  • Data: 2014-10-13 11:50:44
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-12 o 21:44, JD pisze:

    > A jak to nazwać inaczej, jeśli oferujesz usługi fotograficzne,
    > a nie znasz aparatu, którym fotografujesz?
    > Nie ma to związku z głównym tematem wątku. To moje oddzielne pytanie.

    Ok. Klient kupuje produkt końcowy w postaci obrazka, tak? Dostaje go
    zgodnie z warunkami zamówienia, a w szczególności co do jakości i
    treści. Klient jest zadowolony i powraca. Nie ma to kompletnie związku z
    moimi perypetiami z firmą Sony. Dlatego nie rozumiem, nawet w nowym
    kontekście naszej rozmowy, skąd stwierdzenie, że eksperymentuję? Po
    prostu nie mogę używać obiektywu X czy Y ale używam Z. I tyle...

    > Zawodowi fotografowie, których znam, czasem opierają się
    > o automatykę body lub obiektywu, ale znają ją od podszewki
    > i wiedzą, czego spodziewać się po lampie błyskowej, po pomiarze TTL,
    > i wiedzą jakie szkło do ich body będzie pasowało.

    Zawodowi... czyli tacy, którzy zarabiają na tym cokolwiek? Czy może
    tacy, którzy od (pra)dziadka są fotografami? Znam zawodowca
    (utrzymującego się z fotografii), który właśnie szuka pierwszej lampy
    błyskowej - nigdy nie miał. Znam też zawodowca, który ma zakład
    fotograficzny prawie jak studio filmowe, studiował z żoną na ASP
    fotografię / grafikę. Obu nazywamy zawodowcami?

    A co do mojej "pomyłki" to wyjaśniam - kupowałem obiektywy oznaczone w
    sklepie Sony jako SALxxxx a nie DT xxxx i w dodatku błędnie oznaczone
    (co Sony potwierdza) jako "w pełni zgodne" z A99. Wyjaśnię też, że
    termin "w pełni zgodne" oznacza zgodnie z treścią email od Sony - pracę
    w full frame. To uśpiło moją czujność. Gdybym zauważył symbol DT w
    opisie, to zapewne skojarzyłbym, że jest błąd na stronie producenta.
    Moja wiedza czy niewiedza nie ma tu zastosowania. Kupowałem świadomie
    sprzęt w pełni zgodny z A99. Informacja na stronie WWW była ujęta
    klarownie. W dodatku w chwili zakupu nie byłem w stanie stwierdzić
    "pełnej zgodności" z A99 gdyż pracowałem na A77.

    > Ty zwyczajnie psujesz im rynek.

    Psucie rynku to zaniżanie cen. Nie czynię tego.

    > Jeśli się mylę, to uchyl rąbka tajemnicy
    > i napisz jaką rolę w Twoim biznesie odgrywa fotografia.

    10% i rośnie - to nie jest mój główny kierunek działań zdecydowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek