  • 101. Data: 2011-09-18 08:03:23
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-17 22:18, Lelek@ wrote:
    > Tak ale to trzeba omawiać. Nawet taką prostą czynność jak nakarmienie
    > kota. Można kazać rozpisac przypadki co należy zrobić i co będzie jak to
    > czy tamto.

    Oczywiście. Przy czym dla dziecka dostatecznie dużym wyzwaniem jest
    zdanie sobie sprawy z tego, że tak proste czynności jak nakarmienie kota
    można bardziej szczegółowo opisać.

    No bo jak karmimy kota? No bierzemy i karmimy - to proste. C'nie :-)

    Mam nadzieję, że uczenie kilkuletniego dzieciaka assemblera to był jakiś
    dowcip. Bo jeśli to prawda i jeśli ktoś chciał delikatnie nakierować
    swoją latorośl w kierunku informatyki (rozumianej nieco szerzej niż
    umiejętność instalacji Windows ;-) ) to - no offense - ale zabrał się do
    tego od "dupy strony" ...

    I IMHO jest na najlepszej drodze, ażeby po pierwsze zniechęcić, a po
    drugie wyrobić jak najgorsze nawyki, które trzeba będzie pracowicie
    wyplenić kiedy już latorośl ewentualnie dostanie się na studia
    informatyczne.

    Piotrek

  • 102. Data: 2011-09-18 10:29:37
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-17 15:55, Lelek@ pisze:

    > "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > A ja widzę. To ćwiczy mózg i abstrakcyjne myślenie. Przejść z wpisu w
    > rejestrze jest dużo łatwiej do pojęcia zmiennej niż zrozumieć komuś
    > piszącemu w delphi czy javie co to jest ta zmienna.

    Można w maszynie RAM. Nawet na zawodach czy olimpiadach informatycznych
    dla młodzieży można w tym pisać.

    MD

  • 103. Data: 2011-09-18 10:56:57
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Zbyszek" napisał:

    > W jaki sposób proponowalibyście to rozpocząć.
    > Jaki język, jakie książki itd.
    > Na lekcjach informatyki w szkole na pewno się tego nie nauczy.

    Są odpowiednie grupy dotyczące programowania w różnych językach. Poza tym
    sam sobie musiałbys odpowiedzieć na pytanie, czy wiesz o co pytasz. Co to
    znaczy programowanie. Poducz się wpierw sam, poczytaj. Zrozumiesz, ze
    programowanie to bardzo szeroka dziedzina, dotycząca różnych spraw. Choćby
    procesora, systemu operacyjnego i rodzaju tegoż programowania. Czy chodzi o
    algorytmy, aplikacje, czy wdrożenia choćby. Nie żartuj i sam poczytaj o co
    chodzi.

    Remek

  • 104. Data: 2011-09-18 11:00:37
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Maciek" napisał:

    > w tabelce worda

    Worda.

    > Absolwenci takich lekcji nie mają pojęcia o używaniu windowsa

    Windows

    Uczył Marcin Marcina.

    Remek

  • 105. Data: 2011-09-18 11:18:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 04:05:54 +0200, Maciek napisał(a):

    > Bywa gorzej - pani każe założyć blog i z tego rozlicza ... Formatowanie
    > tekstu jest przydatne choćby w pracy.

    Nie mowie nie, chcialem tylko zwrocic uwage z czego dziecko bedzie oceniane
    przez najblisze 10 lat :-)

> [...]
    > internet, nie zapewnił jej uruchomienia modemu. Biedna musiała prosić o
    > pomoc w zainstalowaniu bodaj tepsowskiej neostrady. Nie żeby były
    > problemy z działaniem, konieczność zgłaszania na infolinię.
    > "Nauczycielka" informatyki prosiła o pomoc w zwykłym, klasycznym
    > podłączeniu i uruchomieniu, do czego są łopatologiczne instrukcje
    > obrazkowe.
    > Absolwenci takich lekcji nie mają pojęcia o używaniu windowsa, np. jak
    > nie załapać wirusa, bezpiecznie korzystać z internetu, po co czyścić
    > cache, defragmentować dysk itp. drobiazgi.

    O widzisz - cenne uwagi programowe, choc w praktyce tylko srednio cenne
    niestety.
    Ale instalowania modemu w nich nie wymieniles, wiec uczen, przyszly byc
    moze nauczyciel, nadal tego nie bedzie umial :-)

    > Nie potrafią świadomie
    > wybierać konfiguracji komputera przy jego zakupie.

    Ale ta wiedza sie co rok dezaktualizuje :-)

    > Potem słyszę, że
    > winda nie przeinstalowana przez pół roku, to już nie jest do użytku..

    Z drugiej strony coraz gorsza ta winda, coraz gorsze instrukcje, coraz
    trudniej nad nia zapanowac.

    J.

