eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Sat, 20 Sep 2014 00:26:42 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie
    prawo

    On Fri, 19 Sep 2014, Trybun wrote:

    [...komuś, bo wrotka wycięta...]
> [...]
    [...]
    tomotive-special/tematy-w-dziale-specjalne-rozwiazan
    ia-dla-motoryzacji/obowiazek-posiadania-zapasowych-z
    arowek/index.jsp

    > Jaka kara pytasz,

    JA PYTAM? A pytaniu się przyjarzałeś?
    Ja może spytam co, kto i kiedy pił, bo cytaty wyżej widać ;)
    Powtórzę *moje* pytanie: "jaka kara za NIE jeżdżenie
    niesprawnym autem". Argumentacja ad absurdum to się
    nazywa ;)

    > - żadna,

    No przecież piszę to od samego początku.
    Nie może być kary, bo nie ma podstawy prawnej do ukarania.
    Może istnieć "zakaz pewnego stanu" (od lat pokpiwam, że
    przy okazji nowelizacji dot. korzystania z fal elekromagnetycznych
    Sejm zabronił emisji przez Słońce :>), ale do ukarania
    potrzebny jest CZYN.
    A omawiany przypadek to podważa lub czyni skrajnie trudnym
    do udowodnienia, więc poniżej wypadku z ofiarami w ludziach
    nikt nie będzie nawet próbował dochodzić jak z tą lampą
    było.
    Jak mylisz grupowiczów, to sobie jakieś szufladki spraw ;)
    (uwaga - jeszcze bardziej irytujące jest błędne zaszufladkowanie
    w razie istnienia stanowisk NIE sprowadzających się do
    dwu przypadków, albo do wrzucania do szufladki A z powodu
    sprawy X, odrębnej :>)

    > nie ma podstaw aby karać finansowo kierowcę za
    > "wykroczenia" typu przepalona żarówka

    Miło że się zgadzasz.
    I cudzysłów jest uzasadniony (bo to nie jest wykroczenie,
    z definicji).
    I co dalej? :)

    [...]
    > Tu akurat miałem na myśli sprawiedliwe prawo przedstawiane przez ugrupowanie
    > polityczne tytułujące się " Prawymi i Sprawiedliwymi";-)

    A to nie wyczułem ironii :D

    pzdr, Gotfryd