-
Data: 2010-07-24 19:06:57
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
>> Artur Maśląg pisze:
>>> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
>>>> Użytkownik R2r napisał:
>>>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
>>>>>
>>>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
>>>>>>
>>>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
>>>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
>>>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
-wakacji,wiadomosc.html
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
>>>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
>>>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
>>> ^^^^^^^^^^^^^^
>>>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
>>>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
>>>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
>>>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
>>>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
>>>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
>>>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
>>>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
>>>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
>>>
>>> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
>>> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
>>> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
>>> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
>>> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
>>> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
>> Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
>> drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
>> drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.
>
> Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
> prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
> bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
> mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.
>
>> Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
>> W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
>> myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
>> uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
>> juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
>> wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
>> nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
>> zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).
>
> Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
> może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
> przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?
Bylo zle i to z powodu klientow wyprzedzajacych na czwartego a nie na
trzeciego co jest dzis norma w PL chocby na drogach pseudo krajowych.
Zreszta jesli chesz konkret to w tamtym roku wracajac z wakacji krajowa
jedynka tuz po tym jak mnie udalo sie uniknac jakims cudem dzwonu z BMW
jadacym duzo, duzo za szybko uslyszalem po kilkudziesieciu sekundach na
CB, ze droga przed Swieciem jest zablokowan bo wlasnie byl dzwon BMW z
Mondeo. Po przyjedzie do domu porzeczytalem w necie, ze BMW poszlo na
czolowke z mondeo podczas wyprzedzania wlasnie na 3/4tego - final byl
taki ze klienci z BMW polecieli smiglowcem do szpitala a kobieta i
mezczyzna z Mondka na miejscu do piachu (to bylo to samo BMW co bylo ze
mna na kursie kolizyjnym) :-(
ps. znajomi z pracy zgineli na zakopiance tuz za rabka bo gosc terenowka
przebil sie przez bariery bo zapierdzielal na maxa i sie nie wyrobil -on
przezyl a znajomy z zona na miejscu zgon a corka roslina walczyla
kilkanascie dni w klinice i tez marla :-( - tu akurat nie bylo mowy o
zrobieniu czegokolwiek bo nie bylo miejsca i czasu a auta jechaly w
kolumnie :-(
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.10 19:48 J.F.
- 25.07.10 00:38 Artur Maśląg
- 25.07.10 00:43 Artur Maśląg
- 25.07.10 00:53 Artur Maśląg
- 25.07.10 10:58 Sergiusz Rozanski
- 25.07.10 11:58 J.F.
- 25.07.10 13:38 Cavallino
- 25.07.10 14:17 J.F.
- 25.07.10 16:17 Cavallino
- 25.07.10 20:04 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 26.07.10 06:22 Gabriel 'wilk
- 26.07.10 16:41 kakmar
- 26.07.10 18:11 Bydlę
- 26.07.10 21:31 J.F.
- 26.07.10 21:37 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo