    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <f...@g...com>
    <1...@g...com>
    <e...@g...com>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Date: Fri, 24 May 2019 16:00:12 +0200

    dyskusyjnych:9b09b9f4-f9f4-486e-a0f4-b19922675e10@go
    oglegroups.com...
    >Odczyt w końcu zrobiłem wczoraj - był potrzebny do wniosku o zmianę
    >na rozliczanie 12-miesięczne - bo po co przepłacać?

    Tzn zmieniasz na rozliczanie roczne, czy miesieczne ?

    >A i koszty można mieć pod kontrolą przy niższej opłacie
    >abonamentowej+handlowej - dają możliwość podawania co miesiąc stanu
    >licznika i płacenia za zużycie, a nie za prognozy.

    Skoro maja takie fajne liczniki ... to po co im te prognozy ?
    Inkasenci juz nie lataja i nie spisuja ... i kosztow nie ma.

    >Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca. Gorzej
    >z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
    >Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli
    >47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni
    >powszednie od 13 do 15).

    No ale w nocy spisz ... chyba :-)

    >Inna sprawa, że w G12 prąd+dystrybucja (i ten "tańszy" i ten
    >"droższy") są tańsze niż w G12W - i to na tyle, że G12 jest tańsze od
    >G11 aż do proporcji 76%/24%. I choć czasowo jest >gorzej, bo 98h/70h,
    >czyli 58,3%/41,7%, to kto wie, może byłoby jeszcze lepsze niż G12W -
    >oczywiście pytanie, jak się kształtuje rzeczywiste zużycie.

    No bo wiesz, jak to jest z oszczednoscia ... elektrownia i tak musi
    swoje zarobic. :-)
    Jedyny zysk dla niej, to gdy przeniesiesz czesc poboru poza szczyt.

    >Jak widać, kuchenka elektryczna nie opłaca się przy G12W - a u innogy
    >brakuje tego okna 13-15, w którym można by puszczać pralkę i
    >zmywarkę.
    >Z pralką łatwiej ew. poczekać do nocy, ale będzie hałasować przy
    >spaniu, ze zmywarką czekać do nocy trudniej (ale i te 2h okna nie
    >wystarczą na program eco - u mnie trwa 2:55, z grzaniem wody na
    >początku i z suszeniem pod koniec).

    Programatora nie masz jakiegos ? Zeby sie wlaczyla o 5 rano :-)

    >Na światło nie poradzisz - a jeśli się gdzieś nie walnąłem, wychodzi
    >ok. 50kWh miesięcznie, jakieś 25zł - i nie jest to od rzeczy, bo to
    >świecenie żarówek o łącznej mocy 250W przez 6h dziennie. 300zł na
    >rok - wymiana na LEDy może być opłacalna, choć podobno liczniki
    >potrafią głupieć przy takim szpilkowym poborze jak LEDach.

    Moze i zglupieja, ale przeciez nie tak, zeby 50W zliczac jako 250.

    A jak widac zwroci sie w kilka miesiecy. I pobor w szczycie przestanie
    byc problemem.

    J.