  • 1. Data: 2013-10-02 18:25:25
    Temat: Czy istnieje taki układ do obsługi aku li-pol?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie istnieje układ o następujących
    właściwościach:

    1. Wejście podłączamy do akumulatorka li-pol.
    2. Na wyjściu zawsze mamy ustalone napięcie, niższe od napięcie na
    akumulatorze. Dajmy na to 3,6V. Bez względu na to czy właśnie trwa
    ładowanie czy też akumulatorek się rozładowuje.
    3. Gdy napięcie na wejściu zbliży się do tego na wyjściu układ działa
    jak wyłącznik - odłącza wszystkie odbiorniki od akumulatorka,
    przeciwdziałając jego dalszemu rozładowywaniu.

    Można coś takiego gdzieś dostać?

  • 2. Data: 2013-10-02 18:27:27
    Temat: Re: Czy istnieje taki układ do obsługi aku li-pol?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > jak wyłącznik - odłącza wszystkie odbiorniki od akumulatorka,
    > przeciwdziałając jego dalszemu rozładowywaniu.

    Myślę, że wiele stabilizatorów LDO jest w stanie spełnić te założenia. Na
    pewno nie wszystkie spełniają punkt 3. Natomiast część z tych, które nie
    spełniają, ma wejście sterujące, na które można podawać sygnał z jakiegoś
    komparatora.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2013-10-02 20:36:40
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

> [...]
    > Na pewno nie wszystkie spełniają punkt 3. Natomiast część z tych, które
    > nie spełniają, ma wejście sterujące, na które można podawać sygnał z

    Hmm... Są stabilizatory LDO, które są w stanie pracować przy tak małej
    różnicy napięć? Naładowany akumulatorek li-pol to przecież około 4,2V, a
    po drugiej stronie chciałbym mieć np. 3,6V.
    Ideałem byłaby już sytuacja, w której układ jest w stanie działać do
    momentu, kiedy napięcia się wyrównają lub przynajmniej prawie wyrównają.

  • 4. Data: 2013-10-02 21:00:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Hmm... Są stabilizatory LDO, które są w stanie pracować przy tak małej
    > różnicy napięć? Naładowany akumulatorek li-pol to przecież około 4,2V, a
    > po drugiej stronie chciałbym mieć np. 3,6V.

    Są. Wejście na stronę Farnella czy innego sklepu i posortowanie
    stabilizatorów według Vdo naprawdę nie jest takie trudne.

    > Ideałem byłaby już sytuacja, w której układ jest w stanie działać do
    > momentu, kiedy napięcia się wyrównają lub przynajmniej prawie wyrównają.

    Może po prostu używaj akumulatorka, który już taką funkcję ma wbudowaną.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2013-10-03 00:54:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 02 Oct 2013 18:25:25 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie istnieje układ o
    następujących
    > właściwościach:

    Poszukaj modułów pcb do lipo, np:

    http://stores.ebay.com/All-Battery-Center/PCB-PCM-BM
    S-for-Li-Ion-LiPO-/
    _i.html?_fsub=1830960016

    Moduły montuje się bezpośrednio na konektorach pakietu lipol. Na
    pewno odlaczaja baterie po przekroczeniu bezpiecznego poziomu
    rozładowania, natomiast nie wiem czy znajdziesz pcb z zintegrowanym
    ldo.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-10-03 09:07:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Ideałem byłaby już sytuacja, w której układ jest w stanie działać do
    > momentu, kiedy napięcia się wyrównają lub przynajmniej prawie wyrównają.

    Kiedyś uparcie szukałem jakiegoś stabilizatora notując sobie parametry
    różnych przeglądanych przy okazji.
    W moich zapiskach najniższe drop-out ma TPS731xx - 30mV typowo przy 150mA.
    Ale nie widzę wersji 3V6, ani adj (jest w opisie, nie widzę w spisie symboli
    produkowanych).
    Dodatkową jego zaletą jest "Cap-Free". Większość Low-dropów wymaga na
    wyjściu kondensatora o ESR w konkretnym przedziale.
    P.G.