eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNajsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenieRe: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
  • Data: 2019-01-03 02:53:40
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello yabba,

    Thursday, January 3, 2019, 12:23:09 AM, you wrote:

    > Ja potrzebuję silniejszego oświetlenia przy LED niż przy żarówce. Dla
    > mnie właśnie LED jasno świeci, ale dobrze nie oświetla.
    > Mam nad stołem lampę na dwie żarówki po 60W - było dobre oświetlenie do
    > czytania, lutowania, naprawiania itp. Wymieniłem na LED (odpowiedniki
    > 60W) i było kiepsko, czyli niby płaszczyzna stołu była jaśniejsza, ale
    > szczegóły trudno było dostrzec. Potem włożyłem odpowiedniki 75W i jest
    > możliwie.

    Ale problem nie w mocy żarówek, tylko w Twojej wierze w tę moc.
    Jeszcze nie spotkałem LEDowego odpowiednika żarówki 60W E14, który by
    świecił tak jasno jak zwykła żarówka. Po prostu napisy kłamią.
    Odprowadzenie ciepła z tak małej żarówki jest na tyle trudne, że dobre
    firmy ich w ogóle nie robią a chińszczyzna jaka jest - każdy widzi.
    Masz tu dwie możliwości - albo kupisz LED, która świeci słabiej
    albo kupisz LED, która działa krótko. Rozwiązań jest wiele ale
    wszystkie zaczynają się od ,,zmień oprawki na GU10 i zastosuj
    kierunkowe LEDy".

    > Dodatkowo żarówki świeciły na wszystkie strony, czyli część swiatła
    > uciekała w sufit, a LED-y świecą głównie tylko na dół.

    A jak potrzebujesz bardziej rozproszonego światła, to E27 załatwia
    sprawę.

    --
    Best regards,
    RoMan