    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <olb07a$p0d$1@node1.news.atman.pl> <olb0i7$miu$1@mx1.internetia.pl>
    <olb3e0$bm$1@node2.news.atman.pl> <olb4lf$1sh$1@mx1.internetia.pl>
    <5979b6e0$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <olcepl$eic$1@mx1.internetia.pl>
    <5979cc55$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <olck0h$s8d$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: Nawigacja WinCE
    Date: Thu, 27 Jul 2017 14:54:03 +0200

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-27 o 13:19, J.F. pisze:
    > [...]

    >Przecież Ci napisałem że mam mózg. Karta pamięci ma 32G więc apek się
    >zmieści a naraz (w tym samym czasie) nie używam 5 róznych nawigacji.
    >Yanosik+Google Maps mi wystarczy.

    Ale jak zawioda, to trzeba miec dwie inne, z mapami offline :-)

    >128Giga to za mało?

    Masz tylko 32 :-P
    A owszem, malo, bo roznie bywa z tymi nawigacjami pod andkiem - nie
    wszyskie/nie zawsze chca sie dac na karcie zainstalowac.
    No i jedna warto miec w telefonie, na wypadek awarii karty/potrzeby
    uzycia.

    >Nie używać, chyba że ma się wyjebane na innych.

    Mozna i tak, ale te sluchawki uciazliwe.
    Trzeba wlaczac, wylaczac, ladowac.

    A jak jest w samochodzie, to i janosik automatycznie startuje
    (a potem rozladowuje baterie w godzine).

    >W sklepie. Uzywam Plantronics Voyager, poprzednio Jabra.

    W sklepie jest wiele sluchawek, a na zadnej nie ma napisu
    "swietnie tlumi stuki z zawieszenia samochodu" :-P

    >To są zasady pisowni, równie dobrze możesz pisać wszystko przez "u"
    >bo cię "ó" drażni.

    Prawde mowiac, to naprawde nie wiem po co nam to "ó".

    >W obu przypadkach jesteś zwyczajnie złosliwy dla osoby do której to
    >piszesz, no bo chyba nie piszesz dla siebie, żeby sobie

    Co innego ó, co innego np "pszecznica", a co im przeszkadza jedna
    niewinna spacja ?

    >Przede wszystkim jest opcją, której nie posiada AM.

    Malo istotną opcją, skoro nie dziala u mnie w samochodzie (z powodu
    halasu) :-P

    >Nie dokończy :D

    Co by nie mowic, to niektore konczy, a inne nawet zaczyna.

    >AM ma podstawową wadę dla bezmózgów. Na początek trzeba ją dobrze
    >skonfigurować bo w defaulcie to porażka.

    Trudno mi powiedziec, bo defaultu dawno nie uzywalem.
    Za to po ustawieniu interfejs zaspokaja mnie niemal calkowicie, czego
    o innych nawigacjach powiedziec sie nie da.

    >Do konfiguracji trzeba posiadać mózg. Jeśli wybierzesz na początku
    >trasę złą to sama się nie zmieni (szybka/optymalna/krótka itp)

    Skoro wybrales jakas, to czemu ma sie zmieniac?

    W innych sie zmienia ?
    Wybrales krotka, a od polowy nawigacja przechodzi na szybka ?

    Czy masz na mysli jak zmienic rodzaj trasy w polowie ?

    >Brak opcji podpowiedzi i sugestii czyni z niej martwą apkę w
    >porównaniu

    Ja tam sobie akurat cenie, ze stukam W, R i Wroclaw sie pokazuje na
    poczatku listy.

    >do dynamiki GM.

    No fakt, jak sie nie zna adresu, to z AM nie trafisz.
    Na dworzec, do kosciola czy restauracji ... trzeba sie naszukac.

    Ale tak w druga strone - jade sobie z GM, cel wklepany ... a tu paliwo
    sie konczy, albo McDonalda zachcialo mi sie odwiedzic.
    Da sie ?

    > Wszelakie POI często są nieaktualne a reakcja na zmianę trasy
    > (definiowana) potrafi skrzeczeć przez 5km ZAWRÓĆ, chociaż zmieniłeś
    > trasę na lepszą i krótszą.

    Hm,
    a) tak to juz jest, ze jesli nawigacja wytyczyla jakas trase, ktora
    uwaza za optymalna, to po zjechaniu z niej powinna powiedziec
    "zawroc".
    Wszak po wroceniu tych 100m znow bedziemy na optymalnej trasie.
    Dopiero po przejechaniu pewnej odleglosci dojedziemy do punktu,
    gdzie nowa trasa jest rownie dobra, jak stara+powrot.
    To moze byc 100m, a moze byc i 100 km :-)

    Dobra nawigacja ma na to opcje "unikaj zawracania" ... ktorej
    wlaczenie wcale niekoniecznie jest dobrym pomyslem.
    Gdzie sie to wlacza/wylacza w GM ? :-P

    b) wytyczanie jakis dziwnych tras sie AM faktycznie zdarza, to im sie
    chyba udalo od ktorejs wersji troche zepsuc.
    Ale wiekszosc wytycza calkiem dobrze, widac nie zauwazasz tych
    1000 przypadkow, gdy dobrze prowadzi :-P

    c) akurat AM calkiem zwawo wytycza nowa trase po zjechaniu.
    O innych apkach nie zawsze da sie to powiedziec, i np inaczej
    pojechalem w miescie, ona szuka nowej, mowi "skrec w lewo" ... tylko
    ze ja ten skret juz przejechalem :-)
    Wiec ona znow przelicza, i znow sie spoznia i tak przez cale
    miasto :-)
    Zarzut dotyczyl glownie Osmand pare wersji temu, gdzie
    przeliczanie bylo dlugie, i nawigacji on-line, gdzie komunikacja
    jednak chwile trwa.

    >Jeszcze mogłbym nawybrzydzać na AM ale mi się nie chce.
    Ja bym tak mogl na wszyskie, ktorych uzywalem :-)

    I z nich AM najlepsza - pomijajac to, ze korkow nie uwzglednia. Choc
    jest i wersja z korkami na CE.

    >Skoro ktoś uważa że dzisiaj jest to Hicior, to niech sobie tak uważa
    >:) Co innego kilka lat temu, kiedy inne apki były w powijakach a GM
    >mało praktyczne.

    Ale telefon zajety przez janosika, ktory ma tez nawigacje, dosc dobra
    zreszta.
    I AM w rezerwie.
    A przez ta janosikowa nawigacje, to na GM trzeba drugi telefon, trzeci
    uchwyt i trzecia ladowarke :-)

    Na S5 masz chyba mozliwosc podzialu ekranu na dwie aplikacje ... ale
    tylko niektore pozwala.

    J.