  • Data: 2010-07-24 00:48:37
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-23 16:24, Artur Maśląg pisze:

    > Rozumiem - teraz już hipotezy służą manipulacji.
    Ale daj sobie na wstrzymanie. O jakiej manipulacji piszesz? Próbuję Ci
    uświadomić, że nie tylko nadmierna prędkość jest problemem na drodze, że
    również zbyt duże ograniczenia stwarzają niebezpieczeństwo.

    > Tego nie wiesz,
    Ty za to wiesz...

    > a nawet jeśli będzie dochodziło do wypadków, to będą
    > w skutkach dużo mniej groźne.
    Prędkość 70 km /h osobowego Seata Cordoby i ciężarowej Scanii zderzenie
    czołowe - efekt na zdjeciach, które znajdziesz gdy wpiszesz w Google
    hasło "Seat vs Scania" (uprzedzam, że zdjęcia drastyczne!). Czym się by
    różniły, gdyby prędkości podwyższyć do 90 lub 100 km/h? Niczym. Ofiar
    tyle samo.

    > Celem ma być ograniczenie nie tylko samych wypadków, ale znaczące
    > obniżenie skutków takowych.
    Zgadzam się. Skutki zderzenia przy prędkościach pojazdów rzędu 40 km/h
    będą (nawet zdecydowanie) łagodniejsze niż przy 70 km/h. Nie masz chyba
    jednak zamiaru walczyć o ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów
    do owych 40 km/h wszędzie?

    > Jeżeli statystycznie będzie mniej
    > ofiar itd. to owszem - cel zostanie osiągnięty. Fizyki i stystyki
    > nie przeskoczysz, choćbyś w roli argumentów używał dowolnie
    > dopasowanych wypadków, które by miały potwierdzać Twoje teorie
    > - przykładem jest właśnie używanie cytowanego wypadku jako
    > argumentu, że ograniczanie prędkości powoduje pogorszenie
    > bezpieczeństwa, ponieważ ludzie usypiają za kółkiem.
    > Po raz kolejny mogę tylko stwierdzić, ze to zwykła manipulacja,
    > ale z całą pewnością teoria będzie miała sporo zwolenników.

    Jeżeli wszystkie argumenty przeczące Twoim będziesz nazywał
    manipulacjami a nie dostrzeżesz w nich istoty rzeczy, polegającej na
    tym, że zmniejszanie prędkości nie jest jedynym i niekoniecznie słusznym
    rozwiązaniem problemu ale rodzi kolejne poważne problemy to niestety
    Twoje działania nie osiągną celu. Ludzie nadal ginąć w wypadkach
    drogowych będą.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __