  • 21. Data: 2013-10-05 14:44:18
    Temat: Re: NTG? procesory intella?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:524eda75$0$2181$65785112@news.neostrada.pl...
    > i wszyscy Cię kopią w dupe, a ja jestem zagorzałym przeciwnikiem takiego
    > postępowania, ale sam się prosisz.
    > Moje zdanie spróbuje opisać tak:
    > Weźmy do porównania 2 komputery: taki z procesorem i7 i z konkurencji.
    > 1. przypadek. szybko musisz uruchomić komputer i wysłać emaila. na którym
    > komputerze szybciej to zrobisz: Na tym który ma dysk SSD (no chyba ze
    > jeszcze któryś niema windowsa tylko linuksa)
    > 2. Na którym szybciej otworzysz PDfa? Znowu jeśli musi się wczytać
    > przeglądarka PDF, potem plik pdf - szybszy będzie ten który ma szybszy
    > dysk, w większości to ssd

    [...]

    ale poczyniles bledne zalozenie, ze wybieram laptopa z tradycyjnym
    magnetycznym dyskiem.. :)

    wybralem naprawde maszynę taką, która powinna... bo jak będzie zobaczymy
    gwarantować trwałość, jakość, wygodę, jedną z najdluzszych gwarancji na
    rynku...
    No i ten dylemat procesorowy jest tak jak opisalem na zasadzie doplace 100
    czy 200 zl i mam I7. nie doplace, mam I5. a że nie ogarniam dzialania pod
    kontem energii, roznic wydajnosci, itp, to dlatego pytam. pytam na grupie
    elektronicznej, bo może ktoś mi powie jak to dziala:-)

    To naprawde nie jest kwestia czy I5 da radę. bo da, tylko czy może jednak
    warto doplacic do I7, bo będzie latwiej sprzedać, bo za pare lat będzie
    jednak nieco bardziej wydajny, itp itd.
    a może nie warto, bo jednak tego prądu pobiera więcej, niż bazowo nizej
    taktowany I5, itp itd. itp.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 22. Data: 2013-10-05 16:04:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jestes pewien ? AES to chyba dosc skomplikowany szyfr i 1us moze byc
    > malo.
    W konkursie na AES wybrali jeden z 3 czy 5 finalistów. Wcale nie wybrali
    tego najbezpieczniejszego tylko ten najefektywniejszy w implementacji.
    Nie mogę teraz znaleźć, gdzie mam zanotowane wyniki różnych prób. Według
    mojej najlepszej pamięci:
    DES - około 0,45us (64 bitowy algorytm z kluczem 56bitów - dostosowany
    bardziej do realizacji sprzętowej niż programowej)
    AES128 - około 1,2us (128 bitowy z kluczem 128 bitowym)
    SHA256 stosuję do wydłużenia hasła - 1 000 000 wykonań (dane mieszczą się w
    jednym bloku) trwa poniżej 2s.

    Wszystkie algorytmy nie w jakiejś absolutnie nieczytelnej super optymalnej
    formie, która różnymi #define i #ifdef dopasowuje się do systemu i maszyny i
    najlepiej robi wszystko jako jeden wielki ciąg instrukcji bez pętli i
    wywoływania podprocedur tylko zapisane przeze mnie tak, aby były według mnie
    jak najczytelniejsze.

    > W dodatku czesto szyfry zawieraja operacje "nieprocesorowe",
    > tzn np "wybierz bity 5, 13, 21 i 27" jest upierdliwa.

    Tak było w DESie - sprzętowo banalne - odpowiednie druciki lecą w
    odpowiednie miejsca, programowo koszmarek.

    Największą wadą AES (według pewnych ekspertów) jest to, że jest pięknie
    zapisany matematycznie (w jakiejś tam algebrze czy jak to się zwie) bez
    żadnych takich kombinacji. Nie można wykluczyć, że kiedyś jakiś student
    matematyki wpadnie na jakieś analityczne rozwiązanie i swój referat zakończy
    słowami: "stosując tę metodę na moim PC złamanie AES zajmuje ..... minut."

    byte AES::SBox[256]={0x63,0x7C,0x77,..........,0x54,0xBB,
    0x16};

    void __fastcall AES::Encode(byte d[16])
    {
    static byte M2[256]={0x00,0x02,0x04,........,0xE1,0xE7,0xE5};
    static byte M3[256]={0x00,0x03,0x06,.........0x1C,0x19,0x1A};

    int i,j;
    byte b[16];
    byte *k=Key;
    for(j=0;j<16;j+=4){*(dword*)(d+j)^=*(dword*)(k);k+=4
    ;}

    for(i=Nr;i--;) // kolejne rundy
    {
    for(j=0;j<16;++j)b[j]=SBox[d[(j+((j&3)<<2))&0xF]]; // ShiftRows i
    SubBytes

