  • 11. Data: 2013-10-04 14:31:53
    Temat: Re: NTG? procesory intella?
    Od: morghul <m...@t...pl>

    No jak biznesowy to weź ten najdroższy, przecież to logiczne. Każdy
    biznesmen musi mieć wypasionego ultrabooka ;)

    morghul

    P.S. Naprawdę masz problem z poszukaniem tych informacji w sieci,
    pomijając to, że to nie jest odpowiednia grupa?

  • 12. Data: 2013-10-04 15:18:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    morghul napisał:

    > No jak biznesowy to weź ten najdroższy, przecież to logiczne.
    > Każdy biznesmen musi mieć wypasionego ultrabooka ;)

    Nie każdy. Tylko ten lepszy. Dlatego trzeba kupić nowy i się pokazać.
    Wtedy wygrywa się wszystkie negocjacje z cieniasami, co mają krótszego.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2013-10-04 17:10:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > mam dylemat.
    i wszyscy Cię kopią w dupe, a ja jestem zagorzałym przeciwnikiem takiego
    postępowania, ale sam się prosisz.
    Moje zdanie spróbuje opisać tak:
    Weźmy do porównania 2 komputery: taki z procesorem i7 i z konkurencji.
    1. przypadek. szybko musisz uruchomić komputer i wysłać emaila. na
    którym komputerze szybciej to zrobisz: Na tym który ma dysk SSD (no
    chyba ze jeszcze któryś niema windowsa tylko linuksa)
    2. Na którym szybciej otworzysz PDfa? Znowu jeśli musi się wczytać
    przeglądarka PDF, potem plik pdf - szybszy będzie ten który ma szybszy
    dysk, w większości to ssd
    3. i tak możemy bez końca
    oczywiście że film (12 klatek na sekundę) będzie liczył szybciej i7, ale
    co za różnica jak na efekt i tak poczekasz do rana? I tak bateria tego
    nie wytrzyma! Mało tego, być moze energia zaoszczędzona na dysku SSD
    przewyższy różnice w energochłonności procesorów! Gdybś jednak
    porównywał komputery wyposażone tylko w ssd, (albo te same hdd) w
    podobnej klasie cenowej różnice będą trudno mierzalne, nie odczuwalne
    dla zwykłego użytkownika.
    Może powinieneś się skupić na trwałości, gwarancji door to door, albo
    wręcz zagłosować portfelem za firmą AMD?

    Co byś nie kupił, będzie działać dobrze, a Ty i tak będziesz miał
    zgryza: czy to był najlepszy wybór?
    :)

    Powodzenia i nie przejmuj się opinią innych
    ToMasz

  • 14. Data: 2013-10-04 18:22:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości
    >Zasadniczo myślę że kontynuowanie tej dyskusji jest bez sensu, ale
    >napiszę tylko że laptopa kupuje się na dłuższy czas. tzn ja kupuję go
    >nie na rok, tylko na troche dłuższy okres czasu.
    >więc chciał bym by nowy windows, nowe wersje offica, itp pracowały na
    >nim wydajnie nie tylko dzisiaj, ale i za jakiś czas.

    Jeszcze bedziesz klal na te nowe wersje windows i office :-P

    Jedyna zaleta ze doswiadczenie zdobyte w G8 moze w przyszlosci pomoc
    bezbolesnie przesiasc sie na win 9.

    >laptop ma być wydajny, bo nie tylko maila się wysyła.

    >szybszy procesor / komputer jest wygodniejszy niż wolny, bo można na
    >nim uruchomić więcej aplikacji, jest bardziej perspektywiczny.

    No ale jakich, przecietny czlowiek nie ma potrzeby setki aplikacji
    naraz odpalac ...

    >odkurzaczem 600w też da się odkurzyć, ale szybciej, wygodniej zrobisz
    >to takim 2000w

    Trafne porownanie ... bo nie jestem przekonany czy domowy odkurzacz
    potrzebuje az 2kW.

    J.

  • 15. Data: 2013-10-04 23:57:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 04.10.2013 18:22, J.F wrote:

    > Trafne porownanie ... bo nie jestem przekonany czy domowy odkurzacz
    > potrzebuje az 2kW.

    Żeby choć był 2x wydajniejszy od tego 600W...
    Drut żelazny w uzwojeniu to i grzać musi.

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2013-10-05 10:20:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Pytałem o coś innego.

    Tak, ale zapytałeś na grupie elektronicznej, a nie komputerowej. Stąd
    odpowiedzi typowe dla elektroników - konstruktorów tego typu sprzętu, a nie
    użytkowników.
    Ja mam komputer sprzed może 5 lat i jeszcze nigdy nie zauważyłem aby był
    wolniejszy ode mnie (AESa czy SHA256 przelicza w 1us).

> [...]
    > więc chciał bym by nowy windows, nowe wersje offica, itp pracowały na nim
    > wydajnie nie tylko dzisiaj, ale i za jakiś czas.

    Według mnie to jest jakaś zmowa między twórcami oprogramowania i
    producentami sprzętu aby pisać coraz wolniej chodzące programy aby ludzie
    kupowali wciąż nowy sprzęt bo ten co mają chodzi za wolno. Gdzieś czytałem,
    że jakiś program łamiący chyba (kiepskie wtedy) zabezpieczenie plików chyba
    Worda, co zajmowało mu kilka ms czekał potem parę sekund, aby użytkownikowi
    nie wydawało się że zapłacił za coś co jest za łatwe.

    > wybacz, ale łatwiej pracuje się na laptopie 2 rdzeniowym, nawet C2D niż na
    > atomie 1.6. z obu maszyn da się wysłać maila, przeglądnąć stronę, itp,
    > ale z jednego robi się to szybciej, wygodniej, lepiej niż z drugiego.

    Ja, jako elektronik jestem pewien, że gdybym miał jeden czy drugi jako
    komputer (biurowy ! - bo o takim cały czas mówimy) to chyba nie potrafiłbym
    zauważyć różnicy. Oczywiście co innego jak ktoś gra w jakieś gry z
    super-hiper grafiką.

    > odkurzaczem 600w też da się odkurzyć, ale szybciej, wygodniej zrobisz to
    > takim 2000w

    Ale tu zauważysz różnicę a w komputerach (przy pracy biurowej) nie.

    > OK. ale ja o jakość nie pytam. ja wybrałem już taki model, który daje mi
    > odpowiednią gwarancję producenta, który potencjalnie powinien być dobrej
    > jakości. narazie pytałem o całkiem inną kwestię, prawda?

    A ja nie odpowiadałem na Twoje pytanie, tylko chciałem Ci łagodnie zwrócić
    uwagę, że pytasz ludzi, którzy może trochę inaczej myślą (NTG) i jak Ci
    odpowiadają tak jak myślą (w jak najlepszej wierze aby pomóc) to odpowiadasz
    krytykując ich.

    > Z mojej strony EOT

    OK.
    P.G.

  • 17. Data: 2013-10-05 11:06:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Oct 2013 10:20:35 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > Ja mam komputer sprzed może 5 lat i jeszcze nigdy nie zauważyłem aby był
    > wolniejszy ode mnie (AESa czy SHA256 przelicza w 1us).

    Jestes pewien ? AES to chyba dosc skomplikowany szyfr i 1us moze byc
    malo.

    W dodatku czesto szyfry zawieraja operacje "nieprocesorowe",
    tzn np "wybierz bity 5, 13, 21 i 27" jest upierdliwa.
    Szyfry z serii RC byly projektowane "pod komputery".

    Tak czy inaczej - liczy tego AES wielokrotnie szybciej niz czlowiek
    :-)

    Ale inne rzeczy juz niekoniecznie sa takie szybkie, ja blyskawicznie
    zaplanuje trase z Wroclawia do Olsztyna, wystarczy rzut oka na mape.
    A nawigacja liczy i liczy ... fakt ze czasem obliczy lepsza :-)

    > Według mnie to jest jakaś zmowa między twórcami oprogramowania i
    > producentami sprzętu aby pisać coraz wolniej chodzące programy aby ludzie
    > kupowali wciąż nowy sprzęt bo ten co mają chodzi za wolno.

    Nie ma zmowy, chyba ze na najwyszym poziomie - MS moze sie latwo z
    Intelem dogadac. Tysiace innych firm softwarowych trudno byloby
    naklonic.

    Ot po prostu - biblioteki i uniwersalnosc. I bajery.

    Obecnie to mnie zastanawia pamiec ... co w tych GB ram siedzi ...

> [...]
    > komputer (biurowy ! - bo o takim cały czas mówimy) to chyba nie potrafiłbym
    > zauważyć różnicy. Oczywiście co innego jak ktoś gra w jakieś gry z

    Ja mam taki jeden sluzbowy skomplikowany bazodanowy program, ktory
    moge porownac na wielu komputerach, i wyniki sa dziwne. Generalnie na
    szybszym sprzecie lepiej chodzi, ale nie wszystko.
    No i w ogole chodzi jakos podejrzanie wolno jak na to co powinien.
    .NET sie msci ?

    J.

  • 18. Data: 2013-10-05 11:07:03
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:l2oi4i$aid$1@somewhere.invalid...

    > Ja, jako elektronik jestem pewien, że gdybym miał jeden czy drugi jako
    > komputer (biurowy ! - bo o takim cały czas mówimy) to chyba nie
    > potrafiłbym zauważyć różnicy.

    Masz zajebiste pojęcie o pracy biurowej. Wypić kawy (w tym czasie komputer
    się włączy), napisać maila (podczas włączania programu pocztowego można
    zjeść drugie śniadanie) i iść do domu.

  • 19. Data: 2013-10-05 14:25:20
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > Jeszcze bedziesz klal na te nowe wersje windows i office :-P
    >
    > Jedyna zaleta ze doswiadczenie zdobyte w G8 moze w przyszlosci pomoc
    > bezbolesnie przesiasc sie na win 9.

    ja już klne... jarek... ...
    ale niestety niebawem wsparcie dla XP się konczy, a prawda też jest taka, że
    nie da sie kupić nowego sprzętu z sensownym windowsem.

    więc chcąc nie chcąćc, trzeba sie przelamac i pracowac na czyms nowszym.
    latwe to nie jest, bo wiem jak mnie nowy office wkurza...

    > No ale jakich, przecietny czlowiek nie ma potrzeby setki aplikacji naraz
    > odpalac ...\

    z mojego punktu widzenia nawet nowe ofice potrafi mulić na maszynie z przed
    kilku lat. nie kilkunastu, ale kilku. a niestety mamy coraz lepsze
    procesory, pamieci, i tak dalej, i mam wrazenie to wszystko zwalnia
    producenta oprogramowania z dbania o to by ten program byl wydajny, szybki,
    przyjazny. obecnie jest on kolorowy, graficzny, multimedialny, stylowy.
    potem dopiero uzytecznosc, dostepnosc, funkcjonalnosc, itp.

    biorac to pod uwage, i też to, że ciężko mi przewidzieć co będę potrzebował
    odpalić na tej maszynie za rok, wolę wybrać to co się da najlepszego,
    oczywiscie w ramach rozsądku. a że między pewnymi komponentami dopłata jest
    niewielka bo 100-200 zł w zględem całej kwoty to niewiele, to wolę chyba
    wybrać coś mocniejszego - nawet dlatego, by za rok czy dwa lub trzy sprzedać
    to może troche łatwiej.

    > Trafne porownanie ... bo nie jestem przekonany czy domowy odkurzacz
    > potrzebuje az 2kW.

    No, 2 może nie, ale uwież mi że jako posiadacz psa gwarantuje ci że 5600 to
    troche za malo by bylo to wygodne i przyjemne.
    :-) akurat tutaj mam doświadczenie bo mialem taka sytuacje...

    tak czy inaczej, muszę wybrać sprzęt. między jednym a drugim procesorem
    dopłata jest znikoma. sama maszyna w jednej i drugiej wersji to dokładnie ta
    sama baza. No więc skoro dopłacic trzeba niewiele, to szukam argumentu np
    energetycznego. bo pewny jestem że zasadniczo słabsza wersja mi wystarczy.
    ale jak wiesz, zapas mocy, nie szkodzi. No i dlatego pytam:)

    a irytuje mnie to co opisalem - pytam o jedno, a otrzymuje informacje że tak
    naprawde to nie potrebuje nawet tego slabszego. bo ktoś, kto odpowiada,
    udowodni mi ze maila mozna wyslac nawet z 486.
    troche nie o to chodzi.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 20. Data: 2013-10-05 14:33:52
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

> [...]

    > producentami sprzętu aby pisać coraz wolniej chodzące programy aby ludzie
    > kupowali wciąż nowy sprzęt bo ten co mają chodzi za wolno.

    wlasnie sam to napisalem przedchwilą, jarkowi. tu się Piotr zgadzam z tobą
    wpełni.

    > Ja, jako elektronik jestem pewien, że gdybym miał jeden czy drugi jako
    > komputer (biurowy ! - bo o takim cały czas mówimy) to chyba nie
    > potrafiłbym zauważyć różnicy.

    No, mogę ci pokazać, bo się przesiadam między takimi kilka razy dziennie.
    :-)

    No i EOT złamałem.
    :-)

    dziękki,