    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: NAS niskim kosztem
    Date: Tue, 20 Jul 2010 22:50:45 +0200
    Sender: n...@k...prv

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 22:34:04 +0200, Osadnik napisał(a):

> [...]
    >
    > Szybkość działania tego NAS nie ma większego znaczenia - raczej to
    > bedzie składowisko niż używanie. Internet jako miejsce backupu odpada ze
    > względu na niewielkie pojemności w stosunku i do ceny, no i czas
    > backupu, przy moim łączu zajęło by to 777dni. przy LAN zajmie to raptem
    > 2 dni.
    >
    > Pojemnościowo to interesuje mnie cos około 1TB ale 2TB były by w sam raz.
    >
    > Moze zakupić mostek sata na PCI i wtedy podłączyć dyski SATA? Tylko czy
    > tak stary sprzęt da radę? Czy ten procek wystarczy by organizować

    Ja bym postawił Linuksa, utworzył programowy raid1 (nawet to jedno IDE
    się nada) i zainstalował programik rsnapshot. Backupy ze stacji z
    Windows można przerzucać poprzez Sambę albo (moim zdaniem wygodniej)
    programikiem DeltaCopy połączonym ze skryptem tworzącym na życzenie
    shadowcopy, coby nie trzeba było zamykać używanych programów. Niedawno o
    tym pisałem: Message-ID: <1gt60d04k387r$.dlg@kwinto.prv>.

    Jest też jakaś gotowa minidystrybucja Linuksa idealnie nadającą się do
    takich celów - bodajże freeNAS. Niestety nie znam jej możliwości, bo
    pełen Linuks daje jednak większą swobodę.

    > jeśli bym zrezygnował z RAID to ten jedne z komputerów które mam + dysk
    > na USB to tez rozwiązanie?

    Też dobrze, o ile jedno będzie backupem drugiego.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/