    if(i)for(j=0;j<16;j+=4) // MixColumns i AddRoundKey
    {
    d[j] = M2[b[j]] ^ M3[b[j+1]] ^ b[j+2] ^ b[j+3] ^ *(k++);
    d[j+1]= b[j] ^ M2[b[j+1]] ^ M3[b[j+2]] ^ b[j+3] ^ *(k++);
    d[j+2]= b[j] ^ b[j+1] ^ M2[b[j+2]] ^ M3[b[j+3]] ^ *(k++);
    d[j+3]= M3[b[j]] ^ b[j+1] ^ b[j+2] ^ M2[b[j+3]] ^ *(k++);
    }
    else
    for(j=0;j<16;j+=4){*(dword*)(d+j)=*(dword*)(b+j)^*(d
    word*)(k);k+=4;}
    }
    }

    Skróciłem tabele M2 i M3 (to nie są tabele "z sufitu" tylko ztabelaryzowane
    policzalne funkcje (chyba druga i trzecia potęga ale w jakimś dziwnym
    matematycznym świecie). Z komentarza // ShiftRows i SubBytes wnioskuję, że
    SBox to tylko jakieś przesunięcia (nie to co SBox w DES). Nie pamiętam -
    pisałem to 5 lat temu.

    > Tak czy inaczej - liczy tego AES wielokrotnie szybciej niz czlowiek
    > :-)
    >
    > Ale inne rzeczy juz niekoniecznie sa takie szybkie, ja blyskawicznie
    > zaplanuje trase z Wroclawia do Olsztyna, wystarczy rzut oka na mape.
    > A nawigacja liczy i liczy ... fakt ze czasem obliczy lepsza :-)
    Albo wyprowadzi w totalne maliny.....
    Jechałem Zakopane-Białystok. Zaplanowałem poprzedniego dnia. Sprawdziłem jak
    przejeżdża przez Kraków - było OK. Ale w Krakowie zjechałem na stację
    benzynową i przeliczył od nowa. Już po chwili jechaliśmy uliczkami
    osiedlowymi, potem koło jakiegoś cmentarza i na działki na polną drogę na
    środku której była wysoka na 1m sterta gruzu nie do przejechania (znaczy
    czołgiem by się dało).
    P.G.

  • 23. Data: 2013-10-05 16:24:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Masz zajebiste pojęcie o pracy biurowej. Wypić kawy (w tym czasie komputer
    > się włączy), napisać maila (podczas włączania programu pocztowego można
    > zjeść drugie śniadanie) i iść do domu.
    Jakiego programu pocztowego używasz. Mi Outlook Express włącza się w jakieś
    0,7s (kliknę i liczę: sto dwadzieś .... i już jest włączone).
    To komputer biurowy.
    W domu to zupełnie inna bajka. Przez odwiedzanie jakichś różnych dziwnych
    stron przez dzieci (jakieś filmy, czy ja wiem co) jest tak zabagnione, że po
    włączeniu "rozgrzewa się" dłużej niż stare lampowe radio, ale to jest typowe
    dla domowego komputera, nikt normalny chyba w pracy nie zabagnia sobie
    komputera - przecież nie dało by się pracować no i ciągle by się człowiek
    stresował a stres zabija.
    P.G.

  • 24. Data: 2013-10-05 16:34:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a irytuje mnie to co opisalem - pytam o jedno, a otrzymuje informacje że
    > tak naprawde to nie potrebuje nawet tego slabszego. bo ktoś, kto
    > odpowiada, udowodni mi ze maila mozna wyslac nawet z 486.
    > troche nie o to chodzi.

    Na XT bez HDD, z 640k (nie Mega) RAMu, dwoma drive'ami dyskietek 320k udało
    mi się odpalić Racal-Redaca. Testowałem autorouting. To, co Protelowi
    zajmowało n minut jemu zajmowało n sekund i skuteczność była lepsza, no ale
    to dawno było.
    P.G.

  • 25. Data: 2013-10-05 17:11:52
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2013 08:33:43 UTC+2 użytkownik Bartek napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > I co, do pracy jezdzisz maluchem, bo taksamo szybko po miescie jedziesz
    >
    > maluchem, jak czymś bezpieczniejszym, wygodniejszym, i sprawniejszym? zimą
    >
    > trzymasz jedzenie na balkonie, bo jest taksamo zimno jak w lodówce?
    >
    > i mieszkasz w piwnicy, bo nie pada, tak jak w mieszkaniu?

    Na te bezsensowne porównania odpowiedział już Piotr, więc nie ma sensu dalej bić
    piany. Tylko po jaką cholerę zakładasz ten wątek, skoro i tak wiesz lepiej od innych
    co potrzebujesz?! A kup se co chcesz i dupy nie zawracaj.

