźny termin.
Aparat ma jakiś kolor, A MPx, B punktów AF, C gramów, D centymetrów,
E fps i F pokręteł i tak dalej. Jak Twój egzemplarz ma uwalone
ileś pikseli albo po tygodniu coś odpadło, to masz ewidentnie
niepełnowartościowy towar (niezgodny ze specyfikacją) i możesz
go reklamować.
"Kompatybilny" nie znaczy prawie nic. Już więcej znaczy
"niekompatybilny".
>> I właśnie to, drogi Budziku, nazywamy ryzykiem prowadzenia
>> działalności.
>
> Ale co? To ze ktos moze wprowadzic cię w błąd?
Nie jest oczywiste, czy Sony wprowadziło Marka w błąd, ale generalnie
tak. Nawet to, że ktoś Cię okradnie albo zgwałci Ci księgową jest
Twoim ryzykiem jako przedsiębiorcy.
> Jestem przedsiebiorca ale to nie ma zadnego znaczenia.
> Postepowanie sony kłóci sie z moim wychowaniem i z moim odczuciem
> sprawiedliwości.
A ja jestem konsumentem i z moim się nie kłóci. Dziwny jest ten świat.
> Ale juz zapytanie przed zakupem o np. kompatybilnosc bedzie moim zdaniem
> czescią umowy.
Tak. Jeśli podmiot, od którego kupujesz, powie Ci przy zakupie coś
niezgodnego z rzeczywistością, to oczywiście to jest wiążące.
> Przykładowo kupujesz dysk tqwardy do komputera. Dostałes do niego
> kiedykolwiek jakikolwiek dokument dotyczacy predkosci, jakosci etc? To skad
> wiesz do czego zobowiązuje sie producent? Ano własnie ze strony.
Jeśli kupujesz go online, to wiążący jest opis na stronie podmiotu, od
którego kupujesz, a nie producenta. :)
Jeśli kupujesz w sklepie, to obowiązuje Cię informacja na *pudełku*
(i to właśnie jest ten "dokument dotyczący prędkości", o który pytasz).
A czemu to jest ważne? Z różnych powodów, ale najprostsze do wyjaśnienia
są dwa:
a) bo firma może nie mieć strony! :)
b) bo możesz w normalnym sklepie świadomie kupić towar
niepełnowartościowy. Powystawowy, zarysowany, z urwanym pokrętłem i tak
dalej. I nie będziesz go mógł reklamować na podstawie niezgodności ze
stroną producenta. ;)
> Bo w dzisiejszych czasach nie ma chyba nic wazniejszego. Strona producenta
> to dla obu stron transakcji powinna być swietość! A juz dla producenta w
> szczególności!
Byłoby to niezmiernie trudne do zrealizowania.
Rozwiązaniem mogłoby być sformalizowanie jakiejś specyfikacji. Np. kiedy
kupujesz ubezpieczenie to masz wgląd w tzw. "Ogólne Warunki
Ubezpieczenia" (podobne dokumenty są dla produktów bankowych).
Ten dokument dokładnie mówi, czego możesz się domagać. I - tu znowu
wracam do tego praktykanta aktualizującego stronę lub siedzącego w call
center - pod takim OWU podpisuje się prezes firmy.
Pytanie: jak zmusić Panią Józię stojącą przy S7 na wysokości Grójca,
żeby zrobiła kartę produktu "łubianka czereśni"? :D
> Czyli jednak firmy sa ze sobia powiazane.
Są. Sony Corporation jest zapewne właścicielem (przynajmniej głównym
udziałowcem) Sony Europe Ltd. Ale jedna firma jest producentem, a druga
jest sprzedawcą. Każda jest odpowiedzialna za swoją działkę.
> Ano własnie.
> wiec nie tłumaczmy ze strona sony.pl nie ma nic wspolnego z produktami sony
> sprzedawanymi w Polsce, skoro to jeden i ten sam podmiot. Tylko podzielony
> dla wygody firmy.
No właśnie to są dwa podmioty. :)
> Zgoda.
> Tylko dlaczego chcesz trzymac za raczke producenta i jego z błędów
> rozgrzeszasz posługujac sie koronnym argumentem, ze to mogłoby doprowadzic
> firme do bankructwa?
Pewnie dlatego, że nie chciałbym stracić roboty (i 200 kolegów z biura
pewnie też nie), bo praktykant w Call Center coś powie Markowi.
I Państwo też nie będzie chciało mieć takich 200 bezrobotnych. Dlatego
stara się trochę wspierać przedsiębiorców.
UOKiK, o czym mało kto pamięta, jest urzędem przede wszystkim dbającym
o prawa firm. Prawa konsumenta są trochę "doklejone". Większość
odpowiedników w innych krajach nie ma nawet słowa "konsument" w nazwie.
I z konsumentami komunikują się tylko poprzez pozwy zbiorowe.
> Pytam ciebie bo ty podnosisz kwestie wartosci sprzetu...
Poważnie chcesz wiedzieć? Spoko...
Ja mam taką politykę, że każdy pojedynczy zakup >=100 zł jest
rejestrowany, a większość produktów powyżej tej kwoty mam nieźle
przeanalizowane przed kupnem.
Np. teraz wykańczałem mieszkanie i mam po tym cały katalog ciekawych
arkuszy Excel: "lodowka.xls", "pralka.xls", "kuchnia_IKEA.xls" itp.
W sumie nie ma się czego wstydzić, więc np. oto fragment pliku
o telefonach:
https://lh6.googleusercontent.com/-iUgmJRYr0gM/VDquH
5Q-xXI/AAAAAAAANMU/mTr6PFc7gM0/w884-h281-no/nowy_tel
efon.png
A to jest dopiero wierzchołek góry lodowej, jeśli mówimy o zarządzaniu
moim domowym budżetem. :D
Poza tym mój system (Nikon) mam w ogóle nieźle rozpracowany.
Zatem jest to po prostu zupełnie niemożliwe, żebym nieświadomie kupił
czy polecił obiektyw APS-C do korpusu FF...
>> A99 jest *uszczelniony*.
>> Czy nieuszczelniony obiektyw jest kompatybilny?
>> Proponuję się zastanowić przed opowiedzią.
>>
> Nie mam pojecia. Jest?
No właśnie. Jest?
Posiadasz uszczelniony, pełnoklatkowy A99. Przypinasz do niego
nieuszczelniony obiektyw DT i idziesz robić zdjęcia. I co? I pada.
Co Cię bardziej boli: że masz węższy kąt widzenia czy że zamoknie
Ci sprzęt za 10kPLN?
Będziesz się domagał od Sony zwrotu kasy, bo na stronie z A99
jest napisane, że jest uszczelniony i kompatybilny z tym obiektywem?
:D
pozdrawiam,
Piotr Kosewski
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.14 21:44 JD
- 13.10.14 01:00 Budzik
- 13.10.14 10:35 Marek
- 13.10.14 10:57 Marek
- 13.10.14 11:12 Marek
- 13.10.14 11:18 Marek
- 13.10.14 11:26 k...@g...com
- 13.10.14 11:27 Marek
- 13.10.14 11:32 Marek
- 13.10.14 11:41 k...@g...com
- 13.10.14 11:50 Marek
- 13.10.14 11:53 Marek
- 13.10.14 12:14 XX YY
- 13.10.14 12:29 k...@g...com
- 13.10.14 12:47 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.