  • 51. Data: 2011-10-06 06:56:04
    Temat: Re: NEX-5N wymiata na Dpreview
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Okt., 21:22, Kosu <6...@e...pl> wrote:

    > "Efekt Moirego". To chyba dobry moment na zakończenie wymiany zdań...
    >
    > Naprawdę istnieje duża różnica między "wiedzieć" a "powtarzać błędy z
    > tekstów znalezionych w internecie".
    >
    > Z mojej strony EOT. Jakbyś się chciał czegoś naprawdę dowiedzieć, to
    > mogę polecić niezłe 3-letnie studia z optyki. "Moire" może też przyjdzie...
    >
    > pozdrawiam,
    > PK

    jesli nie skojarzyles o co chodzi to wyjasnie ze w j polskim uzywaja
    okreslenia " wystepuje mora".
    na ten termin powinenes sie w interncie juz natknac wczesniej.

  • 52. Data: 2011-10-06 07:05:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Okt., 21:41, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > było uzyskać 10 lat temu 2MPx Camedią. Mało tego, można go było uzyskać
    > i sto lat temu, bo bez znaczenia jest tu nośnik. Po prostu przed erą
    > cyfrową nie było pędu na duże - bo o niczym to nie świadczy tylko o
    > tym, że można zrobić duże. Za to był pęd na dobre - czasami nawet
    > niezbyt ostre, ale dobre.
    > Przepraszam był pęd na duże. Pałac kultury jest duży, ten w Moskwie
    > jeszcze większy, portrety przywódców były duże, zdjęcia z poligonów w
    > wojskowych świetlicach były durze. Tak, co nie co było duże.
    >
    > Dobrze że teraz nie ma komuny, bo mielibyśmy panoramy sferyczne z

    chce ci sie pisac o przyslowiowej "d... maryny."?
    mnie tam wszystko jedno jak trwonisz swoj czas.
    nie bardzo chce mi sie dyskutowac o niczym.

    na takie posty mam calkiem fajne miejsce

    http://spherapan.vot.pl/022/022.html

  • 53. Data: 2011-10-06 07:08:07
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-06 08:56, XX YY pisze:

    > jesli nie skojarzyles o co chodzi to wyjasnie ze w j polskim uzywaja
    > okreslenia " wystepuje mora".
    > na ten termin powinenes sie w interncie juz natknac wczesniej.

    Ty nawet nie rozumiesz, dlaczego Kosu (i jeszcze paru innych wraz z nim)
    skręca się ze śmiechu czytając Twoje wypowiedzi. A wystarczyło sprawdzić
    skąd się wzięło określenie 'moire pattern' - nawet w zwykłej Wikipedii.

    "The term originates from moire (or moiré in its French form), a type of
    textile, traditionally of silk but now also of cotton or synthetic
    fiber, with a rippled or 'watered' appearance."

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 54. Data: 2011-10-06 08:07:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Okt., 09:08, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Ty nawet nie rozumiesz, dlaczego Kosu (i jeszcze paru innych wraz z nim)
    > skr ca si ze miechu czytaj c Twoje wypowiedzi. A wystarczy o sprawdzi
    > sk d si wzi o okre lenie 'moire pattern' - nawet w zwyk ej Wikipedii.
    >
    > "The term originates from moire (or moir in its French form), a type of
    > textile, traditionally of silk but now also of cotton or synthetic
    > fiber, with a rippled or 'watered' appearance."
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    Kosu jest wysokiej klasy fachowcem , potrafi zrobic zdjecia aparatem
    majacym 6 mpx i wiecej nie potrzebuje.
    Oczywiscie osoby robice zdjecia w niskiej rozdzielczopsci najlepiej
    znaja sie na fotografii w wyzszej rozdzielczosci.
    Poniewaz robia w 6 mpx wiedza najlepiej ze nie potrzeba wiecej.
    Wiedza na temat wysokiej rozdzielczosci wszystko. doslownie wszystko -
    teoterycznie i praktycznie , choc nigdy zdjecia wyzszej
    rozdzielczosci nie zrobily.
    Takich fachowcow jest tutaj mnostwo.Czerpia takze z wlasnych
    doswiadczen na temat wysokiej rozdzilczosci robiac 6 mpx.
    Panowie zabieracie glos w sprawie o ktorej nie macie najmniejszego
    pojecia praktycznego .
    Chcesz ze mna podyskutowac o foto w wysokiej rozdzielczosci to
    chetnie , pokaz najpierw wlasnorecznie zrobione zdjecie. Szkoda mi
    czasu na dyskusje o tym co by moglo byc a nie jest aly byloby gdyby
    bylo inaczej i w ogole jest inaczej ale nie tak tylko tak.
    W nieskonczonosc tak mozna.

    Najwiekszym nietaktem jaki mozna popelnic na grupie plrec
    fortocyfrowa jest oczywiscie pokazanie zdjec cyfrowych.
    Odnosze wrazenie , wlasciwie jestem pewien ze najwieksza przyjemnosc
    ludiom tutaj sprawioa wzajemne obrzucanie sie blotem.
    mnie to nie interesuje , smiesza mnie kolesie , ktorzy odsylaja mnie
    do ksiazek , nie bardzo rozumiejacy o co sami pytaja. Juz sposob w
    jaki zostaje postawione pytanie jest znakomitym indykatorem poziomu
    niewiedzy.

    Zrob wysokorozdzielcze zdjecie , sprzedaj je to porozmawiamy
    konkretniej o 200 mpx ach .

  • 55. Data: 2011-10-06 09:17:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-06 10:07, XX YY pisze:
> [...]
    > bylo inaczej i w ogole jest inaczej ale nie tak tylko tak.

    > Zrob wysokorozdzielcze zdjecie , sprzedaj je to porozmawiamy

    Nie chcę z tobą dyskutować, ale pokazać panoramkę mogę, sprzedaną, co
    prawda tylko 108Mpx, za to niesferyczna (trudniejsza w produkcji) i z
    sześciomegapiskelowego aparatu, sprzed pięciu lat:
    http://as.elte-s.com/temp/panorama.jpg

    Naprawdę nie ma czym szpanować, zrobić coś takiego jest równie łatwo jak
    nauczyć się wierszyka w podstawówce. Może tylko trochę nudne, bo trwa.

    --
    pozdrawia Adam
    /otworzę Akademię Wiązania Buta, zostanę przedsiębiorcą i rektorem/

  • 56. Data: 2011-10-06 09:28:34
    Od: mt <t...@i...pl>

    XX YY pisze:

    > Kosu jest wysokiej klasy fachowcem , potrafi zrobic zdjecia aparatem
    > majacym 6 mpx i wiecej nie potrzebuje.
    [...]

    Acha, czyli po raz kolejny wyszedłeś na idiotę, więc zaczyna się
    odwracanie kota ogonem i zmiana tematu. Kosu, w przeciwieństwie do
    Ciebie, wie o czym pisze, Ty tylko fantazjujesz. Może czas już zmienić
    ksywę, jak to masz w zwyczaju, może Moire?

    --
    marcin

  • 57. Data: 2011-10-06 09:43:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-10-05 09:42:44 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > Rozdzielczosc emulscji fotochemicznej odpowiada na malym obrazku okolo
    > 200 mpx.

    Przestań już bredzić, ok? Proszę. Bardzo.

    de Fresz

  • 58. Data: 2011-10-06 10:27:59
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > Kosu jest wysokiej klasy fachowcem , potrafi zrobic zdjecia aparatem
    > majacym 6 mpx i wiecej nie potrzebuje.

    Tu nawet nie jest istotne czy i jakim aparatem potrafi zrobić zdjęcie -
    ważne, że w odróżnieniu od Ciebie dokładnie wie, w jakiej sprawie
    zabiera głos - i w efekcie nie wypisuje głupot.
    U Ciebie niestety jest inaczej - na robieniu panoram prawdopodobnie się
    znasz (pisze to na wiarę - bo panoramy mnie nie interesują i nie
    zaglądałem do linków z Twoimi panoramami), ale często w dyskusjach
    wypowiadasz się w kwestiach na których znasz się słabo albo wcale i
    wtedy wypisujesz głupoty - co gorsza bardzo mentorskim tonem. Co gorsza,
    gdy Ci się zwraca uwagę, że wypisujesz bzdury zamiast się wycofać i
    podziękować za sprostowanie brniesz w zaparte albo wykręcasz kota ogonem
    udając, ze pisałeś coś zupełnie innego. Parę razy już Ci zreszta to tu
    jednoznacznie wytknięto.

    > Oczywiscie osoby robice zdjecia w niskiej rozdzielczopsci najlepiej
    > znaja sie na fotografii w wyzszej rozdzielczosci.
    > Poniewaz robia w 6 mpx wiedza najlepiej ze nie potrzeba wiecej.

    Wyobraź sobie, że nie każdy ulega bezmyślnie propagandzie
    marketingowców, ze potrzeba mu co najmniej 15 albo i więcej megapikseli,
    a najlepiej, jeśli te megapiksele będą w kompakcie z co najmniej
    30-krotnym zoomem. Przynajmniej niektórzy analizują swoje potrzeby i
    wiedzą jak często wyższa rozdzielczość byłaby im potrzebna. I zdarza
    się, że odpowiedź brzmi 'rzadko' lub nawet 'sporadycznie'.
    To, że Tobie potrzeba więcej, nie oznacza, ze takie same potrzeby mają
    wszyscy inni.

