  • Data: 2022-12-08 17:57:58
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2022 o 17:05 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Myślę że nie zrozumiałeś tego "zagadki i rebusy". Napisałem tak bo miast
    > pisać prosto zacząłeś używać skrótów niezrozumiałych typyu MMPT, stringi
    > itd. Skoro piszesz skrótami, który tylko Ty rozumiesz to się dziwisz że
    > powstają nowe pytania?

    Ech, newsy.
    Założyłem, że masz podstawową wiedzę na temat fotowoltaiki.
    1 wejście MPPT oznacza w praktyce, że można do niego podłączyć tylko
    "jedną połać" paneli (pracujących w bardzo zbliżonych warunkach) o mocy
    max 4,5kW. To niewiele, zwłaszcza jeśli ktoś planuje mieć większy magazyn.
    Ja mam teraz 4 stringi o łącznej mocy 21kW (pracujących online), które
    mógłbym wykorzystać przy dłuższej awarii do tych falowników offgrid. Czyli
    gdy nie ma prądu dłużej niż x godzin, przełączam panele "wajchą DC" z
    falowników ongrid na 3 falowniki offgrid i mam swoją wyspę z pełną siecią
    3f generującą prąd ze słońca.

    Na wiosnę koszt takiego przedsięwzięcia był akceptowalny - 3 falowniki za
    nieco ponad 5k. Aktualnie nie jest - 3 falowniki kosztują ponad 12k.

    TG