  • 26. Data: 2013-10-05 20:10:15
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu sobota, 5 października 2013 16:34:15 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    >
    > mi się odpalić Racal-Redaca. Testowałem autorouting. To, co Protelowi
    >
    > zajmowało n minut jemu zajmowało n sekund i skuteczność była lepsza, no ale

    Też tego nie rozumiem. To jest jakiś obłęd. Coraz bardziej szybszy sprzęt a
    programy coraz bardziej rozbuchane, łącznie z jedynie dzisiaj słusznym Windowsem. To
    jest wzajemnie nakrecająca sie spirala. Czy jest jakiś
    kres tego ogłedu?
    Do tego wykorzystanie czegoś takiego jak .NET, co jedynie podkręca napędzanie się
    spirali.

    pytajacy

  • 27. Data: 2013-10-05 21:17:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-10-04 11:30, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ktoś Ci odpowiada jak najbardziej rzeczowo podając logiczny argument,

    Nie jest logicznym argument o ZX Spectrum w kontekście laptopa
    biznesowego. Pakiety biurowe robią się coraz większe i bardziej
    mułowate. Czytnik poczty to też raczej nie Elm. W tej chwili mam
    otwartego Tb i zajmuje 220 MB. Tak Megabajtów.
    Pytający pisze o grafice procka wiec chyba nie zamierza kupować lapka z
    jakimś wypasionym czipem graficznym NV czy ATI. Czyli w sam raz to
    zastosowań biurowych. A moc procka przyda się za rok czy 2, gdy pakiety
    będą bardziej rozbudowane, przeźroczystości jeszcze bardziej
    zajebiaszcze itp.

    > bo
    > Twoje pytanie sugeruje, że nie wpadłeś na to, a Ty odpowiadasz atakiem.
    > Nieładnie.

    Twierdzenie schebela nic nie wnosi do dyskusji. Kupowanie teraz sprzętu
    poniżej I5 jest bez sensu. No chyba ze potrzebujesz lapka do serwisów
    mającego pracować jako terminal.

    > Samochód ma być bezpieczny, wygodny i bezawaryjny!
    > Lodówka jest wygodniejsza niż balkon (i mniej awaryjna - bo zmiana
    > temperatury czy słońce to awaria balkonu)
    > Mieszkanie wygodniejsze niż piwnica.
    > Tego, czy Twój komputer będzie 1*10^6, czy 1.1*10^6 szybszy od Ciebie
    > nigdy nie zauważysz.

    Zauważy czy za rok okno mu się będzie otwierać w 2 sekundy czy w 8.

    Natomiast jak się zepsuje to zauważysz. Dlatego
    > podstawowym kryterium powinna być bezawaryjność (jeśli gdzieś są takie
    > rankingi)

    Próbowałem kierować się kiedyś opiniami o awaryjności. Nie pozostawili
    suchej nitki na HP, Acerze, Asusie, Toshiba, Fujitsu itp. Nawet Dellowi
    i IBM (wtedy) się oberwało. Gdybym miał się słuchać internetowych speców
    to do tej pory nie miałbym laptopa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2013-10-05 21:29:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-10-04 18:22, J.F pisze:

    > Jeszcze bedziesz klal na te nowe wersje windows i office :-P
    >
    > Jedyna zaleta ze doswiadczenie zdobyte w G8 moze w przyszlosci pomoc
    > bezbolesnie przesiasc sie na win 9.

    > No ale jakich, przecietny czlowiek nie ma potrzeby setki aplikacji naraz
    > odpalac ...

    Czytnik poczty, przeglądarka. Dostajesz lub wyszukujesz dokumenty do
    przejrzenia. Włącza ci się czytnik pdf, czasami Word i PowerPoint (lub
    odpowiedniki). jak oglądasz kilka dokumentów to masz duże szanse, że
    odpalą ci się wszystkie edytory/viewery Do tego sofcik do pracy czyli
    jakiś ERP, CMMS, ERP czy inne wynalazki. I to nie te w tej chwili ale za
    rok czy dwa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2013-10-05 21:37:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-10-05 17:11, s...@g...com pisze:

> [...]
    piany. Tylko po jaką cholerę zakładasz ten wątek, skoro i tak wiesz lepiej od innych
    co potrzebujesz?! A kup se co chcesz i dupy nie zawracaj.

    Przedstawił 3 procki nie różniące się zbytnio ceną ale różniące się
    trochę wydajnością i zużyciem energii. Pytał o te subtelne różnice a nie
    o to czy teraz jest sens kupować lapka z I5/I7 czy wystarczyłby jakiś
    Celeron Dual czy też 486.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2013-10-06 11:23:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 04 Oct 2013 17:10:45 +0200, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > 1. przypadek. szybko musisz uruchomić komputer i wysłać emaila. na

    Błędne założenie wynikające z anachronicznych przyzwyczajeń. Komputer
    nie należy uruchamiać, on ma być jedynie wybudzony. Na
    smartfonie/tablecie ten pdf otwieram od razu, nie ma potrzeby
    "uruchamiania" żadnego komputera.

    --
    Marek