    > Wiedza na temat wysokiej rozdzielczosci wszystko. doslownie wszystko -
    > teoterycznie i praktycznie , choc nigdy zdjecia wyzszej
    > rozdzielczosci nie zrobily.

    Czasem nie potrzeba zrobić zdjęcia - wystarczy znać dobrze podstawy
    fizyczne by wiedzieć, jakie rozwiązania maja sens. Ale - musi to być
    wiedza głęboka, a nie powoływanie się na coś o czymś się tylko coś tam
    słyszało - by nie wychodziły głupoty typu 'efekt Moire'a'.

> [...]
    > do ksiazek , nie bardzo rozumiejacy o co sami pytaja. Juz sposob w
    > jaki zostaje postawione pytanie jest znakomitym indykatorem poziomu

    Czasem po prostu prostują bzdury które Ty wypisujesz.

    > Zrob wysokorozdzielcze zdjecie , sprzedaj je to porozmawiamy
    > konkretniej o 200 mpx ach .

    Po pierwsze - błędem jest utożsamianie wysokorozdzielczego zdjęcia z
    panoramą o ogromnej ilości pikseli - można taką panoramę równie dobrze
    złożyć z większej ilości zdjęć o niskiej rozdzielczości.
    Po drugie - fakt że znalazł się klient na zdjęcie nie świadczy jeszcze o
    jego jakości - gusta ludzkie są bardzo różne i wcale nie koniecznie
    klienci chcą dobrych zdjęć.
    Po trzecie - aby o czymś dyskutować (i to mądrze) nie zawsze są
    konieczne osobiste doświadczenia praktyczne - czasem nawet ważniejsza
    jest dobra znajomość teorii. Aby móc rozsądnie dyskutować o Cesarstwie
    Rzymskim nie trzeba być ani cesarzem ani Rzymianinem...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 59. Data: 2011-10-06 15:20:54
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-10-06 10:07, XX YY wrote:
    > Kosu jest wysokiej klasy fachowcem , potrafi zrobic zdjecia aparatem
    > majacym 6 mpx i wiecej nie potrzebuje.

    To jednak coś napiszę...

    Chodzi o to, że udajesz eksperta, a wiedzę opierasz o teksty amatorskie
    znalezione w necie. Skąd to wiem? Poza tym, że "bo widać", to termin
    "efekt Moirego" występuje tylko w tekstach polskich "internetowych
    ekspertów" podobnych Tobie. Zakładam, że nigdy nie próbowałeś swojej
    wiedzy skonfrontować z żadną publikacją fachową (o naukowych nie
    wspominając).

    Nie zamierzam się licytować na wiedzę z optyki i elektroniki, bo nie ma
    to sensu. Nie zamierzam też Cię w żaden sposób obrażać. Jeśli masz
    ochotę, to mogę Ci polecić dobre teksty źródłowe na ten temat (choć
    niekonieczne z fotografią w tle). Jeśli to byłaby dla Ciebie jakaś
    straszna potwarz, to uczenie się nie jest obowiązkowe. Tylko zupełnie
    niepotrzebnie się tak zacietrzewiłeś.

    A co do prywaty: robiłem w życiu zdjęcia matrycami, o jakich nawet nie
    słyszałeś, więc proponuję przyhamować z domysłami. Aktualnie korzystam z
    6mpx, bo po prostu taki mam aparat i nie przeżywam tylko pstrykam. A
    dawno temu miałem nawet matrycę 4mpx i też dało się nią robić zdjęcia. O
    np. takie: http://tiny.pl/h1wtq
    Pewnie że dziś zrobiłbym to zdjęcie lepiej, ale nie dlatego, że mam 2mpx
    więcej.

    BTW: fotka nieostra, bo naświetlanie 1s z ręki - sorry.

    pozdrawiam,
    PK

  • 60. Data: 2011-10-07 06:22:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Po pierwsze - błędem jest utożsamianie wysokorozdzielczego zdjęcia z
    > panoramą o ogromnej ilości pikseli - można taką panoramę równie dobrze
    > złożyć z większej ilości zdjęć o niskiej rozdzielczości.

    To co jest faktem nie jest bledem .

    tworzysz na sile jakas ideologie ktora jest zupelnie pozbawiona
    sensu , nie znajduje uzasadnienia praktycznego.

    Panorama jest zdjeciem plaskim.
    W tym konkretnym przypadki jest to jedno pojedyncze zdjecie . Jest ono
    wyswietlane w ten spoosob - w takiej kolejnosci ze ogladajacy odnosi
    wrazenia jakby znajdowal sie w srodku kuli.
    Napisalem wyraznie w pierwszym poscie w tym watku
    :
    na wykonanie tego zdjecia zuzylem 1 GPX i musialem wykonac ok 500
    zdjec.
    gdybym mial sensor o rozdzielczosci 200 mpx moglbym wykonac 10 razy
    mniej zdjec lub tez przy tej samej liczbie zdjec osiagnac 10 razy
    wieksza rozdzielczosc. Matryca o wiekszej rozdzielczosci przynislaby
    wiec wyrazne korzysci . Z utesknieniem czekam na pojawienie sie
    matrycy canoan 40 mpx i nie bede narzekal ze za duza i nie wyrabia
    optyka.
    Jesli tak jest to nie jest to wina ZBYT UPAKOWANEJ MATRYCY - tylko
    ZBYT SLABEJ OPTYKI

    > Po drugie - fakt że znalazł się klient na zdjęcie nie świadczy jeszcze o
    > jego jakości - gusta ludzkie są bardzo różne i wcale nie koniecznie
    > klienci chcą dobrych zdjęć.

    nie swiadczy o jego jakosci , tylko sproboj sprzedac zdjecie slabe.
    Swiadczy o jego wartosci. zdjecie jest tyle warte ile za nie mozna
    uzyskac.
    Jesli chcesz sie przekonac ile sa warte twoje zdjecia to wystaw je
    n.p na allegro - poznasz prawde.

    > Po trzecie - aby o czymś dyskutować (i to mądrze) nie zawsze są
    > konieczne osobiste doświadczenia praktyczne - czasem nawet ważniejsza
    > jest dobra znajomość teorii.

    Jeden pisze ze teoretyzuje i traktuje to jako cos pejorytywnego drugi
    pisze ze potrzeba teori nie tylko praktyki.

    To jak to jest za duzo teoretyzuje czy za malo ?
    Nie ma dyskrepacji pomiedzy prawidlowa teoria a praktyka.

    zabierajac glos w tym watku pokazalem rowniez przyklad praktyczny ,
    dlatego ze "teoretyzowanie " tutaj to najczesciej fantazjowaniem - co
    by bylo gdyby . Ktos tam pisal ze mozna bylo zlozyc juz takie zdjecia
    20 lat temu .
    Czy zlozyl ktos ?

    Aby móc rozsądnie dyskutować o Cesarstwie
    > Rzymskim nie trzeba być ani cesarzem ani Rzymianinem...

    zrob pare zdjec wysokorozdzielczych to sie przekonasz czym jest
    matryca i jakie sa problemy.
    zrob zdjecie ostre od 50 cm do 100 m w tej rozdzielczosci.

    Ludzie tutaj fantazjuja , pisza nie jak jest w istocie a co im sie
    wydaje , najczesciej w oparciu o dyletanckie wypowiedzi zaczytane
    gdzies w sieci.

    Odnoscnie praktyki to takich zdjec i o wielokrotnie wiekszej
    rozdzielczosci mam dziesiatki
    pare z brzegu:

    http://spherapan.vot.pl/088/088.html - grobowiec , zeby nie bylo ze
    kosciol

    http://spherapan.vot.pl/085/085.html kosciol - zeby nie bylo ze
    grobowiec

    http://spherapan.vot.pl/098/098.html- mozna sobie nity i sruby
    poogladac , zeby nie bylo ze kosciol lub grobowiec.

    trza uzywac koleczka do zblizenie , gdyby ktos nie wiedzial.

    I mase innych.

    Zeby zabierac glos na temat sensu wysokiej rozdzielczosci matryc ich
    zalet i wad i nie byl on oderwany od rzeczywistosci to trzeba byc
    skonfrontowanym z problemami wystepujacymi przy fotografii w wysokiej
    rozdzielczosci ( to sie nazywa high definition ,, gdybym napisal haj
    definiszyn zaraz znajdzie sie ktos kto wie za tak sie nie pisze a wiec
    lepiej wie na temat fotografi HD jak w przypadku mojrego , hi hi hi.
    Sorry w dyskusja na temat nazwiska tego pana mnie nie kreci).

    rzecz w tym jak pisalem ze ludzie tutaj nie teoretyzuja a fantazjuja.

    Sam tez moglbys przestac tworzyc filozofie bez potrzeby. Uwazalem cie
    za jednego z rozsadniejszych na tej grupie , przynajmniej zadziej
    fantazjujacego.