  • Data: 2022-12-08 18:13:27
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2022 o 16:29 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Pytanie zupełnie OT, dotyczące tego "np". Gdzie jeszcze może być
    > *konieczność* użycia trzech faz? Wysyłamy Ukraińcom agregaty pod
    > choinkę. Dobrze by było, żeby prezenty najlepiej trafiały w potrzeby.
    > Ja uważam, że jednofazowy da się lepiej wykorzystać, łatwiej podłączyć,
    > nie trzeba bilansować obciążenia między fazami. Przy tym jest taniej.
    > Są takie, co potrafią dać całą moc w jedną fazę, ale jeszcze droższe.
    > No ale są prośby o trzyfazowe. Pompa do wody też mi przyszła do głowy,
    > kiedyś trójfazowe były popularne. Ostatnio mniej. Łatwiej może zmienić
> [...]

    Co do tych wysyłanych na Ukarinę to się nie wypowiem.

    Mam natomiast agregat, który ma dwa tryby pracy 3f (3x2kW) i jednofazowy
    (6kW). Agregat ma "wajchę", którą można zmieniać typ generacji, na wyjściu
    ma "eskę" 3x16A.
    Jak odpalę go w trybie 3f to nic nie muszę w domu zmieniać - chodzi,
    indukcja 3f, chodzi PC 3f (w trybie EKO), pilarka 3f itp.
    Trzeba oczywiście uważać: gdy chodzi indukcja to nie odpalamy czajnika lub
    mikrofali.
    Niejedno mieszkanie, a nawet dom ma w rozdzielni za licznikiem 3x16A.
    Jak można mieć "wygodniej" w tej samej cenie to po co się pierdzielić z 1f?

    TG