  • 1. Data: 2013-10-02 11:05:08
    Temat: miniaturowy nadajnik/namiernik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mam prośbę o "burzę mózgów" - coś małego i niedrogiego co by się
    nadawało do namierzania niewielkiego zwierzęcia (kota).

    Póki co myślę nad dwiema koncepcjami:

    1. mały telefon z GPS nadający pozycję przez komórkowy internet
    2. mały nadajnik radiowy + odbiornik z silnie kierunkową anteną (taki
    zestaw jak do dawnych radioamatorskich polowań na "lisa")

  • 2. Data: 2013-10-02 11:14:06
    Temat: Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > Mam prośbę o "burzę mózgów" - coś małego i niedrogiego co by się
    > nadawało do namierzania niewielkiego zwierzęcia (kota).

    Z jakiej odległości chcesz namierzyć tego kota ?

    Paweł

  • 3. Data: 2013-10-02 11:25:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
> [...]
    >2. mały nadajnik radiowy + odbiornik z silnie kierunkową anteną (taki
    >zestaw jak do dawnych radioamatorskich polowań na "lisa")

    Pierwsze.
    Bo drugie to jednak im wieksza odleglosc tym wieksza moc, antena,
    baterie itp.
    No i sa gotowe "cat camera".

    I sa tez gps dla ptakow, to mnie zaskakuje, bo potrafi miesiacami
    dzialac.
    GPS sie wlacza na minute co godzine ?

    tu takie krotsze
    http://www.pigeongps.com/index-en.htm

    J.

  • 4. Data: 2013-10-02 11:59:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 11:14, pawel2420 pisze:

    > Z jakiej odległości chcesz namierzyć tego kota ?

    Standardowy "promień krążenia" kota - pewnie ze 2km.

  • 5. Data: 2013-10-02 12:05:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 11:25, J.F pisze:

    > Pierwsze.
    > Bo drugie to jednak im wieksza odleglosc tym wieksza moc, antena,
    > baterie itp.

    No właśnie nie wiem, jakie są obecnie gabaryty itepe - np. na kilometr
    lub dwa zasięgu.

    > No i sa gotowe "cat camera".

    Tylko to do kontroli po powrocie.

    > I sa tez gps dla ptakow, to mnie zaskakuje, bo potrafi miesiacami dzialac.
    > GPS sie wlacza na minute co godzine ?
    >

    > tu takie krotsze
    > http://www.pigeongps.com/index-en.htm

    Auć... 300 euro...

  • 6. Data: 2013-10-02 12:08:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Lawa napisał:

    > Standardowy "promień krążenia" kota - pewnie ze 2km.

    Różnie to bywa w tym standardowym promieniu krążenia:

    https://www.youtube.com/watch?v=eC179QpCS3I

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2013-10-02 12:23:30
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > Standardowy "promień krążenia" kota - pewnie ze 2km.

    Urządzenie z zasięgiem do 50m może być małe a do jego zasilania
    wystarczy bateria wymieniana raz na rok. Nie ma tez problemów formalnych
    związanych z użytkowaniem. Osiągnięcie zasięgu aż 2km w praktyce nie
    będzie proste ani tanie.

    Paweł

  • 8. Data: 2013-10-02 12:27:10
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    http://allegro.pl/nowy-lokalizator-samochodowy-gps-t
    k110-z-gprs-gsm-i3561396533.html

  • 9. Data: 2013-10-02 12:28:33
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    http://allegro.pl/mini-lokalizator-gps-dla-psa-lub-k
    ota-akcesoria-i3568786722.html

  • 10. Data: 2013-10-02 12:33:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 12:23, pawel2420 pisze:

> [...]
    > wystarczy bateria wymieniana raz na rok. Nie ma tez problemów formalnych
    > związanych z użytkowaniem. Osiągnięcie zasięgu aż 2km w praktyce nie

    Litości, na 50m to mi nie jest potrzebny namiernik tylko paczka kocich
    chrupków do zagrzechotania ;)