  • Data: 2010-07-20 20:34:04
    Temat: NAS niskim kosztem
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Widzac duże nagromadzenie danych na jednym komputerze myślę o NAS na
    którym bym sobie składował różne dane niekoniecznie potrzebne "od reki"
    ale uporządkowane i posortowane - w tym backupy różne.

    Patrząc na ceny gotowych NAS-ów, pomyślałem czy nie zrobić rozwiązania
    mocno budżetowego.

    Mam do dyspozycji idealnie cichy IBM NetVIsta 6569 (zapewne chipset
    intela, ile GB można podłączyć z dysków IDE - nie wiem)

    Do tego jakieś proste oprogramowanie albo nieproste by wykorzystać to do
    czegoś innego.
    Mam tez do dyspozycji obecnie działający serwerek na mój własny użytek
    jednak ma tylko jedno wolne IDE co komplikuje sprawę bo RAIDa nie
    postawie poza tym tam jest chipset Via i procek Celeron 400MHz wiec
    obawiam sie ze więcej jak 32GB to tam nie wcisnę co sie mija z celem.

    Szybkość działania tego NAS nie ma większego znaczenia - raczej to
    bedzie składowisko niż używanie. Internet jako miejsce backupu odpada ze
    względu na niewielkie pojemności w stosunku i do ceny, no i czas
    backupu, przy moim łączu zajęło by to 777dni. przy LAN zajmie to raptem
    2 dni.

    Pojemnościowo to interesuje mnie cos około 1TB ale 2TB były by w sam raz.

    Moze zakupić mostek sata na PCI i wtedy podłączyć dyski SATA? Tylko czy
    tak stary sprzęt da radę? Czy ten procek wystarczy by organizować
    programowy raid?

    jeśli bym zrezygnował z RAID to ten jedne z komputerów które mam + dysk
    na USB to tez rozwiązanie?