eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Date: Fri, 23 Jul 2010 16:35:02 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 55
    Message-ID: <i2c9bt$ktb$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
    <4c4948d3$0$19172$65785112@news.neostrada.pl> <i2br2v$ep0$1@news.onet.pl>
    <4c497bb9$0$19171$65785112@news.neostrada.pl> <i2bvmh$v1r$1@news.onet.pl>
    <i2c0e5$hde$1@inews.gazeta.pl> <i2c7n8$lcj$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs58554.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1279895742 21419 91.94.101.134 (23 Jul 2010 14:35:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jul 2010 14:35:42 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <i2c7n8$lcj$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
    Thunderbird/3.0.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298965
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
    > Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>> Użytkownik R2r napisał:
    >>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>>>
    >>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
    >>>>>
    >>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
    >>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
    >>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
    -wakacji,wiadomosc.html
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>
    >>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
    >>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
    >>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
    >> ^^^^^^^^^^^^^^
    >>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
    >>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
    >>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
    >>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
    >>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
    >>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
    >>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
    >>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
    >>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
    >>
    >> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
    >> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
    >> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
    >> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
    >> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
    >> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
    > Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
    > drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
    > drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.

    Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
    prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
    bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
    mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.

    > Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
    > W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
    > myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
    > uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
    > juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
    > wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
    > nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
    > zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).

    Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
    może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
    przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: