-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl> <hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org>
<ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net> <117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org>
<5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<t...@4...net>
<5f4a5d35$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <un5nbgo538eu$.dlg@myjk.org>
<5f4a81a7$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <d2wbyf5ubbmv$.dlg@myjk.org>
<5f4ab0ec$0$17352$65785112@news.neostrada.pl> <8...@m...org>
<5f4b65e8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org> <5f4b858e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <5f50bb65$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<1ez9df0og20xi$.dlg@myjk.org> <5f5378e4$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org> <5f551c8a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@m...org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 6 Sep 2020 20:38:31 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <p...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 56
Message-ID: <5f552ca8$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1599417512 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 80.53.118.49:54447
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4445
X-Received-Body-CRC: 2333036587
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684357
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-09-06 o 20:11, Myjk pisze:
> Sun, 6 Sep 2020 19:29:45 +0200, cef
>
>>> Ponieważ to ten "ostatni" etap jest najistotniejszy a zazwyczaj niestety
>>> pomijany.
>>
>> Dla mnie nawet nieistotny.
>> Gdybym decydował się na zakup EV, to nie z powodu eko
>> ani oszczędności, ale bardziej, żeby spróbować czegoś nowego,
>> ciekawego.
>
> No ale to jest wynik właśnie krótkowzroczności. Zatruwanie (się) tym co
> wylata z rury spaliniaka to średnio -5 lat życia, a wcześniej leczenie w
> setkach tysięcy zł (niby z publicznych, ale coraz częciej z własnych, jak
> choroba ciśnie to się nie oszczędza tylko idzie prywatnie). Z powodu hałasu
> stres i kolejne lata w plecy i leczenie. W świetle tego pisanie że dopłaty
> to żerowanie na biednych, że się nie opłacają EV (bo drogie), brzmi jak
> ponury żart.
Na dopłaty nie zwracam uwagi i chyba nigdy się o nich nie wypowiadałem.
Co do krótkowzroczności, to raczej warto spojrzeć jak miałoby to niby
wyglądać
gdyby zechciało więcej osób. Nie krótkowzroczność tylko realna ocena
tego co jest dostępne i za jaką cenę - zdrowia, wygody, kosztów itp
>> Ja miałbym ładowanie w pracy, ale tam mam prąd po 0,75zł/kWh
>
> 0,75 zł/kWh to nadal, przy 20kWh/100km (przypominam, tyle żre mój klocowaty
> PHEV) daje koszty przejazdu o mniej niż połowę niższe jak w ekwiwalencie
> spalinowym (w przypadku mojego Outlandera PHEV to akurat bardzo łatwo
> porównać, bo jest i PHEV i ICE w identycznej budzie).
No ale wracamy do podstaw tej wymiany zdań.
Żeby patrzeć po Twojemu (nie truć się i oddychać swobodnie)
szukam co by tu kupić i nic nie ma.
Jest to na razie bariera czysto ekonomiczna, bo EV jest
prostszy w konstrukcji, więc powinien być tańszy od spaliniaka.
I będzie tańszy jak będzie produkowany masowo.
Tylko kiedy to będzie? I czy nadąży infrastruktura?
>> Zakaz nie musi być bezpośredni i też nie stanie się to z dnia na dzień.
>> Niepokoją mnie takie zapowiedzi w niektórych krajach, że od 2030 czy 2040
>> nie będą rejestrować spaliniaków, bo nie bardzo sobie wyobrażam
>> zmianę modelu mobilności w ciągu 20 lat. Pewnie im zmięknie rura za 20 lat.
>
> Ale tak samo sobie nie wyobrażano kiedyś rezygnacji z koni. Weźmy takiego
> Pawlaka dla przykładu... Kargul był jednak postępowy. ;)
Cóż samochód też przechodził różne etapy -
mam na półce taką książkę "Dzieje samochodu"
i tam dla pokazaniai rozwoju przywołane są jakieś bolidy z mitologii wręcz,
potem parowe, elektryczne(!) i dopiero potem spalinowe.
A i w samych sinikach spalinowych mieliśmy różne kierunki.
Przeskok na inną technologię nie nastąpi w ciągu 10lat.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.20 16:39 Myjk
- 07.09.20 18:34 cef
- 08.09.20 10:09 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 11:30 J.F.
- 08.09.20 14:03 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 15:59 J.F.
- 09.09.20 07:51 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=