    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: NEX-5N wymiata na Dpreview
    Date: Thu, 6 Oct 2011 23:22:39 -0700 (PDT)

    > Po pierwsze - błędem jest utożsamianie wysokorozdzielczego zdjęcia z
    > panoramą o ogromnej ilości pikseli - można taką panoramę równie dobrze
    > złożyć z większej ilości zdjęć o niskiej rozdzielczości.

    To co jest faktem nie jest bledem .

    tworzysz na sile jakas ideologie ktora jest zupelnie pozbawiona
    sensu , nie znajduje uzasadnienia praktycznego.

    Panorama jest zdjeciem plaskim.
    W tym konkretnym przypadki jest to jedno pojedyncze zdjecie . Jest ono
    wyswietlane w ten spoosob - w takiej kolejnosci ze ogladajacy odnosi
    wrazenia jakby znajdowal sie w srodku kuli.
    Napisalem wyraznie w pierwszym poscie w tym watku
    :
    na wykonanie tego zdjecia zuzylem 1 GPX i musialem wykonac ok 500
    zdjec.
    gdybym mial sensor o rozdzielczosci 200 mpx moglbym wykonac 10 razy
    mniej zdjec lub tez przy tej samej liczbie zdjec osiagnac 10 razy
    wieksza rozdzielczosc. Matryca o wiekszej rozdzielczosci przynislaby
    wiec wyrazne korzysci . Z utesknieniem czekam na pojawienie sie
    matrycy canoan 40 mpx i nie bede narzekal ze za duza i nie wyrabia
    optyka.
    Jesli tak jest to nie jest to wina ZBYT UPAKOWANEJ MATRYCY - tylko
    ZBYT SLABEJ OPTYKI

    > Po drugie - fakt że znalazł się klient na zdjęcie nie świadczy jeszcze o
    > jego jakości - gusta ludzkie są bardzo różne i wcale nie koniecznie
    > klienci chcą dobrych zdjęć.

    nie swiadczy o jego jakosci , tylko sproboj sprzedac zdjecie slabe.
    Swiadczy o jego wartosci. zdjecie jest tyle warte ile za nie mozna
    uzyskac.
    Jesli chcesz sie przekonac ile sa warte twoje zdjecia to wystaw je
    n.p na allegro - poznasz prawde.

    > Po trzecie - aby o czymś dyskutować (i to mądrze) nie zawsze są
    > konieczne osobiste doświadczenia praktyczne - czasem nawet ważniejsza
    > jest dobra znajomość teorii.

    Jeden pisze ze teoretyzuje i traktuje to jako cos pejorytywnego drugi
    pisze ze potrzeba teori nie tylko praktyki.

    To jak to jest za duzo teoretyzuje czy za malo ?
    Nie ma dyskrepacji pomiedzy prawidlowa teoria a praktyka.

    zabierajac glos w tym watku pokazalem rowniez przyklad praktyczny ,
    dlatego ze "teoretyzowanie " tutaj to najczesciej fantazjowaniem - co
    by bylo gdyby . Ktos tam pisal ze mozna bylo zlozyc juz takie zdjecia
    20 lat temu .
    Czy zlozyl ktos ?

    Aby móc rozsądnie dyskutować o Cesarstwie
    > Rzymskim nie trzeba być ani cesarzem ani Rzymianinem...

    zrob pare zdjec wysokorozdzielczych to sie przekonasz czym jest
    matryca i jakie sa problemy.
    zrob zdjecie ostre od 50 cm do 100 m w tej rozdzielczosci.

    Ludzie tutaj fantazjuja , pisza nie jak jest w istocie a co im sie
    wydaje , najczesciej w oparciu o dyletanckie wypowiedzi zaczytane
    gdzies w sieci.

    Odnoscnie praktyki to takich zdjec i o wielokrotnie wiekszej
    rozdzielczosci mam dziesiatki
    pare z brzegu:

    http://spherapan.vot.pl/088/088.html - grobowiec , zeby nie bylo ze
    kosciol

    http://spherapan.vot.pl/085/085.html kosciol - zeby nie bylo ze
    grobowiec

    http://spherapan.vot.pl/098/098.html- mozna sobie nity i sruby
    poogladac , zeby nie bylo ze kosciol lub grobowiec.

    trza uzywac koleczka do zblizenie , gdyby ktos nie wiedzial.

    I mase innych.

    Zeby zabierac glos na temat sensu wysokiej rozdzielczosci matryc ich
    zalet i wad i nie byl on oderwany od rzeczywistosci to trzeba byc
    skonfrontowanym z problemami wystepujacymi przy fotografii w wysokiej
    rozdzielczosci ( to sie nazywa high definition ,, gdybym napisal haj
    definiszyn zaraz znajdzie sie ktos kto wie za tak sie nie pisze a wiec
    lepiej wie na temat fotografi HD jak w przypadku mojrego , hi hi hi.
    Sorry w dyskusja na temat nazwiska tego pana mnie nie kreci).

    rzecz w tym jak pisalem ze ludzie tutaj nie teoretyzuja a fantazjuja.

    Sam tez moglbys przestac tworzyc filozofie bez potrzeby. Uwazalem cie
    za jednego z rozsadniejszych na tej grupie , przynajmniej zadziej
    fantazjujacego.