-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Date: Fri, 23 Jul 2010 16:35:02 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 55
Message-ID: <i2c9bt$ktb$1@inews.gazeta.pl>
References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
<4c4948d3$0$19172$65785112@news.neostrada.pl> <i2br2v$ep0$1@news.onet.pl>
<4c497bb9$0$19171$65785112@news.neostrada.pl> <i2bvmh$v1r$1@news.onet.pl>
<i2c0e5$hde$1@inews.gazeta.pl> <i2c7n8$lcj$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: public-gprs58554.centertel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1279895742 21419 91.94.101.134 (23 Jul 2010 14:35:42 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jul 2010 14:35:42 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <i2c7n8$lcj$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
Thunderbird/3.0.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298965
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
> Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
>>> Użytkownik R2r napisał:
>>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
>>>>
>>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
>>>>>
>>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
>>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
>>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
-wakacji,wiadomosc.html
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
>>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
>>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
>> ^^^^^^^^^^^^^^
>>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
>>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
>>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
>>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
>>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
>>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
>>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
>>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
>>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
>>
>> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
>> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
>> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
>> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
>> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
>> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
> Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
> drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
> drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.
Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.
> Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
> W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
> myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
> uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
> juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
> wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
> nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
> zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).
Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.10 18:17 Rafał \"SP\" Gil
- 23.07.10 18:21 kamil
- 23.07.10 18:27 Rafał \"SP\" Gil
- 23.07.10 18:49 Arek (G)
- 23.07.10 19:13 J.
- 23.07.10 19:44 J.F.
- 23.07.10 20:53 Tomasz Pyra
- 23.07.10 20:59 Rafał \"SP\" Gil
- 23.07.10 21:10 Tomasz Pyra
- 23.07.10 23:05 DoQ
- 24.07.10 00:48 R2r
- 24.07.10 03:55 Rafał \"SP\" Gil
- 24.07.10 14:02 Tomasz Pyra
- 24.07.10 18:57 Gabriel 'wilk
- 24.07.10 19:06 Gabriel 'wilk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz