    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: NEX-5N wymiata na Dpreview
    Date: Thu, 06 Oct 2011 12:27:59 +0200

    W dniu 2011-10-06 10:07, XX YY pisze:

    > Kosu jest wysokiej klasy fachowcem , potrafi zrobic zdjecia aparatem
    > majacym 6 mpx i wiecej nie potrzebuje.

    Tu nawet nie jest istotne czy i jakim aparatem potrafi zrobić zdjęcie -
    ważne, że w odróżnieniu od Ciebie dokładnie wie, w jakiej sprawie
    zabiera głos - i w efekcie nie wypisuje głupot.
    U Ciebie niestety jest inaczej - na robieniu panoram prawdopodobnie się
    znasz (pisze to na wiarę - bo panoramy mnie nie interesują i nie
    zaglądałem do linków z Twoimi panoramami), ale często w dyskusjach
    wypowiadasz się w kwestiach na których znasz się słabo albo wcale i
    wtedy wypisujesz głupoty - co gorsza bardzo mentorskim tonem. Co gorsza,
    gdy Ci się zwraca uwagę, że wypisujesz bzdury zamiast się wycofać i
    podziękować za sprostowanie brniesz w zaparte albo wykręcasz kota ogonem
    udając, ze pisałeś coś zupełnie innego. Parę razy już Ci zreszta to tu
    jednoznacznie wytknięto.

    > Oczywiscie osoby robice zdjecia w niskiej rozdzielczopsci najlepiej
    > znaja sie na fotografii w wyzszej rozdzielczosci.
    > Poniewaz robia w 6 mpx wiedza najlepiej ze nie potrzeba wiecej.

    Wyobraź sobie, że nie każdy ulega bezmyślnie propagandzie
    marketingowców, ze potrzeba mu co najmniej 15 albo i więcej megapikseli,
    a najlepiej, jeśli te megapiksele będą w kompakcie z co najmniej
    30-krotnym zoomem. Przynajmniej niektórzy analizują swoje potrzeby i
    wiedzą jak często wyższa rozdzielczość byłaby im potrzebna. I zdarza
    się, że odpowiedź brzmi 'rzadko' lub nawet 'sporadycznie'.
    To, że Tobie potrzeba więcej, nie oznacza, ze takie same potrzeby mają
    wszyscy inni.

    > Wiedza na temat wysokiej rozdzielczosci wszystko. doslownie wszystko -
    > teoterycznie i praktycznie , choc nigdy zdjecia wyzszej
    > rozdzielczosci nie zrobily.

    Czasem nie potrzeba zrobić zdjęcia - wystarczy znać dobrze podstawy
    fizyczne by wiedzieć, jakie rozwiązania maja sens. Ale - musi to być
    wiedza głęboka, a nie powoływanie się na coś o czymś się tylko coś tam
    słyszało - by nie wychodziły głupoty typu 'efekt Moire'a'.

    >[...]
    > mnie to nie interesuje , smiesza mnie kolesie , ktorzy odsylaja mnie
    > do ksiazek , nie bardzo rozumiejacy o co sami pytaja. Juz sposob w
    > jaki zostaje postawione pytanie jest znakomitym indykatorem poziomu
    > niewiedzy.

    Czasem po prostu prostują bzdury które Ty wypisujesz.

    > Zrob wysokorozdzielcze zdjecie , sprzedaj je to porozmawiamy
    > konkretniej o 200 mpx ach .

    Po pierwsze - błędem jest utożsamianie wysokorozdzielczego zdjęcia z
    panoramą o ogromnej ilości pikseli - można taką panoramę równie dobrze
    złożyć z większej ilości zdjęć o niskiej rozdzielczości.
    Po drugie - fakt że znalazł się klient na zdjęcie nie świadczy jeszcze o
    jego jakości - gusta ludzkie są bardzo różne i wcale nie koniecznie
    klienci chcą dobrych zdjęć.
    Po trzecie - aby o czymś dyskutować (i to mądrze) nie zawsze są
    konieczne osobiste doświadczenia praktyczne - czasem nawet ważniejsza
    jest dobra znajomość teorii. Aby móc rozsądnie dyskutować o Cesarstwie
    Rzymskim nie trzeba być ani cesarzem ani Rzymianinem...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)