  • 106. Data: 2011-09-18 11:18:49
    Temat: Re: Re:[bardzoooo otttttttttt] Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Znasz takie pytania jak to: "Czy ktoś ma notę katologową to ATmega
    > najchętniej w języku polskim" ?

    Ty mówisz o skrajnym przypadku ale to chyba nie powód aby wpadać
    na przeciwległy koniec skrajności. IMHO jeżeli chodzi o języki
    to wskazana jest nauka od najmłodszych lat przez zabawę, ponieważ
    jest to najlepszy wiek na intuicyjne poznawanie języka, nawet jeżeli
    to będzie chiński, japoński czy kreolski.

    Ja jednak odnoszę się do całości Twojej wypowiedzi i się zastanawiam
    czy to co robisz - np. nauka oprogramowania IMHO o zgrozo za pośrednictwem
    asemblera - to Twój pomysł czy córka aż tak silne zainteresowanie tematem
    przejawia? Czy ją ciągnie w stronę kultury azjatyckiej czy to Twoje marzenia
    i preferencje? O to mi chodzi.
    Z tego co opisałeś odnoszę wrażenie, może i błędne, że Twoja córka nie
    ma czasu na bycie dzieckiem.

    Ja nic nie sugeruję, zwyczajnie Ci zadaje pytanie. Nie wiem być może
    Twoja córka należy do wybitnie uzdolnionych i ciągle jej mało tak, że
    się musisz sprężać w wyszukiwaniu nowych zajęć i wypełnieniu czasu.
    Nie znam Ciebie ani Twojej córki więc pytam co Tobą kieruje.

    Pozrawiam
    Darek

  • 107. Data: 2011-09-18 11:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 00:59:34 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Nie mam nic do angielskiego. Uważam, że dobrze gdy dziecko ma do
    > czynienia z j. obcym od małego. Ale 3 języki + 3 zajęcia dodatkowe? Co te
    > dzieci będą pamiętały z dzieciństwa? Szkołę i świetlicę szkolną?

    a) takie czasy, rodzice zabiegani, tani domek za miastem, dziecko i tak do
    18-tej w swietlicy

    b) moze pamietac te zajecia. Plastyka, rytmika, taniec ... pierwszy
    odbiornik detektorowy ... poki jeszcze ostatni nadajnik AM dziala, bo na
    pierwszy odbiornik w FPGA to przyjdzie troche poczekac :-)

    c) ja tego nie mialem, a i tak z przedszkola nie pamietam nic, z pierwszych
    4 klas prawie nic, z nastepnych niewiele, nawet pol klasy zapomnialem.
    Za to z liceum juz sporo.

    J.

  • 108. Data: 2011-09-18 11:28:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 22:44:43 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Córka uczyła angielskiego w... żłobku. Ale z tego co mówi, to tam
    > całkiem fajnie było, zupełnie nie szczurowyścigowato (może tatusiów
    > selekcjonowali?).

    Bo tak to jest ze dziecko uczy sie jezyka bez wysilku.
    Gdzies miedzy 12 a 24 miesiacem zycia, moze nawet wczesniej.

    I moze sie ich wtedy nauczyc 3 czy 4 ..

    J.

  • 109. Data: 2011-09-18 11:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 00:12:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Kpij sobie ale to wcale takie głupie nie jest.
    > Dawno temu poszedłem na udry z dwoma szkołami i kuratorium - nie
    > zgodziłem się, żeby mój syn poszedł do szkoły z językiem niemieckim -
    > a tylko taka była dla niego dostępna zgodnie z rejonizacją.
    > Wygrałem walkę - poszedł do szkoły z angielskim i dzisiaj pracuje dla
    > BBC a nie przy kartoflach u bauera.

    Alez Romanie - zapotrzebowanie na specjalistow z niemieckim tez jest.
    Nawet nie wiem czy nie wieksze niz z angielskim .. bo angielski kazdy zna
    :-)

    Tu u nas w Polsce - nie tylko robotnicy sa potrzebni, ale tez kierownicy,
    projektanci, zarzad.
    Mozna tez nie znac angielskiego i wyjechac do anglii ... taczki wozic na
    budowie.

    > Jak doczekam wnuka czy wnuczki to sam będę namawiał do uczenia
    > chińskiego obok angielskiego - to się naprawdę może przydać.

    A jak sie zna francuski to mozna zostac nawet prezesem TP.sa :-)

    J.

  • 110. Data: 2011-09-18 11:38:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 10:03:23 +0200, Piotrek napisał(a):
> [...]
    > swoją latorośl w kierunku informatyki (rozumianej nieco szerzej niż
    > umiejętność instalacji Windows ;-) ) to - no offense - ale zabrał się do

    Poczekamy, zobaczymy.
    Dzieci otwarte sa - byc moze assemblera zalapia bardzo szybko.

    Tylko po co ? To faktycznie jest troche od d* strony..

    J.