  • Data: 2022-12-08 16:29:34
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Natomiast jeśli jest gdzieś silnik trójfazowy (np. typowy klatkowy
    > przy hydroforze), to nie zasili się go z jednej fazy.

    Pytanie zupełnie OT, dotyczące tego "np". Gdzie jeszcze może być
    *konieczność* użycia trzech faz? Wysyłamy Ukraińcom agregaty pod
    choinkę. Dobrze by było, żeby prezenty najlepiej trafiały w potrzeby.
    Ja uważam, że jednofazowy da się lepiej wykorzystać, łatwiej podłączyć,
    nie trzeba bilansować obciążenia między fazami. Przy tym jest taniej.
    Są takie, co potrafią dać całą moc w jedną fazę, ale jeszcze droższe.
    No ale są prośby o trzyfazowe. Pompa do wody też mi przyszła do głowy,
    kiedyś trójfazowe były popularne. Ostatnio mniej. Łatwiej może zmienić
    na jednofazową, jak najmniejszej mocy. Jak studnia kopana, to najlepiej
    na głębinową najmniejszej mocy. Śrubowe są nawet 250W, więc da się to
    popędzić z przetwornicy i akumulatora. Oszczędnośc paliwa w tym surwiwalu
    w otoczeniu orków ma znaczenie. No więc gdzie jeszcze trzy fazy?

    --
    Jarek