  • Data: 2019-06-04 15:27:38
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ecd69f9b-1406-457b-916c-1e1aa81bc527@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:49:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Dwie. I przymierzam się do ich wymieniany na jedną większa

    A po co ... nawet jedna ?
    Sklepu nie macie w okolicy, czy lubicie pol swinii ze znanego zrodla ?

    >Rejestrator, kamerki, oświetlenie zewnętrzne itp

    kamerki moga troche zuzyc, ale LED teraz oszczedne ... chyba, ze ktos
    lubi jasno :-)

    > Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
    >Bodajże 40W na pierwszym biegu 80W na najwyższym
    >Pracuje praktycznie non stop zimą na 2 biegu latem dla potrzeb
    >grzania CWU na 1(ale tu nie non stop)

    Ale faktura w zasadzie z lata, CO nie bylo jak sie domyslam.

    >Praktycznie wszystkie już żarówki i halogeny wymieniłem na ledy(dwa
    >halogeny zostały mi w garażu i jeden pod wiata na zewnątrz. Jak się
    >spalą to wymienią na led. Ale jakoś to >zauważalnie rachunków nie
    >obniżyło

    Nie wiem jak Ty, ja zaczalem wymieniac dawno temu, to trudno zauwazyc.

    Jak unia zakazala zarowek, to usilowalem sie dopatrzec oszczednosci w
    skali kraju ... i nie bardzo widze.
    Moze ludzie tez od dawna zaczeli przechodzic, moze kupili zapas
    zarowek,
    a moze zarowek ubylo, a kuchni elektrycznych przybylo ..

    >Ale ta w skrócie:
    >Zmywarka ze 30zł pewnie
    >indukcja 50-60zł
    >lodówka-30zł
    >Zamrażarki z 50zł
    >Oświetlenie 20-30zł
    >I już masz 200zł
    >A jeszcze piekarnik, pralka, pompka co i reszta gadżetów itp więc
    >gdzieś tam w powyższej wyliczance przeszacowałem zużycia

    Mnie wkurza, ze "wszystko wylaczone", a 40W plynie ...
    Reszta to wiadomo - jak pracuje, to trzeba placic.

    J.