  • Data: 2022-12-12 17:22:20
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.12.2022 17:57, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > [...]
    >
    > Na wiosnę koszt takiego przedsięwzięcia był akceptowalny - 3 falowniki
    > za nieco ponad 5k. Aktualnie nie jest - 3 falowniki kosztują ponad 12k.

    Dostałem sporo ofert z ceną DDP na 2 sztuki rzędu 550$/sztuka + 130$ za
    transport. To dalej nie jest 5k, ale nie jest też 12k ...

    Może znasz odpowiedź na następujące pytanie. Na obrazkach te inwertery
    przy pracy w trybie równoległym są zasilane (AC In) z tej samej fazy i
    pracują z/na jeden lub więcej równolegle połączonych akumulatorów.

    Czy można dwie/trzy sztuki zasilić z różnych faz (AC in) przy pracy
    równoległej na jedną fazę (zwarte AC out)?

    Chodzi konkretnie o to, że do istniejącej instalacji on-grid, za
    przełącznikiem sieć-zero-agregat, chcę dołożyć kawałek off-grid z
    akumulatorami i co najmniej jednym stringiem.

    Aktualnie mam tak podłączony jednofazowy agregat 8.5kW zasilający
    wszystkie trzy fazy (zwarte we wtyczce). Płyta indukcyjna nie
    protestuje. Reszta urządzeń jest zasilana z jednej fazy.

    Te 8.5kW pozwala mi się nie ograniczać podczas braku zasilania, co się
    zdarza na wsi wcale nie tak rzadko ...

    Oczywiście mogę pomyśleć o większym inwerterze, albo te dwie sztuki
    zasilić z jednej fazy, jeśli się nie da zrobić tak jak opisałem.

    Piotrek