  • Data: 2022-12-08 19:53:35
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Mam natomiast agregat, który ma dwa tryby pracy 3f (3x2kW) i jednofazowy
    > (6kW). Agregat ma "wajchę", którą można zmieniać typ generacji, na wyjściu
    > ma "eskę" 3x16A.
    > Jak odpalę go w trybie 3f to nic nie muszę w domu zmieniać - chodzi,
    > indukcja 3f, chodzi PC 3f (w trybie EKO), pilarka 3f itp.
    > Trzeba oczywiście uważać: gdy chodzi indukcja to nie odpalamy czajnika lub
    > mikrofali.
    > Niejedno mieszkanie, a nawet dom ma w rozdzielni za licznikiem 3x16A.
    > Jak można mieć "wygodniej" w tej samej cenie to po co się pierdzielić z 1f?

    Znalazłem nawet taki bez wajchy -- moc 3,6 kVA można brać z jednej fazy,
    lub dowolnie rozłożoną na trzy. Ale jednak droższy od jednofazowego tej
    samej mocy. Większej różnicy w wygodzie nie widzę, jeśli ktoś wcina się
    do domowej instalacji trójfazowej (bez silników) z przełącznikiem źródeł,
    to w pozycji "agregat" fazy mogą być zwarte razem.

    Indukcje i mikrofale, nie mówiąc o pompach ciepła, to już fanaberye, bo
    i tak trzeba grzać jakąś kozą, na której da się też coś uwarzyć. Czajniki
    są też 700-800 W, do okazjonalengo użycia surwiwalowego lepsze niż te 2kW.
    Indukcja też może czasem się przydać, a o tym wcześniej nie pomyślałem.
    Czy są jakieś korzystające z napięcia międzyfazowego (mam podłączoną do
    jednej fazy)?

    --
    Jarek