  • 1. Data: 2013-10-04 20:10:58
    Temat: Czy LCD LED mają inwerter?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Mam już pewien absmak do tego urzadzenia, bo okazał się pieta
    achillesową LCD opartych na lampach CCFL. Po ok. 5 latach zaczynają
    masowo padac w moich sprzetach i znajomych (na ogol szajsung lub
    L.Gówno).W CRT padał trafopowielacz, ale gdzies po 20 latach....
    Dlatego zastanawia mnie, czy w LCD LED da sie napedzac uklady wylacznie
    niskim napieciem, a jesli tak, czy producenci tak robią, czy raczej nie
    chca budować niezniszczalnego sprzetu?
    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2013-10-04 22:11:42
    Temat: Re: Czy LCD LED mają inwerter?
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-04 20:10, the_foe pisze:
> [...]
    > Dlatego zastanawia mnie, czy w LCD LED da sie napedzac uklady wylacznie
    > niskim napieciem, a jesli tak, czy producenci tak robią, czy raczej nie

    To nie jest pieta achillesowa sprzetu tylko prezent od producenta, kup
    cos innej firmy niz LG szajsung i bedzie dzialac lata. Expierdzi
    inzyniery od szajsunga zaprojaktowali uklady zasilania w taki sposob ze
    elementy wrazliwe na temperature nie maja odpowiedniego chlodzenia efekt
    znaja ci ktorzy serwisuja elektronike.

  • 3. Data: 2013-10-04 22:20:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > achillesową LCD opartych na lampach CCFL. Po ok. 5 latach zaczynają
    > masowo padac w moich sprzetach i znajomych (na ogol szajsung lub
    W samsungach itp monitorach - 90% awarii to spuchniete kondensatory w
    zasilaczu (sieciowym, czasem też na płytce elektroniki). Niestety
    zaniedbane tego typu uszkodzenie (tzn wymuszanie działania, pomimo
    spuchnięcia, poprzez podgrzewanie, czekanie aż się włączy, wielokrotne
    właczanie-wyłączanie, by w końcu ruszył) czasem kończy się też ubiciem
    "elektroniki sygnałowej", co już ewentualną naprawę czyni totalnie
    nieopłacalną.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-10-04 23:40:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello the_foe,

    Friday, October 4, 2013, 8:10:58 PM, you wrote:

> [...]
    > Dlatego zastanawia mnie, czy w LCD LED da sie napedzac uklady wylacznie
    > niskim napieciem, a jesli tak, czy producenci tak robią,

    Raczej tak ale to niczego nie zmienia.

    > czy raczej nie chca budować niezniszczalnego sprzetu?

    A jaki samobójca chciałby tak robić?

    --
    Best regards,
    RoMan