eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Data: 2010-07-23 16:35:02
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
    > Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>> Użytkownik R2r napisał:
    >>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
    >>>>
    >>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
    >>>>>
    >>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
    >>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
    >>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
    -wakacji,wiadomosc.html
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>
    >>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
    >>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
    >>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
    >> ^^^^^^^^^^^^^^
    >>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
    >>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
    >>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
    >>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
    >>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
    >>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
    >>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
    >>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
    >>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
    >>
    >> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
    >> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
    >> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
    >> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
    >> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
    >> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
    > Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
    > drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
    > drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.

    Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
    prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
    bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
    mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.

    > Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
    > W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
    > myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
    > uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
    > juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
    > wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
    > nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
    > zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).

    Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
    może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
    przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: