  • Data: 2022-12-12 20:09:02
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2022 o 17:22 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > Dostałem sporo ofert z ceną DDP na 2 sztuki rzędu 550$/sztuka + 130$ za
    > transport. To dalej nie jest 5k, ale nie jest też 12k ...

    Z polskiej dystrybucji z polską gwarancją?
    Growwat kiedyś twierdził, że falowniki od handlarzy z alli lub alibaby nie
    są dopuszczone do instalacji na terenie EU i nie mają ich gwarancji.

    > Czy można dwie/trzy sztuki zasilić z różnych faz (AC in) przy pracy
    > równoległej na jedną fazę (zwarte AC out)?

    Na pewno nie.

    > Chodzi konkretnie o to, że do istniejącej instalacji on-grid, za
    > przełącznikiem sieć-zero-agregat, chcę dołożyć kawałek off-grid z
    > akumulatorami i co najmniej jednym stringiem.
    >
    > Aktualnie mam tak podłączony jednofazowy agregat 8.5kW zasilający
    > wszystkie trzy fazy (zwarte we wtyczce). Płyta indukcyjna nie
    > protestuje. Reszta urządzeń jest zasilana z jednej fazy.

    To rozdziel ten obwód "reszty urządzeń" na dwie fazy/dwa falowniki.
    Czyli zrób L1 na Falownik 1 i L2 na F2. Jak im w takiej konfiguracji
    później zewrzesz przełącznikiem L1 z L2 na wejściu to się nic nie dzieje.
    Jak jest prąd z sieci to są zasilane z dwóch faz, jak jest agregat to z
    jednej.

    TG