  • Data: 2019-06-23 16:52:00
    Temat: Re: Musk i jego 12 000 satelit
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 Jun 2019 18:43:28 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5d0a4ff9$0$510$6...@n...neostrada.pl
    [...]
    > Mogą odbijać się -- i odbijają, ale nie uginają się.
    > [pod ciężarem dnia codziennego?]

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfrakcja
    >
    > Cząstki ulegają dyfrakcji? Do tej pory ;)
    > uważałem, że to efekt jedynie falowy.

    Dualizm to dualizm - jednoczesnie i czastka i fala.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfrakcja_elektron%C3%
    B3w_niskiej_energii

    elektronow w malym miejscu, w czym te wlasciwosci

    > Ten:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Skanuj%C4%85cy_laserow
    y_mikroskop_konfokalny
    > też jest skanujący, ale laserowy -- tu wykorzystujemy światło:
    > - tylko jako cząstki
    > - czy tylko jako fale,
    > - czy jako i cząstki, i fale?

    trudno powiedziec.

    > Światło emitowane charakteryzuje się zawsze większądługością
    > fali w stosunku do światła absorbowanego
    >
    > [łatwo sprawdzić -- świecimy na czarny stół światłem widzialnym,
    > a stół odpowiada podczerwienią?]

    https://www.newport.com/f/near-infrared-nir-sensor-c
    ards
    https://www.edmundoptics.com/p/laser-detection-card-