eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNajsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie › Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
  • Data: 2019-01-03 20:37:38
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości

    >Mnie w sumie też., raczej musiała czymś podświecać, a wszystkie
    >latarki były wyłączone. Zastanawiam się, co tak naprawdę widziałem,
    >skoro objawiły się szczątki ruchu. Pamiętam kolor czerwony.
    >Już też uzasadnię, czemu pisałem o niższym progu widzenia barwnego
    >czerwieni - albowiem choćby szczątek światła, to już widziałem
    >czerwone, czy pomarańczowe. A przy niebieskim/-awym, jak np.
    >wieczorno-nocne niebo, kolor pojawiał się dopiero powyżej pewnego
    >progu. Poniżej obraz jest czarno-biały, całkiem nawet wyraźny, o ile
    >może on być wyraźny.

    A teraz jak widzisz ?

    Bo to jest ogolnie znane, ze ponizej pewnego oswietlenia zanika
    widzenie barwne.
    Preciki siatkowki sa czulsze niz czopki, ale sa tylko jednego
    rodzaju - nie rozrozniaja kolorow.

    Pręciki sa też mało czule na czerwony kolor, wiec ogolnie jest
    odwrotnie niz piszesz - przy slabym oswietleniu to niebieski bedzie
    lepiej widoczny niz czerwony.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Purkiniego

    Tylko ze to jest kwestia czulosci i to ponizej widzenia barwnego -
    wrazenie mozesz miec inne - jesli mozg interpretuje ten obraz jako
    czerwony.

    J.